Identiteitsfraude met kopie pas en banknummer

Steynvdv

Re: Identiteitsfraude met kopie pas en banknummer

Bericht door Steynvdv » 12-06-2019 23:46

Uw naam “ Gerrit Goedhart ” word nogsteeds op marktplaats gebruikt in Juni 2019. Ik had er nog op gegoogled maar omdat u zich hier Gert noemt kwam dit niet naar boven...
Gert en Marianne schreef:
01-06-2019 10:07
Marktplaatsverkopers,zoals meerdere slachtoffers ben ik ook benaderd door “Maurits” voor de verkoop van onze caravan. Ook zo dom geweest om bankpas gegevens en ID kaart op te sturen via WhatsApp. Ga er dus niet op in als mij gegevens gebruikt worden om vertrouwen te wekken. Doe aangifte bij de politie. Gert Goedhart.

Ruud1963

Bericht door Ruud1963 » 13-06-2019 21:01

Vandaag ook benaderd door iemand die zich uitgaf voor Johan.
Hij wilde ongezien onze te koop staande caravan kopen voor de vraagprijs.
Hij benaderde mij direct via Whatsapp en niet via Marktplaats.
Ze hadden al eerder zo'n zelfde gehad en hoefde dus niet te kijken.
Ook zij waren nu met vakantie en waren allebei slechthorend.
Stuurde dus vrij snel hun bankpas en legitimatie door en vroeg mij hetzelfde te doen wegens slechte ervaring in het verleden.
Eerst stuurde ik een gedeeltelijk afgedekte foto van mijn bankpas en hierop kreeg ik terug dat hij de hele bankpas wilde en gegevens op mijn legitimatie mochten wel afgedekt zijn.
Na behoorlijk aandringen van zijn kant ben ik daar toch ingetrapt, stom, stom en nog eens stom.

Zijn nummer is:
06-19148601

Naam op rijbewijs is:
Johan T Florissen
Zevenaar

en

Catharina T van Kesteren e/v Florissen
Zevenaar

Cocacola

Bericht door Cocacola » 14-06-2019 13:32

0619148601 is https://m.facebook.com/raphaelstevenr Uit Dordrecht. Foto’s opgeslagen.

Wick Gilberto Raphael

Dennann

Bericht door Dennann » 20-06-2019 22:48

Hier helaas hetzelfde verhaal idd stom stom stom.

Naam op rijbewijs is:
Johan T Florissen
Zevenaar

en

Catharina T van Kesteren e/v Florissen
Zevenaar

Ook koop van caravan ongezien.
Zo stom om er toch in te trappen TE goed van vertrouwen.
Dus ga er niet op in Als je onze gegevens ziet. Inmiddels aangifte gedaan en rekening geblokkeerd.

Groet en allemaal sterkte met het regelen😓 Dennis Oldenkotte

Fietskoerier

Bericht door Fietskoerier » 21-06-2019 20:16

Zelfde verhaal als hierboven. Zelf geen gegevens opgestuurd. Telefoonnummer 0612280308 hoort hier ook bij. Politie gesproken, waren niet geïnteresseerd.

[email protected]

Bericht door [email protected] » 21-06-2019 23:30

ik ben vandaag op whatsapp ook benaderd door Johan Florissen. Ze wilden weer kamperen. Hebben de caravan ongezien gekocht voor een bod van bijna de vraagprijs. Stuurden hun rijbewijzen en de ing pas. Namen: Johan Florissen, Zevenaar en Catharina van Kesteren e/v Florissen.
ik moest hetzelfde doen. Mijn rijbewijs heb ik een met "kopie caravan 21-06-2019" beschreven en mijn bankpas heb ik niet gestuurd.
hij wilde die perse zien. Ik heb gezegd dat het advies was dat niet te doen. Zijn reactie was als ik het niet deed konden we ook geen zaken doen. Zijn telefoonnummer was vandaag 0612280308. ik denk dat ik ontsnapt ben aan identiteitsfraude...

dlodder

Bericht door dlodder » 25-06-2019 12:10

Bij mij is exact hetzelfde gebeurd afgelopen week als bij Ruud1963. Met precies hetzelfde verhaal en dezelfde gegevens. Ik heb hiervan geprobeerd aangifte te doen, maar dat kon volgens de meldkamer niet. Het is wel geregistreerd. Wat je altijd kunt doen is melding maken bij het Meldpunt Identiteitsfraude.
Daarop vind je ook tips en mogelijke consequenties waar he iets mee kunt.

