Identiteitsfraude met kopie pas en banknummer

RW510918

Re: Identiteitsfraude met kopie pas en banknummer

Bericht door RW510918 »

Wij zijn ook slachtoffer geworden van id fraude. Wij hebben onze caravan op marktplaats te koop aangeboden. Binnen twee dagen kreeg ik een whats app bericht binnen van ene Marcel de Bie. Hij vroeg de gebruikelijke dingen, zoals de staat van de caravan, of hij nog te koop is en of er ook mankementen aanzitten die niet in de advertentie vermeld zijn. Toen ik terug appte dat de caravan in prima staat is, kreeg ik een app terug wat de uiterste prijs is. Wij hebben onze bodemprijs doorgegeven. Toen kregen wij een app terug dat hij het eerst eventjes met zijn vrouw zou overleggen. Pas een dag later kreeg ik een app terug dat ze akkoord gingen met de prijs. Maar ze waren nu nog met vakantie en zouden pas rondom 13 september weer terug zijn. Dan zouden ze de caravan overnemen. En toen kreeg ik een foto binnen van een ID kaart en een ING pas. Ze vroegen of wij dat ook wilden doen en dat hebben we ook gedaan. Stom stom stom het leek zo vertrouwd. Wij hebben geprobeerd te bellen, maar dat telefoonnummer was niet meer in gebruik en de appjes komen niet meer door. Toen zijn wij Marcel de Bie gaan googlen en kwamen gelijk hier terecht. Een oplichter dus. We hebben gelijk onze bankpas geblokkeerd en nieuwe id aangevraagd en aangifte gedaan. Nu maar hopen dat ze niet onze gegevens gebruiken om andere mensen op te lichten. Hij gebruikt het telefoonnummer +31 6 44242963 en ING betaalpasnummer NL62INGB0008141472

monique.bicknese-vaal

Bericht door monique.bicknese-vaal »

Ik ben op dezelfde manier opgelicht. Bij mij stuurden ze een kopie id en oas van Rob Vreeken, journalist van de Volkskrant, dus ik vertrouwde het. Stom, stom . Dus nu hebben ze mijn gegevens... Monique Bicknese

pieter.stedehouder

Bericht door pieter.stedehouder »

Hij heet nu Cornelis van der Heiden Quarleshavenstraat 16 4339 BX Nieuw en St Joosland, NL61INGB0006523433 06-44495478.
Wilde ongezien Camper kopen voor 13.000 Euro, toen ging er bij mij een belletje rinkelen en vroeg ik om zijn gegevens. Binnen een minuut kreeg ik via WhatsApp foto van een rijbewijs en bankpas, of ik het zelfde wilde doen. Heb hem gezegd dat het niet handig is dit te sturen en ik nu op zijn naam leuke dingen kan bestellen... Het is heel stil geworden aan de overkant. Let dus op!

WillmeJanssen

Bericht door WillmeJanssen »

Je kan in het vervolg iets als dit gebruiken: https://docdro.id/54FgKUE

Schoek

Bericht door Schoek »

Ook ik ben via whatsapp benaderd door Johannes Gewald. Zag er allemaal goed en netjes uit. Leuke foto van jong meisje, waarschijnlijk om als leuke opa over te komen. Hij stuurde een rijbewijs en banknummer met zijn naam om te laten zien dat het allemaal betrouwbaar was. Ik ben er ingestonken!! Stom natuurlijk. Ook ik heb een kopie bankpasje en kopie rijbewijs opgestuurd. Wel het een en ander afgedekt.
Dus Opgepast: Johannes Gewald met nummer: 06 44084070 is een oplichter

Cbassification

Bericht door Cbassification »

Gegevens van Pieter A. Tienstra worden gebruikt voor id fraude. Ben benaderd door tel nummer: 06-16531344 voor kopen van onze camper via marktplaats.nl. Hier wat berichten die hij stuurt om je vertrouwen te wekken:

Goedemiddag, ik bericht u met betrekking tot de advertentie van de camper.

Mijn vrouw en ik willen weer gaan rondtrekken en zagen uw camper te koop staan!

Wordt deze nog te koop aangeboden?
Hoe is de staat?
Reden van verkoop?

Na reactie van mij:
Mooi, goed om te horen. Wat is uw uiterste prijs en het hoogst geboden? Verder geen mankementen, dergelijke bijzaken waar ik vanaf moet weten?

na reactie van mij:
Ik zal het met mijn vrouw overleggen. Interesse is er zeker. Als we tot een akkoord komen, kunnen wij het eventueel de 20e van December (als het u schikt) overnemen. Dan zijn we terug.

Wederom na reactie van mij:
k heb goed nieuws! Ik heb met mijn vrouw om de tafel gezeten en we hebben een akkoord bereikt! Wij bieden een bedrag van:

XXXX (dit is het bedrag dat eerder is aangegeven als bodemprijs, de vraagprijs wordt ook dikwijls geboden begreep ik)

Na 20 December kunnen we hem
overnemen en ophalen. Dan zijn we terug van vakantie. Als u de betaalgegevens stuurt maken we het gehele bedrag over. Wij nemen uw camper ongezien over omdat wij al eerder hetzelfde type in bezit hebben gehad. Bezichtigen is niet nodig. De foto’s spreken natuurlijk voor zich.
Wij zien uw reactie tegemoet!

Hierna vraagt hij specifiek om welke bank je gebruikt... en op dit punt begon ik huiverig te worden....
Hierna stuurde hij een foto van zijn rijbewijs en bankpas met de vraag of ik dit ook wilde doen. Niet doen dus!!
Iom politie contact verbroken en melden op de welbekende websites, zoals deze.

Pdehaan

Bericht door Pdehaan »

Bijna er ook ingetrapt. In dit geval reageerde iemand op mijn advertentie op marktplaats. Ene Rob stelde voor een aanbetaling te doen en vroeg, vanwege slechte ervaringen, om een foto van mijn identiteitsbewijs en bankpas. Hij stuurde zelf ook een foto van zijn paspoort en bankpas op. Hierop stond de naam Rob Vreeken. Na mijn voorstel om te bellen kreeg ik antwoord dat hij en zijn vrouw beiden slechthorend waren. Toen wist ik voldoende.

Plaats reactie