Marktplaats verificatie verzoek

love cavs

Re: Marktplaats verificatie verzoek

Bericht door love cavs »

Hii,

Ik kreeg van de week ook iemand die mij via WhatsApp benaderde en vroeg of ik een marktplaats verificatie verzoek wilde accepteren. Ik vond het al raar dat het gesprek niet via de chatbox van marktplaats zelf verliep.

Ik had nog nooit hiervan gehoord en ben gaan zoeken op google. De derde link die ik in beeld kreeg was van Opgelicht! Nadat ik dat zag wist ik dat het foute boel was.

De koper 'Robert Jens' heeft niet meer gereageerd nadat ik vroeg of het niet gewoon via de chatbox van marktplaats zelf kan. Aangezien je daarin een betaalmethode kunt kiezen. Het adres wat hij stuurde klopte wel, maar de beste man was niet te vinden op o.a. Facebook en linkedin. De profielfoto's kwamen niet overeen met wat ik zag in WhatsApp.

Misschien stom om te zeggen, maar ik ben blij dat dit forum er is!

bsvl

Bericht door bsvl »

Vandaag dit ook meegemaakt, vond het al raar dat iemand die reageerde op mijn advertentie via whatsapp de deal rond wilde maken. het betreft tel.nr. 06-57564470

Lena123

Bericht door Lena123 »

Goedenavond,

Vanmiddag hetzelfde meegemaakt. En ook door het nummer dat hierboven al een keer is genoemd: +31 6 58983945.

Ook hierbij ging het om een adres in Heerlen. Nu wel gewaarschuwd voor politie etc. en toen heeft hij/zij gelijk alle berichten verwijderd etc. Ik hoop dat ze geen slachtoffers maken, ik was er wel bijna ingetuind :(

anitadriesse

Bericht door anitadriesse »

Ook hier afgelopen dagen hetzelfde verhaal. Voor een laptoptas van € 3,00 werd er contact gezocht via Whatsapp (wat al vreemd op zich is), en deze moest verzonden worden via pakketpost, zonder vragen over het formaat o.i.d. Via een Tikkie, ING betaalverzoek of Marktplaats werd er niet betaald, de "potentiële koper" wilde eerst onze bank weten. Dat vertrouwde ik al niet, en toen er daarna een Marktplaats verificatie verzoek kwam, werd het tijd voor Google. Heel fijn dat dit topic bestaat, het waarschuwt hopelijk genoeg mensen!

Telefoonnummer oplichter: +31 6 23386595
Verzendadres: Leenakkersweg Zuidlaren
Laatst gewijzigd door Moderator op 27-08-2020 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Huisnummer weggehaald, adres wordt mogelijk misbruikt

Petermooren

Bericht door Petermooren »

Ik ben op dit moment met zo’n piepersnijder aan het appen.
Heb hem wijs gemaakt dat de inlog niet werkt.
Telefoonnummer is ‭+31 6 84 50 24 22‬

Ik werd al argwanend toen de persoon een foto van zijn id kaart wilde sturen. Vervolgens mocht ik via de link inloggen met mijn bankgegevens.
Dacht het niet!

Super kunstig opgezet overigens. Ik werk zelf in de ICT. Als deze persoon zijn leven wil beteren met een goede baan mag ie komen solliciteren.

FranssnarF

Bericht door FranssnarF »

Vandaag reageerde Gonulal op een verkoop van mij met het verzoek deze te verzenden. Ook de verzendkosten werden vergoed. Meer dan het normale tarief. Ik kreeg 06-87968616, Esther de Jong [adres verwijderd]. Met foto van Nederlands gezin. Heb gezegd dat ik eerst wil kijken wat het precies allemaal inhoud en kwam op dit Forum. Aangegeven dat het op basis van goed vertrouwen moet gebeuren. Geen reactie meer. Foto van Esther weg en link naar verificatieverzoek verwijderd.
Laatst gewijzigd door Moderator op 13-07-2020 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd

Lot1

Bericht door Lot1 »

Hier precies hetzelfde verhaal. Communicatie via WhatsApp, gebruiker al ruim 13 jaar actief op Marktplaats. Product opsturen naar Den Helder. Telefoonnummer +31 6 87968617

Hoop dat dit forum ook anderen helpt om oplichting te voorkomen. Mij hielp het net op tijd.

Frans Nienhuis

Bericht door Frans Nienhuis »

Dit is mij ook bijna overkomen met een babbeltruc van de koper gisteren 22-07-2020 , deze zei dat hij een nare ervaring had via Marktplaats en vroeg ook dat ik mijn banknummer wilde verifieren , daarna ben ik gaan Googelen en las dat dit waarschijnlijk oplichting was en ben niet verder met deze figuur in zee gegaan en heb hem gezegt geen contact meer te zoeken met mij en daarop reageerde hij zeer verbolgen , maar ik wist hoelaat het was . :D

Floorbloor

Bericht door Floorbloor »

Mij is zojuist hetzelfde overkomen. Er werd contact opgenomen via WhatsApp. Wilde 'de vraagprijs' bieden. Vertelde wat dat ze het niet vertouwde en moest via de link 0,01 cent overmaken. Hier begon bij mij een belletje te rinkelen.
Nummer is +31657862387.