Esje309

Bericht door Esje309 » 25-06-2019 19:42

Wij zijn ook slachtoffer geworden van id fraude. Wij hebben begin juni onze caravan op marktplaats te koop aangeboden. Binnen twee dagen kreeg ik een whats app bericht binnen van een ene Johan T Florissen. Hij vroeg de gebruikelijke dingen, zoals de staat van de caravan, of hij nog te koop is en of er ook mankementen aanzitten die niet in de advertentie vermeld zijn. Toen ik terug appte dat de caravan in prima staat is, kreeg ik een app terug wat de uiterste prijs is. Wij hebben onze vraagprijs doorgegeven. Toen kregen wij een app terug dat hij het eerst eventjes met zijn vrouw zou overleggen. Pas een dag later kreeg ik een app terug dat ze accoord gingen met de vraagprijs. Maar ze waren nu nog met vakantie en zouden pas rondom 21 juni weer terug zijn. Dan zouden ze de caravan overnemen. En toen kreeg ik een foto binnen van twee rijbewijzen en een ING pas. Ze vroegen of wij dat ook wilden doen en dat hebben we ook gedaan (ik zag er geen kwaad in omdat ik ook wel eens via werk foto's van mijn id en bankpas heb moeten doorsturen) Na 21 juni hebben wij geprobeerd die mensen te bellen, maar dat telefoonnr was niet meer in gebruik en de appjes komen niet meer door. Toen zijn wij Johan gaan googlen en kwamen gelijk hier terecht. Een oplichter dus. We hebben gelijk onze bankpas geblokkeerd, nieuwe id en rijbewijs aangevraagd en aangifte gedaan.

RTF1970

Bericht door RTF1970 » 28-06-2019 12:41

Op Marktplaats zelf word duidelijk vermeld, deel nooit een kopie van je rijbewijs of je ID.
Men kan dit in feite dus Marktplaats niet aanrekenen, aangezien dit een handeling is waar Marktplaats voor waarschuwt.
Ook melden aan Marktplaats heeft weinig nut in deze, want vragen om een kopie van Uw rijbewijs of ID is geen strafbaar feit.

Verstrek dus nooit een kopie van uw rijbewijs of ID,
Maak melding bij uw gemeente, maar ook bij het CBR dat u Uw gegevens verstrekt hebt aan derden, dat U ter goeder trouw heeft gehandeld.
Helaas zullen hier kosten aan verbonden zitten, wat veel mensen ervan weerhoud om deze stappen te zetten, omdat men achteraf ontdekt dat men dit nooit mag doen, dus zelf hiervoor verantwoordelijk bent.
( kosten van aanvragen nieuw ID en/ of rijbewijs plus een eventuele boete dan wel administratieve onkosten die hiervoor berekend worden) .
Fraudeurs weten dit, waardoor deze Uw gegevens kunnen blijven gebruiken, zonder echt opgemerkt te worden.

