Marktplaats, lijst met namen etc

Lotta

Re: Marktplaats, lijst met namen etc

Bericht door Lotta »

oplichter op marktplaats actief - hollman

Deze oplichter bied op dure producten, hij doet vaak niet moeilijk over de prijs.

vraagt om verificatie via bank
Vraagt je om 1 cent over te maken zodat hij je gegevens heeft in het geval dat je hem oplicht.
Wil dit doen via een speciale link! klik nooit op die link,
Hij kan daarmee zien waarmee je inlogt en heeft dan dus je gegevens!

De gebruiker heet hollman
Zijn 'locatie' is laren
En hij is actief 9,5 jaar
Hij heeft geen reviews of advertenties.
Advertenties van gebruiker 14062063
http://www.marktplaats.nl/link/search?s ... ialbuttons

Klik nooit op een betaallink die ze je toe sturen en gebruik altijd je officiële bank site.
Zodra ik dat aangaf reageerde hij niet meer....

erik2019

Bericht door erik2019 »

Ook ik ben opgelicht door een zekere Jamie Peerenboom en heb 12,51 cent overgemaakt maar nooit terug gekregen.
Pas op voor het volgende rekening nummer, want met aangiftes krijg je geen cent terug.
NL37RABO0345299892
NL37 RABO 0345 2998 92

Marktplaats doet niets, maar maak altijd print screens. Helaas is de conversatie niet terug te krijgen, maar er stonden allemaal smoesjes in om nog meer geld af te troggelen. Aangifte heeft ook niet geholpen omdat er nog niet genoeg slachtoffers zijn, daarom bestaat het marktplaats account nog. https://www.marktplaats.nl/u/jamie/21269243/
Bijlagen
jamie3.PNG
jamie3.PNG (11.77 KiB) 2671 keer bekeken | Inbreuk op auteursrecht?
jamie1.PNG
jamie1.PNG (38.18 KiB) 2671 keer bekeken | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door erik2019 op 26-01-2020 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Sillie

Bericht door Sillie »

Ook nu is een ene Ryan Wiegmann uit Spijkenisse actieve oplichter op marktplaats. Gezien alle info vrees ik dat het dezelfde persoon is. Helaas zijn dit soort mensen niet te stoppen. Ik heb via marktplaats een mok van Starbucks gekocht. Gelukkig niet voor een groot bedrag maar de frustratie is groot. Zeker omdat deze Ryan kennelijk ongestoord door kan gaan met zijn oplichtingspraktijken. Het geld moest ik overmaken naar rekeningnummer NL08ABNA0495877026. Dus komt u deze naam of deze rekening tegen....geen geld naartoe overmaken u wordt opgelicht!

Wanda2020

Bericht door Wanda2020 »

Bij jacuzzi & zo te Drachten afgelopen zaterdag een jacuzzi gekocht voor €3500. Is gebracht, zei dat we 3 maanden garantie hadden op werking en onderdelen. Geleverd betaald en weg waren ze. Gevuld met water, blijkt het meeste niet te werken. Aansluiting uitgehaald blijkt maar 1 fase aangesloten te zijn. Rest werkt ook niet, dus gewoon een defecte oude bak afgeleverd. Beloofd terug te appen maar last niets meer van zich horen. Na zoeken op internet blijkt dit standaard handelswijze te zijn van meneer Ronald.
Heeft steeds nieuwe jacuzzis op marktplaats staan, zijn allemaal oude defecte bakken, maar schijnt hier gewoon mee door te kunnen gaan.

Hornet

Bericht door Hornet »

Niet toegestuurd tweedehands artikel, van betrouwbaar overkomende verkoper en Marktplaats was nét te laat met het blokkeren van deze gebruiker door mogelijk frauduleuze handelingen. Die neemt geen contact meer op over de volgcode van het pakketje en reageert niet op herhaaldelijke één cent overboekingen met korte berichten.

Wat ik niet wist is dat politie.nl geen gegevens plaatst van onbetrouwbare verkopers wanneer er geen drie officiële aangiftes tegen zijn gedaan. De pagina Controleer Verkopersgegevens heeft mij dus op het verkeerde been gezet, want daar staat "controleer of er meldingen over de verkoper zijn gedaan." Dat is niet waar. Ik hoop op meer aangiftes over deze persoon maar dan wordt er waarschijnlijk een ander bankrekeningnummer voor gebruikt dan NL16RABO0156339420 van D. Hendriks

Plaats reactie