Marktplaats verificatie verzoek

Marcel_bud

Re: Marktplaats verificatie verzoek

Bericht door Marcel_bud »

Speciaal voor dit een account hier aangemaakt.
Gelukkigngingennbij mij direct de alarmbellen af.
Nu nog even melden bij marktplaats zelf.

26-04-2021 17:15 - Berichten en oproepen worden end-to-end versleuteld. Niemand buiten deze chat kan ze lezen of beluisteren, zelfs WhatsApp niet. Tik voor meer informatie.
26-04-2021 17:15 - +31 6 33192525: Rotel RSX1058
€ 500,00
https://link.marktplaats.nl/m1697142845 ... ialbuttons
26-04-2021 17:15 - +31 6 33192525: Goedemiddag, ik heb zojuist u advertentie gezien op marktplaats en wil hem graag van u overnemen! Wat wilt u er minimaal voor hebben? Ik hoor graag van u.

Met Vriendelijke Groet,

Mark.
26-04-2021 17:42 - Marcel Buddenberg: De vraagprijs is €500,-, met bijpassende,erg goede dvd €700,-. Wat wil u bieden?
26-04-2021 19:36 - +31 6 33192525: OK dat is prima hoor. kan ik het aankomende donderdagavond rond een uur of 7 in de avond ophalen? Eerder ben ik niet in gelegenheid ivm verhuizing en werk..
26-04-2021 19:47 - Marcel Buddenberg: Als u iets later zou kunnen,graag. En dan allen de receiver of beide?
26-04-2021 21:25 - +31 6 33192525: Helemaal prima! Ik heb net even met mijn vrouw overlegt en zij wilt dat de betaling liever via marktplaats gaat, dus als u mij even een marktplaats verzoek kan sturen dan zal in de betaling meteen even voldoen!
26-04-2021 21:25 - +31 6 33192525: Zou je de advertentie voor mij willen reserveren
26-04-2021 21:26 - Marcel Buddenberg: Geen probleem,als u mij via mp een bericht stuurt dan komt het goed. U mag ook ter plekke hier geld overschrijven. Alleen de vraag staat,inclusief dvd?
26-04-2021 21:32 - +31 6 33192525: Hoi, wil je mij een betaalverzoek via marktplaats sturen, u kunt met elke bank in Nederland betaalverzoeken sturen via marktplaats. Bedankt! https://www.aankoop-voldoen.it/marktpla ... maken.html
26-04-2021 21:34 - Marcel Buddenberg: Sorry,ik werk alleen via marktplaats zelf. Of overschrijven aan de deur via app.

Link88

Bericht door Link88 »

Nadat ik een onbetrouwbare ervaring had met een koper via marktplaats, die mij via WhatsApp heeft benaderd ben ik gaan googlen.
In reacties hier lees ik zo vaak dezelfde ervaringen met exact dezelfde teksten.

Kan ik u een marktplaats verificatie verzoek sturen? Sorry voor mijn wantrouwen maar heb eenmaal nare ervaringen meegemaakt via marktplaats. Zodra het is gelukt maak ik het bedrag over ! 🙏

Ook dit was een foto van een nette vrouw van middelbare leeftijd.

Alleen het adres wat zij mij stuurde is anders dan ik hier gelezen heb. Het gaat hier om een adres in Meerstad

De "dame" begon haar tekst met Hallo met rosalie van marktplaats. Ik zag uw advertentie is het nog beschikbaar?

Nu heb ik het nummer 06 3391 0806 geblokkeerd maar ik heb later vandaag een soort gelijk bericht gehad, daar moet nog een verdere conversatie in voort gaan, maar ook deze contact vertrouw ik niet.

Mocht dit een zelfde soort zijn dan zal ik het ook zeker vermelden!

Een gewaarschuwd mens telt voor 2!!
Laatst gewijzigd door Moderator op 21-06-2021 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adres verwijderd: misbruik van adresgegevens

Naoufal

Bericht door Naoufal »

Beste lezer,

Als iemand een marktplaats verificatie verzoek stuurt via whatsapp of iets dergelijks, open hem dan niet het heeft mijn bank leeg geroofd en heb tenslotte aangifte gedaan. Hopelijk dat iedereen die dit leest niet in de zelfde val komen.

