Marktplaats verificatie verzoek

shafieabdoel

Re: Marktplaats verificatie verzoek

Bericht door shafieabdoel »

Ik heb zojuist hetzelfde meegemaakt. De URL is vrij goed gedaan moet ik zeggen. Heel ironisch!
Gebruikte mobiele nummer: +316 16761270. Vlak nadat ik het door had werd ik geblokkeerd

Afbeelding

jsnshn

Bericht door jsnshn »

Hier ook gebeurd, precies hetzelfde.
Zo dom geweest om niet vantevoren op te zoeken of het een scam was, maar de 1 cent betaald.
Daarna meteen gebeld naar de bank en de rekening bevroren, maar er was helaas al 110 euro afgehaald, al kon het natuurlijk veel meer zijn.

Nummer was +31683365300
Joyce Talisma
Goes
Laatst gewijzigd door Moderator op 15-10-2020 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd, gaat om gegevens die worden misbruikt

charina

Bericht door charina »

ik had net precies zo'n scenario.. ik had 2 telefoons op marktplaats gezet Dierde Naaldwijk gaf aan deze telefoons te willen kopen, maar mevrouw wou liever via Whatsapp contact. Nadat ik haar had geappt waren wij akkoord over de prijs, en vroeg zij vervolgens om het op te sturen zij zat namelijk in thuis carantaine.. met haar kids. want ze hebben corona, daarna stuurde ze me een verificatie link om 0,1 cent over te maken. vertrouwde het niet dus zocht het op

0687551815

Renske H.

Bericht door Renske H. »

Zojuist ook benaderd via whatsapp door ene Emily die iets van mij wilde kopen via marktplaats maar nare ervaringen had. Er was ook een leuke profielfoto van een gezinnetje. Ze vroeg me of ik mijn rekeningnummer wilde laten verifiëren door een link van marktplaats. Marktplaats verificatie noemde ze dat.
Ik zei “stuur maar” en ben ondertussen gaan googelen. Gelukkig las ik snel dat het niet te vertrouwen was en maakte screenshots.
Toen ik zei het niet te vertrouwen verdween de link en werd ik geblokkeerd!
Hierbij haar gegevens, hopelijk kan ik anderen behoeden voor deze oplichter:

Emily
0613395705
En de link: NIET OP KLIKKEN NATUURLIJK!
https://marktplaatst-verificatie.nl/hom ... 0a35bd8a29

iconnecy

Bericht door iconnecy »

Vandaag hier ook precies hetzelfde meegemaakt. Het gaat om dezelfde personen. Telefoon nummer is +31 6 13206503. Die denken dat je echt op een link van een derde je bankgegevens controleert. Mafkezen zijn het.

Kush

Bericht door Kush »

Ook ik heb vandaag contact met zo iemand gehad:

- Anne +31657716905

Heel snel tot een akkoord gekomen op de prijs. Vroeg of ik kon verzenden en wilde graag de verzendkosten naar boven afronden. Dat vond ik al vreemd.
Vervolgens kwam de vraag: "is het goed als ik u een Marktplaats verificatie betaalverzoekje stuur van 1 cent? Zodat ik weet dat u het daadwerkelijk bent 😩 Ik heb namelijk wat nare ervaringen gehad,"

Waarna ik aangaf dat gelijk oversteken van marktplaats ook een optie is.

Vervolgens geen contact meer.

Johndoe

Bericht door Johndoe »

Zelfde probleem meegemaakt vandaag. Dit maal met nieuw nummer:

0687841453

oftewel

+31687841453 in Whatsapp.

Lis&73

Bericht door Lis&73 »

Hier hetzelfde, vanmorgen iets geplaatst op Marktplaats, al vrij snel vraag via Whatsapp of het nog beschikbaar was en of ik het kon opsturen.
Dat kon en heb hem mijn bankrekeningnummer gegeven. Toen kreeg ik het volgende verzoek:
"Voor dat ik het bedrag overboek verzoek ik u om uzelf even te identificeren door middel van een "persoonlijk" identificatie verzoek vanuit de gelijkoverstekende app".
Gelukkig heb ik meteen aangegeven dat ik hier niet mee in ga. Achteraf heb ik spijt dat ik nog zo'n vriendelijke app terug heb gestuurd....

Bericht kwam namens:
Erik de Zwaan
Groningen

Dus opgepast mensen!
Laatst gewijzigd door Moderator op 02-10-2020 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Straatnaam, huisnummer en postcode verwijderd

Jaxaloth

Bericht door Jaxaloth »

Beste,

Ik wou dus mijn ps4 game verkopen. Deze potentiele koper genaamd Anne met het nummer +31 6 82570725 stuurde mij een bericht via whatsapp dat ze geïnteresseerd was in dit spel. De prijs was akkoord en ze zou de verzendkosten ook betalen. Ze stuurde mij een adress door om het product op te sturen. Balboastraat 72-2 1089 KR Amsterdam... Dit adress bestaat niet dit adress bevind zich in de bloemstraat in amsterdam. Rode vlaggetjes dus.

Toen zei ze dit: Kunt u verifieeren op het controleplatform van marktplaats. Ik kan u de link doorsturen, dan krijg je ook een vinkje van betrouwbaarheid op je account. Als het is gelukt maak ik het geld meteen over.

Natuurlijk gingen er bij mij gelijk belletjes ringelen. Ze zei dat het voor een betrouwbaarheidsvinkje op marktplaats was.

Oo de pagina moest ik 1 cent overmaken naar iets. Ik heb voor de rest de website afgesloten en gezegt tegen "Anne" dat ik niet op de link in ging. Dit was haar antwoord : Oke dan niet.

