MARKTPLAATS AANSPRAKELIJK TE STELLEN ???

Born of a broken man

MARKTPLAATS AANSPRAKELIJK TE STELLEN ???

Bericht door Born of a broken man » 16-03-2018 19:38

Is Marktplaats aansprakelijk te stellen voor laks optreden met verwijderen van advertenties ?
Is Marktplaats aansprakelijk te stellen voor gehackte accounts ?

Ik zou graag willen weten of Marktplaats aansprakelijk te stellen is in bepaalde zaken. Eigenlijk zou ik graag willen dat ze slecht in het nieuws komen en adverteerders die betalen om advertenties te plaatsen meer serieus nemen. Er worden vele accounts gehackt. Er worden vele mails gestuurd of meldingen gemaakt tegen bepaalde adverteerders omdat zij de boel bedonderen, accounts worden soms na weken pas verwijderd terwijl er al vele gedupeerden zijn.

Graag zou ik met meerdere personen Marktplaats willen aanpakken voor hun gedrag naar eerlijke verkopers toe, is dit juridisch haalbaar ???

ikslaje

Re: MARKTPLAATS AANSPRAKELIJK TE STELLEN ???

Bericht door ikslaje » 16-03-2018 23:04

Born of a broken man schreef:Is Marktplaats aansprakelijk te stellen voor laks optreden met verwijderen van advertenties ?

Ik zou graag willen weten of Marktplaats aansprakelijk te stellen is in bepaalde zaken. Eigenlijk zou ik graag willen dat ze slecht in het nieuws komen en adverteerders die betalen om advertenties te plaatsen meer serieus nemen. Er worden vele accounts gehackt. Er worden vele mails gestuurd of meldingen gemaakt tegen bepaalde adverteerders omdat zij de boel bedonderen, accounts worden soms na weken pas verwijderd terwijl er al vele gedupeerden zijn.

Graag zou ik met meerdere personen Marktplaats willen aanpakken voor hun gedrag naar eerlijke verkopers toe, is dit juridisch haalbaar ???

Redelijk dicht getimmerde algemene voorwaarden waarmee jij akkoord ging toen jij je MP account opende... Denk dat hier weinig te halen valt

Edmo

Bericht door Edmo » 16-03-2018 23:25

Born of a broken man schreef:Is Marktplaats aansprakelijk te stellen voor laks optreden met verwijderen van advertenties ?

Enig idee hoeveel advertenties dagelijks worden geplaatst?
Kan jij aan elke advertentie vooraf zien of het klopt?

De accounts worden niet door Marktplaats gehackt maar je wil ze wel verantwoordelijk stellen. Gebruikers die hun beveiliging niet op orde hebben of zonder te kijken op elke link maar klikken.

Is een koper ook verantwoordelijk te stellen voor alle onderzoekskosten die de politie moet maken als de prijs te mooi was om waar te zijn?

Luud

Bericht door Luud » 17-03-2018 10:38

niet aansprakelijk stellen maar offline halen zolang ze hun platform niet op orde hebben.

Born of a broken man

Bericht door Born of a broken man » 17-03-2018 10:54

Bedankt voor de reacties.

Edmo, je hebt gelijk dat er veel advertenties worden geplaatst. Maar als er weken lang gereageerd word op een advertentie dat deze van een foute verkoper is dan ontbreekt het aan manpower op de site waar flink geld mee word verdiend. Dan heb je toch ook een plicht als site ?

Ik persoonlijk vind dat je de wereld omdraait als je zegt dat de koper de kosten moet betalen (onderzoekkosten) die reageert op een advertentie die te mooi is om waar te zijn. Er worden vaak eerlijke advertenties geplaatst die inderdaad te mooi zijn om waar te zijn, hier halen mensen de koopjes vandaan. Marktplaats heeft de plicht om onschuldige gebruikers te beschermen en internetcriminelen te weren en naar mijn idee hebben ze de plicht sneller te acteren. Ik vind het crimineelgedrag als je je achter je voorwaarden verschuilt en alleen maar wilt innen van adverteerders.

Er zijn immers sites die het wel op orde hebben. Als je vroeger op speurders een mail stuurde met de bewijzen dat iemand een nepadres doorgaf werd deze gelijk verwijderd en op Marktplaats word dan gezegd dat ze alleen maar bemiddelen ? Dan werk je toch bepaalde zaken in de hand.

Groet.

ikslaje

Bericht door ikslaje » 17-03-2018 11:42

Luud schreef:niet aansprakelijk stellen maar offline halen zolang ze hun platform niet op orde hebben.

Haha, jij zou echt per direct je ISP moeten bellen en je abo. op moeten zeggen, ja het is dweilen met de kraan open bij MP, laat THMC eens goed onderzoek doen in regio Arnhem etc, denk dat het geouwehoer dan al met de helft afneemt :wink:

Born of a broken man

Bericht door Born of a broken man » 17-03-2018 12:09

ikslaje, ik wil niks opzeggen want dat is de makkelijkste weg. Die word door bijna heel de wereld bewandeld. Ik wil dat Marktplaats zijn verantwoording neemt en ben naar een manier op zoek om ze aan te pakken. Lijkt mij sterk dat je met alle gedupeerden geen vuist kan maken. Als je hier alle reacties leest over "bedonderplaats" dan word je toch helemaal triest, lijkt mij sterk dat wij ze niet door de knieën krijgen ????????