Het gebeurde via marktplaats een koper wou mijn advertentie het was al een beetje verdacht aangezien het via whatsapp en niet marktplaats zelf, hij stuurde het linkje ik heb vervolgens erop geklikt alles leek legitiem aangezien het een kopie was van marktplaats helaas werd er met de malware meegekeken naar de informatie van mijn bank.

Aub lees dit en trap er niet in stuur bel direct het alarm nummer van ing en of andere banken.
Verdachte linkjes niet op klikken en screenshots maken en sturen naar [email protected] en of andere banken.

Met vriendelijke groet,

Naoufal

Bjorn78

Bericht door Bjorn78 »

Zojuist zelfde ervaring met nummer 06-20505292 / 0620505292.

Link met marktplaatsverification.me is onbetrouwbaar.

Aangifte gedaan, zorg dat deze gegevens online vindbaar zijn!

Enro

Bericht door Enro »

En hier nog eentje: 0626632156 / 06-26632156 / 06 26632156
Website: https://marktplaatsbetaalplatform.me/pay/, Ziet er gelikt uit, maar ik zou hem niet bezoeken
Naw (maar die zijn waarschijnlijk onzin of van iemand anders): Jasmijn Huisman, Stadhouderstraat 30, 5923BG Venlo.

Ik heb de oplichter een 5.4 voor z'n poging gegeven en hem gevraagd of hij z'n geld op een eerlijke manier wil gaan verdienen.
Tot nu toe geen reactie :D
Laatst gewijzigd door Enro op 28-05-2021 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Link88

Bericht door Link88 »

Beste allemaal,

Na mijn vorige bericht nog een reactie ivm een contact die ik ook met jullie wilde delen als dit ook vanuit dezelfde bende was.
Ondertussen ben ik in totaal 8x benaderd geweest door deze sluwe mensen.
Opvallend is ook dat de nummers op een gegeven moment niet meer in gebruik zijn. Ze zullen dus steeds andere nummers gebruiken.
De foto's die ze gebruiken zijn van normale mensen om geloofwaardig over te komen. Soms denk ik wel eens, zullen ze ook zo mijn foto gebruiken?!
Nogmaals wees gewaarschuwd en trap er niet in.

Stani

Bericht door Stani »

Hij vraagt verifikatieverzoek!
Hier is telefoonnummer van
oplichter Marktplaats
+31687440318

hans_de_tuinman

Bericht door hans_de_tuinman »

Goedemiddag

Hier zojuist iedem een geval.
Ik bood iets aan waarop een mevr het niet kon halen gezien afstand.
Ze gaf als adres": Mijn adres is; Doctor B. Vaandragerstraat 28A, 4357 CH T.N.V Michelle De Pek, ligt in Domburg.
Vrouw iets opstekend grijs / zilver haar big smile zwarte jas grijs shirt

Ik stuurde haar een tikkie maar ze had slecht ervaring dus ze wou het via marktplaats verificatie.
Ik kon dit niet gezien ik jaren hier niet meer was geweest dus toen ik op link klikte kwam ik idd bij marktplaats login en daar moest ik de bank aanklikken. Maar toen ik zag dat ik mijn gegevens moest invullen vertrouwde ik dit niet. En ben blij toe.

jjarkulka

Bericht door jjarkulka »

Indeed, you did well to not enter your bank account. I was recently contacted via whatsapp by three scammers reacting to the same Marktplaats advertisement. I managed to save some of the links they sent me to steal my account details, and their phone numbers. I hope this information helps someone:

https://onlinecheckplatform.nl/home/ver ... 897da5d01e
https://idealverificatie-marktplaats.si ... 8a4da15a6e
+31626393220
+31687369501

There are common patterns with these scams: they refuse to pay via Marktplaats when asked, make excuses around mistrusting you due to prior bad experiences, ask for uncommon delivery methods to far-off addresses, and, of course, refuse to see the item in person. All of the scam conversations also began by asking for the "lowest price" for the item, and subsequently for details like my name or country of origin, even though you can obviously see this information on the advertisement itself...
Anyways, do not be afraid to say no to a strange-looking payment request. Stay safe and don't get scammed!

koen_l

Bericht door koen_l »

Gisteravond eenzelfde geval. Eerst een ogenschijnlijk vriendelijk en normaal gesprek via WhatsApp, gevolgd door een verzoek om verificatie met een domeinnaam die ik hier nog niet gemeld zie staan:

particuliere-dienstenverzoek.me

06 nummer van (zogenaamd) Anita Boer: +31616287098

schraal

Bericht door schraal »

Mijn zoon overkwam vandaag precies hetzelfde.

