Marketplace... Hans Almelo levert niet. NL93ABNA0567154394

RicardoB

Re: Marketplace... Hans Almelo levert niet. NL93ABNA0567154394

Bericht door RicardoB »

Helaas ben ik ook opgelicht athans volgens de politie is het momenteel een aanname...

Op 6 mei heb ik op facebook een telefoon aangeboden, ik ben toen benaderd door Johannes Hendrik
Hij wou het toestel wel overnemen voor €110 incl verzendkosten, prima het ging om een Samsung Galaxy S7

Hij zou het geld overmaken athans zijn vrouw, ik vroeg met welke bank het werd overgemaakt en dat zou Rabo of ABN zijn (Raar als je dat op dat moment niet weet)

Afijn, ik kreeg een melding en het bedrag van €110 was bijgeschreven op mijn rekening, en ik heb de telefoon verzonden (Zelfde avond)

So far so good, tot ik deze avond op mijn bank keek en een bijschrijving zag van 0,01 cent met het verhaal dat ik het geld moest terug storten.

Direct heb ik Johannes een bericht gestuurd om vraag en uitleg en werd direct geblokkeerd....
Daarna wat dingen gaan uitzoeken en het ziet er niet al te best uit

Ik heb de telefoon verstuurd naar het adres wat hier boven is vermeld Clemattisstraat in Almelo

De kans is dus zeer groot dat de bank bij mij een verzoek indient om het bedrag terug te storten.....

42 minuten lang met de politie gebeld en alles is genoteerd maar dit zijn voor nu allemaal aannames

Ik heb de 3e partij een bericht gestuurd via de bank (1 cent gestuurd) met het verzoek zijn 06 nummer te sturen zodat ik contact kan opnemen.

Of zit de 3e partij toevallig ook hier ? betaling 6 mei, bedrag €110

Triest volk.... nooit gedacht dat dit zo op deze manier kan ik dacht geld staat op mijn rekening dus het is veilig.
Mijn rekeningnummer word hier niet vermeld gelukkig maar er dient ernstig rekening te worden gehouden dat al deze rekeningnummers toebehoren aan mensen in de zelfde rol als mij.

Als de 3e partij toevallig hier ook zit neem even contact met mij op, hoe het juridisch in elkaar zit geen idee wij zijn beide opgelicht ik zou zeggen laten we beide de schade op ons nemen en het bedrag halveren tot €55 (Uiteraard wel via de politie zodat het genoteerd word)

RicardoB

Bericht door RicardoB »

Update:

Na even door speuren heb ik hoogstwaarschijnlijk ook zijn naam 99% zeker (Aanname)

Hans Lawant uit Almelo

ook gebruikt hij de Facebook namen:

Johannes Hans
Hansie Lawant
Johannes Hansie Lawant (bby)

Ook zijn er nu foto's van de vermoedelijke oplichter.

Dit alles onder voorbehoud, ik wacht het nog even af hoe het zich verder verloopt maar als Hans Lawant op het adres woont wat bekend is + als 1 van de rekeningnummers ook echt van die Lawant is dan lijkt het mij een waterdichte zaak voor de politie.

Gister 42 minuten lang met de politie gebeld
Vandaag ook weer gebeld

Ik heb de politie ook op deze site gewezen.

Ik wacht het even af hoe het zich verder verloopt maar het ziet er niet best uit.

driesja

Bericht door driesja »

helaas ben ik hier terecht gekomen nadat ik het adres opzocht waar ik circa 65 euro contanten naar op heb gestuurd. ik heb een router van hem gekocht en na een bankbetaling heeft hij mijn geld teruggestort omdat hij in de schuldsanering zou zitten en niet in de problemen wilde komen. een oplichter die zijn geld terugstort bestaat niet dacht ik, dus heb in goed vertrouwen het bedrag op de post gedaan. echter na meerdere malen vragen heb ik nooit het pakket of beloofde track en trace gekregen.

is er al een keer gebeld naar dat 06 nummer of heeft de politie al progressie kunnen maken?

ARTbrusher

Bericht door ARTbrusher »

ik heb nog niks terug gestort gekregen wel berichten van nieuwe slachtoffers politie maak er eens werk van.

facebook moet meldingen sneller serieus nemen ze kunnen gewoon ongestoord hun gang verder gaan . Daardoor kunnen ze ongestoord nieuwe slachtoffers maken.
En worden andere oplichters getriggerd om het zelfde te doen

Afbeelding

Illy

Bericht door Illy »

RicardoB schreef:
12-05-2021 00:24
Helaas ben ik ook opgelicht athans volgens de politie is het momenteel een aanname...