Parabool

Bericht door Parabool » 20-07-2019 10:18

IDENTITEITSFRAUDE MET BERICHT OP VvE-WEBSITE met enorme gevolgen: Politierechter en Reclassering
VvE-lid worden? PAS OP. OM onderzoekt dit soort fraude niet.
Als enige ging ik ieder jaar voor de algemene ledenvergadering (alv) naar de administrateur Kubus Zuidwest om de boekhouding te bekijken, zodat ik gerichte vragen kon stellen. Sinds 2010 kwam er een bestuur dat alles deed wat niet kon. Volgens het Splitsingsreglement mocht het bestuur tot circa €2.268 zonder voorafgaande toestemming van het besluitvormende lichaam van een VvE, de alv, uitgeven. Een voorzichtige schatting leert dat het circa 3 ½ ton is. Wij hebben n.b. een register accountant als penningmeester in het bestuur. Het bestuur verzuimde maandenlang te melden dat Otis verboden had de liften te gebruiken , want 2 van de 3 waren afgekeurd. De 3de was in het gedeelte waar de bestuursleden woonden. Zo heeft het bestuur besloten tot de aanschaf van 3 Schindlerliften. Doordat er teveel waterschades werden geclaimd, besloot een VvE-lid van de technische commissie dat de waterschades door de VvE opgehoest moesten worden. Als klap op de vuurpijl, veroorzaakte een VvE-lid een enorme schade, doordat hij niet begrepen had dat een draagmuur ook daadwerkelijk iets draagt en een trekanker ook daadwerkelijk iets vasthoudt. In ons geval erkers. Het bestuur gaf aan dat het ons niets zou kosten. De eigenaar wilde wachten met betalen totdat zij verzekeraar ging betalen. De aannemer had geen CAR-verzekering. De VvE schiet voor en ook de opstalverzekering van de VvE. Het Splitsingsreglement is zeer duidelijk: de eigenaar die de schade veroorzaakt, betaalt. Tot op de dag van vandaag, geeft de penningmeester aan dat het onduidelijk is of de schade is terugbetaald. De eigenaar heeft de flat voor tonnen verkocht en is vertrokken. Het laat zich raden. Daarnaast is mijn handtekening vervalst, vindt er vervalsing in geschrifte plaats en worden lege volmachten toegevoegd om het benodigde aantal stemmen te halen.
De voormalige voorzitter verzuimde te melden dat hij werkte voor het VvE beheer bedrijf Minerva. Deze man gaf zonder toestemming opdrachten aan Minerva en. Zo werd een medwerker ineens website beheerder. De voorzitter had blijkbaar genoeg van mijn kritische houding en deed als privépersoon aangifte van smaad. Ik zou op 9 oktober 2015 bij hem thuis iets schadelijks op het forum van de VvE website hebben gezet . Ik was nog nooit bij die man geweest. Het laatste bericht van 2! jaar daarvoor ging over waterdruk. De agente ontving van het zogenaamde slachtoffer een hele stapel papier waarin zij maar even met geel het e.e.a. had onderstreept. Ook het woord querulant. Dat had ze ook opgezocht. De secretaris van het bestuur scholdt mij daarvoor uit op de web-site. Mevrouw meldde eerst dat het verhoor hetzelfde was als mijn aangifte. Toen ik tegensputterde, meldde zij geen tijd te hebben voor mijn aangifte van wanbeleid. Na het verhoor, waarbij ik nog steeds niet begreep wat ik fout had gedaan e.d., kregen wij mediation. De mediator was zo partijdig als wat. Over de echte (financiële) problemen mocht niet gepraat worden. Verder, hoorde ik niets. Maanden later moest ik bij de Reclassering komen. Het Reclasseringsverslag maakte duidelijk
1. dat er een 2de aangifte was geweest, nadat ik de wijkagente een notitie had gestuurd over het wanbeleid. De Reclasseringsbeambte wist niet of ik dat mocht weten en schoof een andere blz. naar voren toen ik er een foto van wilde maken.
2.dat de zogenaamde collega van de wijkagente die mij te woord stond om over het financiële wanbeleid te spreken, niet een financieel rechercheur, maar een medewerker was geweest van St. Vangnet, een bureau voor psychische hulpverlening.
3. dat de psychiater niet alleen mijn angst voor identiteitsfraude hekelde (n.b. daarom zat ik in deze problemen), maar ook mijn gang en na mijn gang met een enorme stapel dossiers met bewijzen van het wanbeleid naar het politiebureau.
De politierechter verklaarde de zaak pas in november 2017 niet ontvankelijk. Het was geen vrijspraak. Na maandenlang geprobeerd te hebben uit te vinden wat ik nu eigenlijk gedaan had, kreeg ik met veel moeite uiteindelijk van de hoofdofficier van justitie te horen, dat de andere medewerker van Minerva, die website beheerder was geweest, aangifte had moeten doen, maar dit verzuimd had. Deze man had niets met onze VvE te maken moeten hebben. De voorzitter had een bericht waarin ik het bestuur eraan herinnerde dat een dakrenovatie slechts €42.000 zou kosten gewijzigd in €56.533,55. Ook werd de andere medewerker voor oplichter uitgemaakt. Het bericht zou in oktober 2015 geplaatst zijn. De (hulp)officier van justitie nam de aangifte op die gedaan werd voordat ik het feit blijkbaar pleegde. Eindelijk was er voldoende reden mij voor de politierechter te slepen.
Nogmaals, ik wist niets van deze aangifte. Gelukkig had ik een kopie van het originele bericht met de datum door een print screen gemaakt. Daarnaast had ik emailverkeer met de administrateur gehad over een afspraak om de boeken in te zien gehad. Ik kon bewijzen dat ik pas in november naar de administrateur ging. De mediator had vermeld dat de mediation mislukt was. Ook hier kwam ik pas later achter toen de advocaat de schaduwstukken had ontvangen. De mediator had de afspraak op haar getekende conceptverslag veranderd, maar helaas voor haar niet op het uiteindelijke verslag. De tweede ondertekende blz. van het conceptverslag werd maar niet meegestuurd toen ik daarover een opmerking maakte. Aangezien ik alles kon bewijzen, dacht ik dat het klip en klaar was en de (hulp)officier van justiti, de mediator e.a. aangepakt konden worden. Vergeet het maar. Het OM doet of zijn neus bloedt. Het heeft mijn leven verwoest, omdat de kans een baanbrekend : promotieonderzoek voort te zetten, is verkeken. Voor een baan en fondsenwerving , had ik een Verklaring omtrent Gedrag nodig.
Het wanbeleid duurt voort.De alv heeft nooit gestemd over de aanschaf van camera’s. Vorig jaar heeft het bestuur de ene camera vervangen door 2 camera’s met betere gezichtsherkenning. Een VvE-lid gaat in het bestuur zitten. Door een lekkage in haar appartement, werd de muur in de hal beschadigd. Er komt een schilder en een steiger die weken blijft staan. De schilder is nauwelijks te zien. De steiger wordt zo geplaatst dat niemand er langs kan en alleen de bewuste muur is vrijgelaten. Fijn als er brand uitbreekt en mensen moeten vluchten. De steiger wordt weggehaald. Het enige dat geschilderd is, is die muur. De flat wordt verkocht. Op de vraag of dit alles doorbelast is naar de flateigenaar, zegt het bestuur dat de hal toch geschilderd moest worden en het antwoord is ontkennend. De kascommissie die afgelopen jaar n.b. uit 4 personen bestond, adviseert het besluitvormende orgaan van de VvE, de alv dus, het bestuur décharge te verlenen.
Er wordt een nieuwe VvE beheerder aangesteld zonder het benodigde quorum. Het is een beheerder die een ander voormalig bestuurslid kent. Als klap op de vuurpijl heeft de alv ingestemd met de fors hogere beloning voor de bestuursleden. Het lid van de technische commissie die besloot dat de hierboven genoemde waterschades voor rekening kwamen van de VvE kwamen, is nu bestuurslid. Hoe gek kan men zijn?
Les: PAS OP VOOR UW MEDE-VVE-LEDEN. Zelfs met de reglementen in de hand, hebt u geen poot om op te staan!!