Heb screenshots.

Kolja

Bericht door Kolja »

Ha,

Weer eentje die het probeert via Marktplaats. Gebruikersnaam Marco met nummer 0684886561. Vraagprijs geboden, opsturen naar een adres in Middelburg, en daarna een bericht via WhatsApp met een obscuur linkje (betaling-online-verificatie.net). Na bericht van mij dat ik er niet mee akkoord ben, geen contact. Ziet er allemaal wel gelikt uit.

Dag,
Kolja

Anne Kreijkes

Bericht door Anne Kreijkes »

Vandaag via marktplaats berichten de vraag ‘is het er nog?’ En ‘kun je contact opnemen met whatsapp want ik ben niet zo actief op marktplaats. Dit deed ik. Het was een vlotte vriendelijke vrouw van middelbare leeftijd die zich Gerda Mulders noemde. Tel nr: 0687009186. Alles was prima. Ik had het betaalverzoek al verstuurd. Toen kwam het verzoek ‘‘kan ik je een verzoek sturen om je Rekening te verifiëren zo heb ik als koper een extra zekerheidje’. Ik zei dat ik nog nooit zoiets gehoord had en dat mijn ervaringen allemaal positief zijn maar goed ik gaf aan dat ze het verzoek maar moest sturen dan kon ik het zien. Ik kreeg het verzoek. Bijna bijna had ik erop geklikt maar ergens in mij zei dit klopt niet. Ik kwam op deze site. En het was duidelijk. Ik appte haar dat ik rare berichten las over dit onderwerp en dat ik best via marktplaats platform de Betaalopdracht wilde sturen maar niet via de link in whatsapp. Geen reactie meer de profielfoto was weg en de gedeelde link met de vraag om te verifiëren was ook weg. Gelukkig net op tijd voor mij. Ik hoop ook voor anderen. Vandaar dit bericht!!

marek.szulen

Bericht door marek.szulen »

Vandaag heb ik een soortgelijk bericht ontvangen van Juul Sandsmekers (nr +31 6 23729631) die iets van mij wilde kopen, maar eerst het verificatieverzoek wilde versturen (ik ben ruim 8 jaar actief op marktplaats).

monique.dekker

Bericht door monique.dekker »

Ook ik heb zo'n zelfde verificatie verzoek ontvangen van Juul Sandsmekers. Met inderdaad telefoonnummer 06-23729631
Ik vertrouwde het gelukkig niet en heb het bericht afgekapt.
Ik kreeg zelfs een adres in Harlingen om m'n product naar toe te sturen.
Laatst gewijzigd door Moderator op 31-08-2020 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Specifieke adres verwijderd: het is een leegstaand appartement dat sinds 25 augustus te huur wordt aangeboden

MLK

Bericht door MLK »

Ik snap nu waarom er mobiele telefoonnummer schaarste is... :lol:

Hier ook precies hetzelfde verhaal. Meteen via whatsapp vragen of ze nog beschikbaar zijn, niet via de marktplaats Berichtenbox, meteen het afleveradres geven en dan na het betaalverzoek vragen of zij ook een betaalverzoek mag sturen om de rekeninghouder te verifiëren... huh, hoezo dan? “Wat”; is het enige antwoord.

Telefoonnummer: +31 6 23312418
Foto ogenschijnlijk gejat van een hele lieve mevrouw met kort zwart haar uit het smoelenboek van een website.

JessieS28

Bericht door JessieS28 »

Ook ik heb vandaag een link ontvangen met een verificatieverzoek. Normaal communiceer ik alleen via Marktplaats berichten, maar in mijn recente advertentie ben ik vergeten om mijn nummer af te schermen. Ik kreeg via Whatsapp een vraagje over de advertentie en we hebben uiteindelijk een overeenkomst bereikt. Vervolgens werd er gevraagd of ik een betaallinkje wilde sturen, waarbij ik aangaf de betaling alleen via marktplaats te willen doen. Een dag niets gehoord en opeens kreeg ik een link toegestuurd voor verificatie. Vanaf het begin vond ik het al vreemd. Via google gezocht of dit normaal is en toen kwam ik deze link tegen. Deze link direct gestuurd en opeens was de foto bij het whatsapp bericht verdwenen!

De foto is een stel van middelbare leeftijd met een kerstboom op de achtergrond.

Plaats reactie