Op 6 mei heb ik op facebook een telefoon aangeboden, ik ben toen benaderd door Johannes Hendrik
Hij wou het toestel wel overnemen voor €110 incl verzendkosten, prima het ging om een Samsung Galaxy S7

Hij zou het geld overmaken athans zijn vrouw, ik vroeg met welke bank het werd overgemaakt en dat zou Rabo of ABN zijn (Raar als je dat op dat moment niet weet)

Afijn, ik kreeg een melding en het bedrag van €110 was bijgeschreven op mijn rekening, en ik heb de telefoon verzonden (Zelfde avond)

So far so good, tot ik deze avond op mijn bank keek en een bijschrijving zag van 0,01 cent met het verhaal dat ik het geld moest terug storten.

Direct heb ik Johannes een bericht gestuurd om vraag en uitleg en werd direct geblokkeerd....
Daarna wat dingen gaan uitzoeken en het ziet er niet al te best uit

Ik heb de telefoon verstuurd naar het adres wat hier boven is vermeld Clemattisstraat in Almelo

De kans is dus zeer groot dat de bank bij mij een verzoek indient om het bedrag terug te storten.....

42 minuten lang met de politie gebeld en alles is genoteerd maar dit zijn voor nu allemaal aannames

Ik heb de 3e partij een bericht gestuurd via de bank (1 cent gestuurd) met het verzoek zijn 06 nummer te sturen zodat ik contact kan opnemen.

Of zit de 3e partij toevallig ook hier ? betaling 6 mei, bedrag €110

Triest volk.... nooit gedacht dat dit zo op deze manier kan ik dacht geld staat op mijn rekening dus het is veilig.
Mijn rekeningnummer word hier niet vermeld gelukkig maar er dient ernstig rekening te worden gehouden dat al deze rekeningnummers toebehoren aan mensen in de zelfde rol als mij.

Als de 3e partij toevallig hier ook zit neem even contact met mij op, hoe het juridisch in elkaar zit geen idee wij zijn beide opgelicht ik zou zeggen laten we beide de schade op ons nemen en het bedrag halveren tot €55 (Uiteraard wel via de politie zodat het genoteerd word)
Is dit uw telefoon?

https://www.facebook.com/photo/?fbid=28 ... _tn__=EH-R

Illy

Bericht door Illy »

NL93ABNA0567154394 Is inactief…

stefanvdd

Bericht door stefanvdd »

Ik denk dat ik ook ben opgelicht, al is het "maar" drie tientjes voor een KPN mode,.

Johannes Hendrik uit Almelo.

Hij heeft nu wel een ander rekeningnummer:
NL91ABNA0622545213 t.n.v Kaskiran.

Brokelman

Bericht door Brokelman »

Vanavond bijna opgelicht door de Hr. Johannes Hendrik “wonende” in Almelo. Hij had een advertentie staat voor een lego technic set tegen een zeer lage prijs, bijna te mooi om waard te zijn. Toen ik de set wou opkomen halen kom dit alleen op werkdagen op eigenlijk onmogelijke uren (tussen 10:00/10:30 uur). Aangezien dit niet mogelijk was ivm werk heb ik hem gevraagd of ik het kon laten verzenden en dat was geen enkel probleem. Ivm dat ik eens eerder opgelicht ben, heb ik zijn naam eens opgezocht en kwam ik op deze site terecht. De beste man zou op het adres Gerarddoustraat 48 in Almelo wonen. En gebruikt het volgende bankrekeningnummer: NL36ABNA0847301702. H Fama

Gelukkig kwam ik net voor het overmaken van het geld op deze site en zag dat deze man meerdere mensen heeft opgelicht.

iwanvanos

Bericht door iwanvanos »

Via dezelfde verkoper twee weken geleden een Digitenne kastje gekocht en betaald (en daarna niet geleverd).
Precies hetzelfde werkwijze als eerder beschreven; zou zijn verstuurd en dat het niet is ontvangen is niet zijn probleem.
Heeft geen verzendbewijs en kan zelfs niet aangeven waar vandaan het is verzonden. Deze man moet echt gestopt worden.

Geld overgemaakt naar rekeningnummer NL78SNSB0945222335 op naam van: van Viegen
Waarschijnlijk een katvanger (die nu ook te boek komt te staan als oplichter); inmiddels aangifte gedaan.

Mjan77

Bericht door Mjan77 »

Ook ik ben opgelicht door die Johannes Hendrik. Deed zich voor als hij uit Dalfsen kwam, Acacilalaan 3. Bood een Nikon D3100 aan.
Ook aangifte gedaan.

Plaats reactie