Marktplaats verificatie verzoek

Jackie888

Re: Marktplaats verificatie verzoek

Bericht door Jackie888 »

Zojuist heb ik ook het zelfde meegemaakt. Gelukkig ben ik er ook niet op ingegaan. Het telefoonnummer wat deze keer is Gruijthuijsen is +31 6 87542951. Brenda de Vries maar die naam zal wel fake zijn.
Doe er je voordeel mee. Trap er niet in.
Bijlagen
34662E05-1D70-44A8-93B7-56FEA8657E4F.jpeg
34662E05-1D70-44A8-93B7-56FEA8657E4F.jpeg (69.65 KiB) 826 keer bekeken | Inbreuk op auteursrecht?

bigredbag

Bericht door bigredbag »

Ook deze koper uit Zuidlaren stuurde mij een marktplaatsverificatie verzoek..
Toen ik verwees naar de berichtenbox van marktplaats zelf heeft hij de link van zijn verzoek (er zat iets als hierdoorgaan.xyz in het adres) uit het gesprek verwijderd.
Heb alleen het nummer nog. Adres is hierboven al genoemd.

+31 6 23386595

MarcBrouwer

Bericht door MarcBrouwer »

Vandaag weer een berichtje op de whatsapp Van 0620303910 HJ Benjamins-Szabo in Delfzijl voor een paar klompen voor 15 euro. Prijs was OK.

De tweede die vraagt waar ik woon terwijl dat op mijn profiel te zien is .???

Volgend berichtje:

Hallo, Voordat ik de betaling ga doen. kan ik u een marktplaats verificatie verzoek sturen? Sorry voor mijn wantrouwen maar heb nare ervaringen meegemaakt via marktplaats. Zodra het is gelukt maak ik het bedrag over ! ;) dank voor begrip.

Dat was bijna exact dezelfde mail op een andere advertentie van mijn vandaag🧐🧐

Als ik vraag hoe dat werkt krijg ik een link maar als ik zeg dat ik teveel gedoe vind wordt de link verwijderd en blijft het stil.

JessicaDiepeveen

Bericht door JessicaDiepeveen »

Ik denk dat ik vandaag hetzelfde rare verzoek heb gekregen, waarbij ik echt ben gaan twijfelen of ik hier wel of niet op moet reageren.

Gisteren kreeg ik via whatsapp een bericht van een vrouw met de vraag of de laptop tas die ik aanbod nog beschikbaar was en of het mogelijk was om de tas te verzenden. Ik vond dit op zich al een vreemde vraag aangezien ik tijdens het aanmaken van de advertentie had gekozen voor ophalen. Vanochtend had ze me weer een bericht gestuurd dat ze de tas wel kon komen ophalen, maar vroeg wel of ik dan een marktplaats deal verificatie code zou kunnen sturen. Toen ik aangaf dat het geen probleem was, vertelde ze mij al gelijk dat het een deal verificatie was voor de verkoper. Dat in houden dat de verkoper door een screening gaat en als die door de screening is, krijgt de koper een melding dat hij/zij veilig zijn geld kan overmaken. Oke tot zo ver prima, tot dat ze me deze link opstuurde (is een verkorte versie) https://verwerkings-portaal.xyz/home/marktplaats/verificatieprocess.php.

Wat met gelijk opviel was het domein. Het is geen officiële link vanuit marktplaats of een bank, maar het eindigt op .xyz, in feite kan iedereen voor nog een 20 euro een domein registreren die hier op eindigt. Ik had ook gelijk gezegd dat ik hier niet mee verder ging, aangezien omdat het bij mij niet overkwam als een officiële link / verzoek. Heb ik hier goed aangedaan?

Update:
Na het lezen van nog meer berichten op dit forum zag ik dat anitadriesse benaderd was door dezelfde persoon (zie bericht hieronder). Bij mij stelde ze zich echter voor als Naomi en haar telefoonnummer is 0623386595.
anitadriesse schreef:
01-07-2020 08:14
Ook hier afgelopen dagen hetzelfde verhaal. Voor een laptoptas van € 3,00 werd er contact gezocht via Whatsapp (wat al vreemd op zich is), en deze moest verzonden worden via pakketpost, zonder vragen over het formaat o.i.d. Via een Tikkie, ING betaalverzoek of Marktplaats werd er niet betaald, de "potentiële koper" wilde eerst onze bank weten. Dat vertrouwde ik al niet, en toen er daarna een Marktplaats verificatie verzoek kwam, werd het tijd voor Google. Heel fijn dat dit topic bestaat, het waarschuwt hopelijk genoeg mensen!

