Ook ik heb dit vandaag meegemaakt en ging het maar even opzoeken en kijk, ik kom ook hier terecht.
Heb een Fossil Smartwatch te koop staan, ene Joep de Jong met een Dagobert Duck foto stuurde mij een Whatsapp berichtje of deze Smartwatch nog te koop was.
Hij vroeg wat ik er minimaal voor wilde hebben, ik zei €70 inclusief verzenden maar zei wel dat er nog een geïnteresseerde was, dus hij wilde er €75 voor geven.
Ik wachtte even op de andere geïnteresseerde die uiteindelijk afhaakte. Dus ik stuurde “Joep” alsnog een berichtje dat ik akkoord ging. Het kwam vervolgens niet aan en bijna een halve dag later antwoordde hij alsnog dat dit prima was.
Hij gaf zijn adres en vroeg naar een rekeningnummer die ik hem dus gaf. Toen vroeg hij of ik mijn rekeningnummer wilde verifiëren. Dus ik vroeg, wat bedoeld u. Toen kreeg ik dus een link of ik mijn rekeningnummer wilde verifiëren omdat hij al eerder was opgelicht. Ik heb er niet op gedrukt, er stond wel marktplaats boven de link. Maar ik geloof er niets van. En nu zie ik dus dat het inderdaad oplichting is. Vond het al vaag dat hij het niet gewoon via Marktplaats doet.
Ik zei ook tegen hem dat ik goede ervaringen heb op mijn Marktplaats en dat mijn bankrekeningnummer al is gecontroleerd. Hij bleef maar beweren dat ik hier op moest drukken en dat medewerking geapprecieerd werd. Ook zei ik dat ik al eerder opgelicht ben en liever niet op links druk. Hier had hij geen boodschap aan.
Zijn gegevens die hij mij gaf:
Joep De Jong.
Geversstraat 83.
2341GD Oegstgeest
+31687092950
De link die hij mij stuurde:
https://idealcontact.online/verificatie
Het huis staat trouwens ook te koop, dit zag ik in meerdere verhalen hierboven. Zeer verdacht.
Maar goed dat ik en mijn verloofde wantrouwig waren en ik er niet op drukte.
Let dus op!