Marktplaats, lijst met namen etc

Jaws

Marktplaats, lijst met namen etc

Bericht door Jaws »

Ik ben vorige week belazerd op MP en heb daarna een advertentie geplaatst of er meer mensen belazerd waren nav een MP advertentie voor Cambridge 500 dieet. Al snel melden zich mensen aan en inmiddels zitten wij met 5 dames en 1 heer op een WhatsApp groep.
Er blijken veel meer mensen belazerd te zijn, hopelijk melden die zich ook zodat er misschien collectief iets ondernomen kan worden. Politie doet niet veel, Marktplaats doet niet veel.. voor hun te klein waarschijnlijk.

Inmiddels hebben wij een lijst met (fictieve) namen en bankrekeningnummers, het vermoeden bestaat dat het een netwerk betreft. Het gaat tot nu toe alleen maar over Cambridge 500 shakes, daar hebben wij allemaal op gereageerd en zijn allemaal bedonderd.

Ryan/James/Jessica uit Schiedam/Spijkenisse/Capelle ad IJssel/Enkhuizen/Rotterdam NL15RABO0349350620 tnv RR Kaars of CC Kaars

R.Z. NL50ABNA0531169138 [Achternaam verwijderd door moderator- er is sprake van id-fraude]

Kiara NL37INGB0654288798 tnv K. de Jongh

J.Saaca/J.Mulder NL83INGB0665596618 (staats reeds op deze site)

J. Belfor NL26ABNA0591423545 uit Rotterdam

De lijst zijn wij nog aan het up-to-daten, ik heb hier wel namen en marktplaatsadvertentienummers bij, maar nog geen bankrekeningnummers.

Herkent iemand dit? Ben je zelf opgelicht door een van deze namen / bankrekeningnummers? Ben je door een ander opgelicht bij advertenties van Cambridge 500?

melissa.cauberg
Contacteer:

Re: Marktplaats, lijst met namen etc

Bericht door melissa.cauberg »

Beste ik ben ook opgelicht foor deze persoon hoe kan ik in dat whatsapp groepje komen

Ditti

Bericht door Ditti »

Ik ben ook door deze vrouw opgelicht. Ze werkt nu ook onder haar meisjes naam Renata V. getrouwd met een Z. Ze heeft mij voetbalkaarten beloofd maar na betalen niets ontvangen.

[Achternamen verwijderd door moderator - er is sprake van identiteitsfraude]

Sleuteltje

Bericht door Sleuteltje »

Het feit dat moderators hier revieuws kunnen verwijderen en aanpassen zegt al meer dan genoeg 13jaar actief op mp en dat zijn bendes gangsters de grootste oplichters zijn de mensen die hier al 10a12jaar op mp zitten de meeste hebben meer dan 2accounts en dat zal ik op n dag gruwelijk aan het licht gaan brengen en al die mensen die hier opgelicht zijn daar zal n lichtje gaan branden Nobody fucks with me i will follow him untill eternity!!

PULSE

Bericht door PULSE »

Thijs
13½ jaar actief op Marktplaats
Bekijk meer advertenties
Amsterdam
https://www.marktplaats.nl/a/tickets-en ... sonen.html
https://www.marktplaats.nl/verkopers/335511.html
Efteling kaartjes 2 personen
Wegens omstandigheden kunnen wij helaas niet meer gaan . Het zijn e-tickets die kan ik gemakkelijk mailen.(Inc parkeervak)

CC Kaars NL15 RABO 0349 3506 20

MP is weer op z'n best.

PULSE

Bericht door PULSE »

Thijs
13½ jaar actief op Marktplaats
Bekijk meer advertenties
Maastricht
https://www.marktplaats.nl/a/tickets-en ... sonen.html
https://www.marktplaats.nl/verkopers/1073352.html
6 Efteling E-tickets .
Wegens omstandigheden met onze auto . Willen we er Graag iemand nog blij mee maken. E-Tickets

PULSE

Bericht door PULSE »

Omstandigheden met de auto? daar zijn garages voor uitgevonden.

Cocacola

Bericht door Cocacola »

Quote..verkoopaccount Linda uit Maastricht, 11,5 jaar actief

https://www.marktplaats.nl/a/spelcomput ... ousPage=Ir

Vandaag ben ook ik opgelicht door C.C Kaars.

Staat al 11.5 jaar actief op marktplaats. Dus ik dacht dan is het wel veilig nou mooi niet dus.

Rekening nummer van C.C Kaars is NL15RABO0349350620.

Als je overigens kijkt naar de betaling die je gedaan heb staat er een andere rekeningnummer bij.. (begunstigde)

Waarom marktplaats de account van deze persoon niet verwijderd blokkeert etc is mij een raadsel!!

Ik zelf ben geblokt door degene. Reageert niet. etc

Zal aangifte doen, maar zal niet veel uitmaken....

abartels

Bericht door abartels »

Helaas ben ook ik er op Marktplaats ingetuind.

Ik had een advertentie geplaatst voor de aankoop van defecte CDP-557 cd-speler van Sony.