Een reactie op zijn marktplaats advertentie via whatsapp door een ogenschijnlijk vriendelijke mevrouw en vervolgens een marktplaats verificatie verzoek via de site:

marktplaat-verificatie-services.nl (merk op de missende s van marktplaats)

De “persoon” die contact zocht was:
Nynke van den Berg
Veerhoeklaan 28
4501 AG. Oostburg

Telefoonnummer was: 06-33503549 / +31 6 35503549
Laatst gewijzigd door schraal op 04-07-2021 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Evaeli

Bericht door Evaeli »

Ik heb dit gisteren ook gehad. Een vrouw ( op de foto) middelbare leeftijd. Eerst hele verhalen over slechte ervaringen met verzenden en geld overmaken. Zei dat ze door COVID met niemand in contact mocht komen omdat ze om de dag dyalise kreeg. Toen de vraag om een identiteitscheck met de link: https://onlinecheckplatform.nl/home/ver ... c6be5636ad
Ik heb erop geklikt en toen moest ik mijn bankgegevens invullen. Ik zei dat ik dat vreemd vond en toen heb ik geen reactie meer gehad.

Maximewelten

Bericht door Maximewelten »

Vandaag hetzelfde gehad, met dank aan de helpdesk site van Marktplaats en dit forum mijn onderbuikgevoel vertrouwd en op de link die op een akelig echte site uit komt geen gegevens ingevuld. De link was

https://verificatie.markplaatsnl.me/onl ... oggen/0976

Dus die https vond ik verwarrend. Maar gelukkig ging het nu net goed.

Dank voor het delen van de informatie!

GijsjeBeerlink

Bericht door GijsjeBeerlink »

Ik maakte een soortgelijke situatie mee: 0626103282 stuurde me een whatsapp bericht nav mijn advertentie op marktplaats. Naam: Saskia Vleuten, profielfoto van een blonde dame met bergachtig uitzicht. Ik stelde haar voor dat ze het product kwam ophalen of ze moest het niet erg vinden eerst het bedrag over te maken alvorens ik het naar haar toe zou sturen. Ze wilde het product niet komen ophalen ivm afstand en ging meteen akkoord met geld overmaken (wat ik opmerkelijk vond). Ik zocht op haar naam of ik een facebook of instagram profiel kon vinden maar geen resultaat, wat me heel onlogisch leek gezien haar voorkomen. Ook reversed image search leverde niks op. Toen vroeg ze me of ik een marktplaats verificatie wilde doen, waarbij zij dan een verzoek zou sturen via waar ik marktplaats mijn bankgegevens kon laten checken (het verzoek stond in een link met het icoontje van marktplaats ernaast, zag er echt uit). ik dacht '' dat zou handig zijn als dat bestond, waarom ken ik dat niet?'' Na het gegoogeld te hebben kwam ik gelijk op dit artikel: handelsites-bv-marktplaats-en-ebay-f26/ ... 37792.html, waarna mijn vermoedens werden bevestigd. Ik confronteerde haar waarna onmiddellijk de profielfoto, haar naam en het bericht met daarin de verificatie link waren verwijdert.

Dlevenrab

Bericht door Dlevenrab »

Whatapp bericht ontvangen van 0653798843 met profielfoto van een onschuldig ogend stelletje.
Prijs rond gemaakt voor het op Marktplaats aangeboden product en verzocht het over te maken op mijn rekening.
Daarna kreeg ik een link toegestuurd die ik, stom stom stom, aangeklikt heb.
Ik kwam op een Markplaats omgeving waar ik mijn bank moest aanklikken.
Daar werd ik wakker en heb niet verder geklikt.
Aangegegeven dat ik nergen op ga klikken en dat ze het over moeten maken.
Daarna werd het stil, profiel foto verdween, de link werd verwijderd door de oplichter en geen contact meer.
Adres welk gebruikt werd: Prinsengracht [...], 1016HN Amsterdam

[Huisnummer verwijderd door de moderator.]
Laatst gewijzigd door Dlevenrab op 02-08-2021 01:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie