klikfraude marktplaats admarkt

Plaats reactie
waarom2

klikfraude marktplaats admarkt

Bericht door waarom2 »

Helaas zijn wij het slachtoffer van klikfraude via marktplaats admarkt.
We stellen ons admarkt tegoed in op 50 euro, 50 cent per klik, dus 100 kliks, en binnen een half uur op. weer 50 euro, weer binnen een uur op.
We hebben hierover contact gehad met marktplaats, en ze vertellen ons dat er weleenswaar sprake is geweest van ongewoon verkeer, maar dat het wel allemaal unieke kliks zijn geweest.
Als compensatie hebben we 50 euro admarkt tegoed gekregen, die er natuurlijk ook binnen 1 uur door gaat...

We hebben meerdere keren contact gehad over deze fraude met marktplaats, maar helaas reageren ze niet meer op onze emails.

Fraude plegen met admarkt is heel eenvoudig. Als u adverteert op admarkt en u wilt een concurrent "uitschakelen" omdat deze net iets goedkoper of beter is, dan regelt u dit eenvoudig. Ik ga hier (nog) niet uitleggen hoe, maar als marktplaats niet binnen 2 weken stappen onderneemt om dit soort fraudes aan te pakken en ons wel correct compenseert dan zullen we dit wel hier en op andere fora en via de media openbaar maken.
Maar, ik wil eerst marktplaats in de gelegenheid stellen zelf hier iets tegen te doen, omdat marktplaats zelf ook eigenlijk een slachtoffer is van deze fraude.

Ik begrijp dat marktplaats er alles aan doet om kopers te beschermen tegen fraude en oplichting, maar het is ook aan marktplaats om haar adverteerders te beschermen tegen fraudes met kliks, want uiteindelijk betalen adverteerders marktplaats, en de 200 miljoen die ebay heeft betaald voor marktplaats.

zijn er meer mensen het slachtoffer van klikfraude?
U koopt een marktplaats admarkt tegoed en binnen no time is deze er op onverklaarbare wijze doorheen?
Plaats dan uw reactie via dit forum of via een prive bericht.

Born of a broken man

Re: klikfraude marktplaats admarkt

Bericht door Born of a broken man »

U zegt "Ik begrijp dat marktplaats er alles aan doet om kopers te beschermen tegen fraude en oplichting".
Ik heb echter het idee dat Marktplaats helemaal niet zoveel doet om kopers en adverteerders te beschermen. Er worden vele accounts gehackt en vele waarschuwingen tegen bepaalde adverteerders geplaatst en die blijven soms nog weken actief zonder verwijderd te worden. Hierdoor worden vele mensen gedupeerd.

Marktplaats loopt in mijn beleving helemaal niet zo hard om de site veilig te krijgen. De standaard zin is dat "wij een bemiddeling tot stand brengen tussen koper en verkoper" en dat is het. Hierbij vergeten zij dat er veel betalende adverteerders zijn en naar mijn idee de plicht hebben om de site goed te beveiligen.

Groet.

klikfraudemp

Bericht door klikfraudemp »

Ook wij zijn al jarenlang slachtoffer van klikfraude op Admarkt. Dit hebben we diverse keren bewezen en Marktplaats hier vanzelfsprekend op aangesproken. Zij zijn daarbij een aantal keren stevig uit de slof geschoten. Het zal toch eens openbaar worden dat de kliks die zij leveren nep zijn... Dan valt heel dat kaartenhuis daar ineen.

Zorgwekkender is het feit dat de klikfraude wordt toegestaan en zelfs vanuit Marktplaats zelf wordt gefaciliteerd, zij zijn immers degene die er baat bij hebben.

Ervaar jij frauduleuze kliks? Verdachte hoeveelheid kliks? Veel kliks maar geen klanten?

Dan wordt er klikfraude op je advertentie gepleegd.

1) Exporteer alle gegevens vanuit je AdMarkt dashboard, want ze sluiten accounts die klagen over klikfraude
2) Maak je klacht hier kenbaar
3) Stuur Marktplaats je klacht toe en voeg de link naar dit topic in je klacht toe

Met meer staan we sterk! Blijf je stil? Dan gebeurt er niets!

jan achternaam

Bericht door jan achternaam »

Markplaats Admarkt zijn de grootste oplichters.
Binnen 3 maanden 2 rekeningen van € 69 en €85 na verrekening met admarkt tegoed van €100
Dus € 254 verbrast aan advertentie via de kliks wtf!?
Volgens Google Analytics veel minder kliks naar onze website dan in admarkt weergegeven.