Edmo

Bericht door Edmo » 17-03-2018 12:11

Born of a broken man schreef:Bedankt voor de reacties.

Edmo, je hebt gelijk dat er veel advertenties worden geplaatst. Maar als er weken lang gereageerd word op een advertentie dat deze van een foute verkoper is dan ontbreekt het aan manpower op de site waar flink geld mee word verdiend. Dan heb je toch ook een plicht als site ?

Ik persoonlijk vind dat je de wereld omdraait als je zegt dat de koper de kosten moet betalen (onderzoekkosten) die reageert op een advertentie die te mooi is om waar te zijn. Er worden vaak eerlijke advertenties geplaatst die inderdaad te mooi zijn om waar te zijn, hier halen mensen de koopjes vandaan. Marktplaats heeft de plicht om onschuldige gebruikers te beschermen en internetcriminelen te weren en naar mijn idee hebben ze de plicht sneller te acteren. Ik vind het crimineelgedrag als je je achter je voorwaarden verschuilt en alleen maar wilt innen van adverteerders.

Er zijn immers sites die het wel op orde hebben. Als je vroeger op speurders een mail stuurde met de bewijzen dat iemand een nepadres doorgaf werd deze gelijk verwijderd en op Marktplaats word dan gezegd dat ze alleen maar bemiddelen ? Dan werk je toch bepaalde zaken in de hand.

Groet.

Normen en waarden verdwijnen als euro's verschijnen.
Is er geen geld linksom te halen dan haalt men het wel rechtsom door oplichters.
Ook op Speurders, 2dehands.nl, 2dehands.be en tweedehands.net zijn oplichters actief en zijn echt niet beter.

wiebert

Bericht door wiebert » 17-03-2018 12:23

864 positieve beoordelingen op eBay, altijd al mijn aankopen uit heel de wereld ontvangen. 2 keer iets gekocht op Marktplaats en beide keren opgelicht. Wanneer ik hier het forum zie lijkt het wel of jan en alleman fraudeert op Marktplaats.

Born of a broken man

Bericht door Born of a broken man » 17-03-2018 12:28

Wiebert, bedankt voor je feedback. Ik heb hetzelfde op andere sites waar ik actief ben, daar is ook een beoordelingssysteem en daar zijn nooit gehackte accounts. Op 1 van die sites zitten ze er boven op. Ik heb 1 keer iets te laat verstuurt en daar nam de site gelijk contact met mij op wat de bedoeling was anders werd ik geblokkeerd en werd er aangifte tegen mij gedaan.

HET KAN DUS WEL !!!!

Born of a broken man

Bericht door Born of a broken man » 17-03-2018 12:30

Oh Ja, daar is adverteren trouwens kosteloos !!!!!!

ikslaje

Bericht door ikslaje » 17-03-2018 13:01

Born of a broken man schreef:ikslaje, ik wil niks opzeggen want dat is de makkelijkste weg. Die word door bijna heel de wereld bewandeld. Ik wil dat Marktplaats zijn verantwoording neemt en ben naar een manier op zoek om ze aan te pakken. Lijkt mij sterk dat je met alle gedupeerden geen vuist kan maken. Als je hier alle reacties leest over "bedonderplaats" dan word je toch helemaal triest, lijkt mij sterk dat wij ze niet door de knieën krijgen ????????

Die post was ook niet voor jou bedoeld, MP is zo commercieel en denk dat je daar weinig aan kunt doen

psi

Bericht door psi » 17-03-2018 13:12

ikslaje schreef:
Luud schreef:niet aansprakelijk stellen maar offline halen zolang ze hun platform niet op orde hebben.

Haha, jij zou echt per direct je ISP moeten bellen en je abo. op moeten zeggen, ja het is dweilen met de kraan open bij MP, laat THMC eens goed onderzoek doen in regio Arnhem etc, denk dat het geouwehoer dan al met de helft afneemt :wink:

dweilen met de kraan open... !!
hoe lang werk jij al bij mp?

waarom zou een gebruiker zijn abo moeten opzeggen.

THMC.. een afkorting die bij mp gebruikt wordt!

Born of a broken man

Bericht door Born of a broken man » 17-03-2018 14:08

Neem nou deze meneer;

https://www.marktplaats.nl/a/computers- ... nberichten

Heeft al vele mensen gedupeerd en zelf zijn advertentie opnieuw geplaatst en is honderden keren getipt aan Marktplaats, ze doen er geen ene mallemoer aan. Echt schandalig
Ik heb zelfs een gelijke advertentie geplaats en al 3 x ophoog geplaatst om mensen te waarschuwen.

Echt schandalig

Δελτα

Bericht door Δελτα » 17-03-2018 16:15

ikslaje: een gefrustreerde mp medewerker of een oplichter :roll:

Plaats reactie