Telefoonnummer oplichter: +31 6 23386595
Verzendadres: Leenakkersweg Zuidlaren
Laatst gewijzigd door JessicaDiepeveen op 17-11-2020 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

PetraO

Bericht door PetraO »

Ik heb vandaag ook een soort van hetzelfde meegemaakt. Iemand reageert op mijn marktplaats advertentie via WhatsApp en wil het artikel hebben, prijs heeft ze het niet over. Uiteindelijk wil ze eerst dat ik haar verificatie link bevestig en dan zou ze haar gegevens verstrekken.
De link is: https://bevestig.ga/home/marktplaats/ve ... 0a35bd8a29
Haar telefoonnummer is : 06 13 10 75 06.
Ik heb haar gezegd dat ik dat niet doe en dat als zij via gelijk oversteken via marktplaats betaalt dat ook veilig is. Toen hoorde ik niks meer. Heb ik hier goed aan gedaan? Kunnen jullie nog iets met de gegevens die ik heb gegevens?
Gr,
Petra

Vief

Bericht door Vief »

Goedenavond,

En ook ik kreeg vanavond zo een verzoek. Omdat mijn wantrouwen dus kennelijk terecht was heb ik direct aangeven dat zij geen link hoefde te sturen. En nadat ik het gegoogeld had en dus hier terecht kwam heb ik dat ook aangegeven en gemeld dat ik het zou melden als oplichting.
Ze gebruikt de naam liset bers, raamveld, 5665 sz gelderoperwijk. Uiteraard klopt de straat met de postcode. Maar de woonplaats is wat anders dan gebruikelijk :|.

Wat kan ik verder doen?

Wel jammer dat we tegenwoordig eerst moeten controleren of iets wel klopt...

Fijne avond!
Laatst gewijzigd door Moderator op 18-11-2020 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Huisnummer weggehaald, adres wordt mogelijk misbruikt

mandy.kosterman

Bericht door mandy.kosterman »

Ook ik heb dit vandaag meegemaakt en ging het maar even opzoeken en kijk, ik kom ook hier terecht.
Heb een Fossil Smartwatch te koop staan, ene Joep de Jong met een Dagobert Duck foto stuurde mij een Whatsapp berichtje of deze Smartwatch nog te koop was.
Hij vroeg wat ik er minimaal voor wilde hebben, ik zei €70 inclusief verzenden maar zei wel dat er nog een geïnteresseerde was, dus hij wilde er €75 voor geven.
Ik wachtte even op de andere geïnteresseerde die uiteindelijk afhaakte. Dus ik stuurde “Joep” alsnog een berichtje dat ik akkoord ging. Het kwam vervolgens niet aan en bijna een halve dag later antwoordde hij alsnog dat dit prima was.
Hij gaf zijn adres en vroeg naar een rekeningnummer die ik hem dus gaf. Toen vroeg hij of ik mijn rekeningnummer wilde verifiëren. Dus ik vroeg, wat bedoeld u. Toen kreeg ik dus een link of ik mijn rekeningnummer wilde verifiëren omdat hij al eerder was opgelicht. Ik heb er niet op gedrukt, er stond wel marktplaats boven de link. Maar ik geloof er niets van. En nu zie ik dus dat het inderdaad oplichting is. Vond het al vaag dat hij het niet gewoon via Marktplaats doet.
Ik zei ook tegen hem dat ik goede ervaringen heb op mijn Marktplaats en dat mijn bankrekeningnummer al is gecontroleerd. Hij bleef maar beweren dat ik hier op moest drukken en dat medewerking geapprecieerd werd. Ook zei ik dat ik al eerder opgelicht ben en liever niet op links druk. Hier had hij geen boodschap aan.

Zijn gegevens die hij mij gaf:
Joep De Jong.
Geversstraat 83.
2341GD Oegstgeest
+31687092950

De link die hij mij stuurde:

https://idealcontact.online/verificatie

Het huis staat trouwens ook te koop, dit zag ik in meerdere verhalen hierboven. Zeer verdacht.
Maar goed dat ik en mijn verloofde wantrouwig waren en ik er niet op drukte.
Let dus op!

Kgerestein

Bericht door Kgerestein »

Dit verhaal komt mij bekend voor. Ik had mijn iPhone 7 Plus op marktplaats gezet, krijg ik een berichtje via whatsapp. We zijn al snel tot een redelijk bedrag gekomen. Toen kwam die verificatie truc, en gelukkig heb ik dit artikel gelezen ik heb hem geconfronteerd met dit feit. Hij heeft mij meteen geblokkeerd en heeft zijn berichten verwijderd.

DUS PAS OP!!!!

h.dereus

Bericht door h.dereus »

Zelfde verhaal als hierboven. Eerste bericht via de app 'Ben geïnteresseerd. kan ik het komen ophalen? en Waar woont u?' Bij contactinfo staat de tekst 'Enjoy Life' , foto van een verliefd jong stel en het tel.nr. 0657073499. Vervolgens 'Wat is uiterste prijs? Dan 'Akkoord, maar woon in Delfzijl. Is verzenden mogelijk?' Na doorgeven over te maken bedrag: 'Mag ik rekeningnr. en naam van u?' Hierna 'Mijn adres is Schuitenzand 59, 9931 AC, t.n.v. Irma Veltman. Na doorgeven eigen naam en bankreknr. 'Heb vervelende ervaringen met Marktplaats. Mag ik een Marktplaats verificatieverzoek toesturen? Als dit is gelukt maak ik het bedrag over.'
Toen startte mijn argwaan en vond ik gelukkig op dit forum meer van dit soort ervaringen. Ik berichtte dat ik op Internet iets over oplichting was tegengekomen en stelde voor om het bedrag over te maken of het product alsnog op te halen. Hier kwam geen reactie op.
Toen ik in een bericht aangaf dat, nu ik niets meer hoorde, mijn vermoeden werd bevestigd kreeg ik een appje met een hartje.
Bij bank nog nagevraagd of ze iets konden nu men mijn naam en bankrekening wist, maar dit kan geen kwaad. Je moet alleen oppassen dat ze via een andere weg niet proberen nog meer informatie los te peuteren, want dan zouden zich als jou voor kunnen doen en via een Whatsapp bericht aan een van je contacten kunnen vragen om geld.

Markr90

Bericht door Markr90 »

Ik heb vandaag ook zo'n geval gehad. Er werd doorverwezen naar verzoek-platform.me

Doe dit niet, ziet er ook allemaal behoorlijk echt uit, maar klopt van geen kant.

Wat ook vreemd is, dat ik benaderd werd via WhatsApp:

Is de thermostaat beschikbaar aan de foto’s en beschrijving te zien is die nog in goeie staat. Ik zou het dan ook van u willen overnemen voor de vraagprijs

Mvg,

Dit bericht kwam van 06 20333181

Groet,
Mark

Marijalberta

Bericht door Marijalberta »

0623173498 is ook van de partij onder de oplichters

G.sav

Bericht door G.sav »

Vandaag percies zoiets gehad. Zogenaamd marijke van hol uit

Schuitenzand, T.N.V H.J Marijke Van Hol , ligt in Delfzijl. Tel nr +31 6 83457669
Profiel foto vriendelijke vrouw naast een mickymouse pop.

Nadat ik zei dat ik t niet vertrouwde geen reactie terug gekregen en de link van de verificatie werd verwijderd. "Ze" was ook erg behulpzaam dat ik zei geen inloggegevens bij de hand te hebben van mijn bank. Er werd meteen een link gestuurd hoe een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aan te vragen. Ben duidelijk al de zoveelste, maar doe er je voordeel mee. Met ze alle ben je wijzer dan alleen.
Laatst gewijzigd door Moderator op 30-12-2020 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Huisnummer en postcode weggehaald /mod

Moontje138

Bericht door Moontje138 »

Het is schering en inslag momenteel.... Hier ook reactie ontvangen van Esther met telefoonnummer +31 6 12624839. Of ik even 1 cent via de verificatie over wilde maken via MP . Was nummer 2 al dit weekend.... Andere nummer is +31 6 20112995 zonder naam. Profielfoto van dame in sexy pose op een bootje. Wees gewaarschuwd....

Lynda

Bericht door Lynda »

Hi, ik ook gister met deze persoon op telnr +31 6 83457669, vandaag weer twee nieuwe! Grappig, ik probeer ze zo lang mogelijk aan het lijntje te houden, ze moeten er wel wat voor doen haha, nu met deze 2 nummers: +31 6 84655860 en +31 6 83128894, als je alleen al de foto's bekijkt van deze dames weet je ook al genoeg.

Kant47

Bericht door Kant47 »

Ik kreeg het volgende bericht; Kan ik u een marktplaats verificatie verzoek sturen? Sorry voor mijn wantrouwen maar heb nare ervaringen meegemaakt via marktplaats. Zodra het is gelukt maak ik het bedrag over ! Mijn adres is; Schuitenzand, T.N.V H.J Lisa Lootsman, ligt in Delfzijl. Tel.: +31 6 51886860. Link ziet professioneel uit. Na rekeningnummer en pasnummer vroegen ze om pincode. Deze uiteraard niet gegeven. Toch voor de zekerheid alles laten blokkeren bij de bank.
Laatst gewijzigd door Moderator op 30-12-2020 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Huisnummer en postcode weggehaald /mod

Plaats reactie