Zodoende wist ik genoeg. En nu staat het hier op het internet. Ik ben al vaak genoeg in de maling genomen. Jammer genoeg trappen er nog teveel mensen in. En dat schaadt de maatschappij die wij vertrouwen. Jammer.

AstridvandeBeek

Bericht door AstridvandeBeek »

Ik werd via Whatsapp benaderd met nr 0682570725 en gegevens Anne Jongeman Ritsevoort 66 Alkmaar. Het is al vreemd dat ze niet via Berichten op de advertentie communiceren. Het adres is van een bloemenwinkel.

Yvke04

Bericht door Yvke04 »

Ik heb net dezelfde "mevrouw" op wa gehad! Ze noemde zich Esther, telefoonnummer +31 6 12624839. Heel vriendelijk, aardig profielfotootje. Ze vroeg naar wat ik voor mijn enkellaarsjes incl verzendkosten zou willen hebben. Nadat ik dat doorgaf, vroeg ze of ze me n verificatieverzoek mocht sturen. Ze veronschudigde zich voor haar wantrouwen, want ze had een aantal nare ervaringen met marktplaats. Ik vroeg of ze me wilde uitleggen hoe zo'n verzoek werkt en zei nog dat het triest was al die oplichterij. "Ja, deze tijd is niet meer dezelfde!" Gelukkig had ik n stemmetje dat influisterde "google zelf even". Daar kwam meteen dit bericht te voorschijn. Ik heb afgekapt en nummer geblokkeerd. Meteen werd het berichtje waarin de link stond verwijdert!!! Teruglezend had ik het eerder kunneb weten, want ik stelde nog voor eventueel te bezorgen als het op werkroute van mijn man lag. Waar woon je, vroeg ik? Op Texel. Ik reageerde nog met een lachende smiley dat dat niet op de route lag aangezien wij in het andere uiterste van Nederland woonden. En daar ging ze totaal aan voorbij! Gelukkig goed afgelopen, maar nu wel aan den lijven ondervonden dat het echt heel snel gebeurd is!

aahsxsh

Bericht door aahsxsh »

Hi,
Zojuist is er bij mij ook een poging tot oplichting gedaan!
Ik had een advertentie geplaatst, op Marktplaats, kreeg al snel een reactie. Mevrouw vroeg of ik haar wilde appen, dat was makkelijker volgens haar (mijn eerste rode vlag). Ik appte nummer 0687125619, die als naam "Fam Visser" heeft...

Vervolgens vroeg ze de prijs en mijn bankrekeningnummer, maar ik reageerde daarop en zei dat ik net zo goed een Tikkie kon sturen.

Tikkie gestuurd, maar toen kreeg ik als antwoord:
"Kunt u zich wel eerst identificeren?
Door u bankrekening te bevestigen voordat ik een betaling maak.

Om te controleren dat de bankrekening waar je het geld op ontvangt ook echt van jou is vragen we je éénmalig een iDEAL betaling te doen. https://ldeal-verifaction.online/rabo.p ... 762a91c544"
(2e rode vlag)

Ik heb NIET op de link geklikt. Ik heb gezegd dat ik het niet vertrouwde en dat er geen reden tot was om mijn bankgegevens te delen, omdat ik al Tikkie had gestuurd. Je raadt het al; daar kreeg ik natuurlijk geen reactie op. Als ik naar de profiellink ga - van op Marktplaats -"Fam Visser" doet de link het niet (3e rode vlag).

Op de Whatsapp profielfoto is een vrouw met kort haar en drie meiden (puberleeftijd) te zien. Het oogde vertrouwd, maar dat was het zeker niet. Niet intrappen! Iemand met ook zo'n ervaring?

pugoheeters

Bericht door pugoheeters »

Zelfde verhaal als bovenstaande berichten: iemand WhatsAppt en biet direct de vraagprijs, geeft een realistisch adres op en zegt vervolgens een marktplaats verificatieverzoek te willen verzenden 'omdat die persoon slechte ervaringen heeft gehad op marktplaats.'

Die persoon kon niet uitleggen hoe een verificatie verzoek werkt, dus ik googelde even 'marktplaats verificatieverzoek' en kwam direct op deze pagina uit. Toen ik die persoon daar op wees werd mijn nummer direct geblokkeerd...

Ik ben 26 jaar en dus waarschijnlijk een stukje internet-vaardiger dan veel mensen die hier het doelwit van worden, maar ik had het toch lange tijd niet door. Ik hoop dat door deze pagina nog meer mensen zich op tijd realiseren dat ze worden opgelicht.

Lienski

Bericht door Lienski »

Zojuist probeerde “Erik de Zwaan” met telefoonnummer 06-27427805 deze verificatie truc met mij, is niet gelukt.
De link heeft hij snel verwijderd. Ik wilde hier foto’ s toevoegen van het appcontact maar dat lukt mij niet.....

Louise68

Bericht door Louise68 »

Ook ik kreeg vandaag een bericht van Erik de Zwaan uit Groningen, 06-27427805
Hij ging meteen akkoord met de vraagprijs en toen ik een Tikkie wilde sturen kwam hij door met een link naar een online betaalplatform. Zogenaamd via Marktplaats.
Dit vertrouwde ik niet en toen heb ik hem gevraagd mij een bericht te sturen via Marktplaats zodat ik op die manier een betaalverzoek kon versturen. Hij gaf aan geen account te hebben en daarom geen bericht te kunnen sturen. Daarop heb ik aangegeven dat de verkoop niet doorging. Daarna geen reactie meer ontvangen.

Plaats reactie