Een zekere Jennie reageerde al heel snel met de melding dat ze er een had staan, en vroeg wat ik ervoor wilde geven.
Aangezien ze mij niet precies kon aangeven wat er aan de hand was met de speler, of de lade nog open ging enzo,
was het voor mij moeilijk bieden. Toen ze vertelde dat de speler er helemaal mee opgehouden was zijn we een bedrag
van €100 overeengekomen, inclusief verzenden.
Vervolgens stuurde ze mij haar 06-nummer met de bedoeling mij een Tikkie te sturen. Dat leek mij redelijk veilig.

Vervolgens heeft ze (hij???) mij een paar dagen aan het lijntje gehouden, de cd-speler niet opgestuurd, en reageert niet
op telefoon of WhatsApp berichtjes.

Het betreft de onderstaande gegevens:

M. Maanani
Gsm: 0684106732
NL53 RABO 0337312915

Wees gewaarschuwd, kom je dit banknummer tegen, betaal dan N I E T

Mvg,
Alex Bartels
Maastricht

Cocacola

Bericht door Cocacola »

abartels schreef:Helaas ben ook ik er op Marktplaats ingetuind.

Ik had een advertentie geplaatst voor de aankoop van defecte CDP-557 cd-speler van Sony.

Een zekere Jennie reageerde al heel snel met de melding dat ze er een had staan, en vroeg wat ik ervoor wilde geven.
Aangezien ze mij niet precies kon aangeven wat er aan de hand was met de speler, of de lade nog open ging enzo,
was het voor mij moeilijk bieden. Toen ze vertelde dat de speler er helemaal mee opgehouden was zijn we een bedrag
van €100 overeengekomen, inclusief verzenden.
Vervolgens stuurde ze mij haar 06-nummer met de bedoeling mij een Tikkie te sturen. Dat leek mij redelijk veilig.

Vervolgens heeft ze (hij???) mij een paar dagen aan het lijntje gehouden, de cd-speler niet opgestuurd, en reageert niet
op telefoon of WhatsApp berichtjes.

Het betreft de onderstaande gegevens:

M. Maanani
Gsm: 0684106732
NL53 RABO 0337312915

Wees gewaarschuwd, kom je dit banknummer tegen, betaal dan N I E T

Mvg,
Alex Bartels
Maastricht

NL53RABO0337312915. M. Maanani bekende naam..

search.php?keywords=Maanani&terms=all&author=&fid%5B%5D=26&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

abartels

Bericht door abartels »

Ik had op voorhand gezocht op deze naam, maar er zijn ook betrouwbare mensen met deze achternaam,
daardoor ben ik er ingetuind. Zijn rekeningnummer was in ieder geval nog nergens bekend, dat had ik op de site van de politie nagezocht. Nou, lekker is dit.

Trouwens, ik had op marktplaats een advertentie geplaatst waarin ik zijn gegevens kenbaar maak.
Krijg ik een email van Marktplaats dat de advertentie verwijderd is, dat mensen geklaagd hebben, en dat ik bij herhaling de
kans loop dat ze mijn account verwijderen,,,,, lekker is dat zeg!!!

Zou bijna zeggen dat ze hem beschermen!

Ik stuur nu dagelijks 1 cent naar zijn rekening met de meest verveldende boodschappen, met de sommering om mijn €100 terug
te boeken. Voor alsnog uiteraard zonder resultaat. Maar ik kan me voorstellen dat hij er uiteindelijk genoeg van heeft......

Ik hou jullie op de hoogte!

Marscjha

Bericht door Marscjha »

Op gelicht door
Carmen
Reknr nl15rabo0349350620
NaamC.C Kaars
Tele is ook bekent
Als je deze naam zit en rekeningnummer betaald dan niet het ging bij mij over Cambridge 500 dieet
Betaald via mijn WhatsApp Dus telefoonnummer is ook bekend bij mij

F.R. Ys

Bericht door F.R. Ys »

Marktplaats advertentie in de categorie stickers/plaatjes.
Naam adverteerder is: scto uit Oss.

Reageert eerst snel maar laat na betaling niets meer van zich horen.

Stroeken

Bericht door Stroeken »

2e maal opgelicht via marktplaats.
Produkt gekocht niet ontvangen.
Aangifte doen bij mp gaat zeer moeizaam en telefonisch niet mogelijk.
Mp vraagt om advertentienr die niet op de chat van de verkoper staat. Alleen bij de advertentie zelf. Die de oplichtende verkoper uiteraard al vaak verwijdert heeft. Zeer vreemd systeem van mp.
Waarom vragen naar t advertentienr als deze verwijdert kan worden door de oplichter🤔 betalen via de mp betaalservice: lijkt veiliger maar uiteindelijk heb je nog minder info als bij gewoon overmaken. Dan heb je nog een naam en rekeningnummer💡 niet echt een koopvriendelijke site.

Stroeken

Bericht door Stroeken »

Oplichter Ut beesterzwaag. Uit beetsterzwaag volgens de advertenties.
Aangifte loopt voor zover t zin heeft.

Plaats reactie