Glennmatsumatsu

Bericht door Glennmatsumatsu »

Het wordt tijd dat ze flink aangepakt worden! Of ze raken iedereen kwijt en stort marktplaats in als een plumppudding. Binnenkort een advertentie op MP met als aanbieding: Marktplaats website voor ieder serieus bod 😂

keesdamen

Bericht door keesdamen »

ik ben volgens mij slachtoffer geworden van klikfraude marktplaats
Het gaat om een groot bedrag
Hoe nu verder
bel me of mail mij voor hulp
0653209292

theo1962

Bericht door theo1962 »

Ik heb al jaren Admarkt van Marktplaats, en altijd ging het goed, tot afgelopen Donderdag.
Toen is in nog geen uur tijd meer dan 160x geklikt op mijn advertentie terwijl die er al jaren opstaat en nooit meer dan 40 kliks PER DAG had.
Volgens Marktplaats is er niets vreemds gebeurt, ik denk daar dus anders over.
Nu contact met Marktplaats gehad en ze vertelde dat door Corona er nu meer mensen thuiszitten dus is er meer verkeer op Marktplaats.
Alle kliks waren unieke ip adressen volgens Marktplaats, zit daar een adder onder het gras?
HALLO zeg, Corona is er al meer dan 2 maanden hoe kan deze kliks zo snel oplopen de laatste 2 dagen, niet door Corona.
Wat kan dit nu veroorzaakt hebben?????

Edmo

Bericht door Edmo »

theo1962 schreef:
16-05-2020 15:33
Ik heb al jaren Admarkt van Marktplaats, en altijd ging het goed, tot afgelopen Donderdag.
Toen is in nog geen uur tijd meer dan 160x geklikt op mijn advertentie terwijl die er al jaren opstaat en nooit meer dan 40 kliks PER DAG had.
Volgens Marktplaats is er niets vreemds gebeurt, ik denk daar dus anders over.
Nu contact met Marktplaats gehad en ze vertelde dat door Corona er nu meer mensen thuiszitten dus is er meer verkeer op Marktplaats.
Alle kliks waren unieke ip adressen volgens Marktplaats, zit daar een adder onder het gras?
HALLO zeg, Corona is er al meer dan 2 maanden hoe kan deze kliks zo snel oplopen de laatste 2 dagen, niet door Corona.
Wat kan dit nu veroorzaakt hebben?????
Heleboel bedrijven die het o.a. moeten hebben van de advertentie inkomsten hebben door de Corona crisis hun inkomsten flink zien dalen en daar zal Markplaats ongetwijfeld ook last van hebben. De kosten gaan wel door. Komt het geld niet aan de ene kant binnen dan halen ze het wel aan de andere kant.

theo1962

Bericht door theo1962 »

Edmo schreef:
18-05-2020 01:00

Heleboel bedrijven die het o.a. moeten hebben van de advertentie inkomsten hebben door de Corona crisis hun inkomsten flink zien dalen en daar zal Markplaats ongetwijfeld ook last van hebben. De kosten gaan wel door. Komt het geld niet aan de ene kant binnen dan halen ze het wel aan de andere kant.
Wil je daarmee zeggen dat Marktplaats dit zelf veroorzaakt?
Want als dit zo is dan zijn zij de oplichter in deze zaak lijkt mij?
Vreemde is ook dat ik als gedupeerde GEEN inzage krijg van Marktplaats over de kliks, ik wilde de ''unieke ip adressen'' van hun overlegd hebben om te controleren waar die vandaan komen, maar die krijg ik niet van hun.
Dus moet ik Marktplaats maar geloven, tja.....

waarom2

Bericht door waarom2 »

ook wij kregen dus geen unieke IP adressen van marktplaats.

Maar ik wil wel afstand nemen van de opmerking dat marktplaats dit zelf veroorzaakt ivm de corona crisis.
Ik denk persoonlijk dat een "collega ondernemer" dit heeft gedaan...

theo1962

Bericht door theo1962 »

waarom2 schreef:
18-05-2020 16:34
ook wij kregen dus geen unieke IP adressen van marktplaats.

Maar ik wil wel afstand nemen van de opmerking dat marktplaats dit zelf veroorzaakt ivm de corona crisis.
Ik denk persoonlijk dat een "collega ondernemer" dit heeft gedaan...
Dan vraag ik mij sterk af hoe kan iemand dat doen, want ik voel me bestolen. :(
Overigens ziet een medewerker van Marktplaats nu ook in dat er iets aan de hand is, hoewel de kijkdichtheid van advertentie afneemt nemen de kliks toe, dus ze gaan het verder onderzoeken

Poepeloer

Bericht door Poepeloer »

theo1962 schreef:
18-05-2020 05:40
Edmo schreef:
18-05-2020 01:00

Wil je daarmee zeggen dat Marktplaats dit zelf veroorzaakt?
Want als dit zo is dan zijn zij de oplichter in deze zaak lijkt mij?
Vreemde is ook dat ik als gedupeerde GEEN inzage krijg van Marktplaats over de kliks, ik wilde de ''unieke ip adressen'' van hun overlegd hebben om te controleren waar die vandaan komen, maar die krijg ik niet van hun.
Dus moet ik Marktplaats maar geloven, tja.....
Dat is een scherpe.Theo

Marsoven

Bericht door Marsoven »

Hoi, ik maak reclame en heb inmiddels een permanente ban.
Laatst gewijzigd door Moderator op 08-06-2020 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Doei.

Plaats reactie