Erika

Bericht door Erika » 26-07-2019 00:08

Ook wij hebben te maken gekregen met fraude via onze te koop staande caravan op marktplaats en whatsapp
Ons verhaal is identiek aan die van andere ze willen Caravan kopen zijn nu op vakantie willen alles al betalen heel vreemd heb meteen gezegd dat wij dat niet wilden.
Bleven aanhouden wilden kopie bankpas hadden gelukkig wel pas nr onzichtbaar gemaakt helaas wel kopie rijbewijs verstuurd!!
Hoe stom kun je zijn

Het nr wat fraudeur gebruikt is:
+31617785503 zal zeker wel gauw uit de lucht gehaald gaan worden.

De persoons gegevens die fraudeur gebruikt zijn van ene dhr Marcel de Bie uit Wieringerwerf

Beste mensen wees gewaarschuwd.
Morgen doen we aangifte bij politie CBR & gemeente

Jeroen.

Bericht door Jeroen. » 30-07-2019 07:14

Ook ‘Marcel de Bie’ heeft bij ons getracht gegevens (ID en Bank) te achterhalen door zich voor te doen als geïnteresseerde voor onze te koop staande caravan.
Het duurde hem allemaal te lang en werd opdringerig met het achterhalen van mijn gegevens. Tevens hetzelfde nr gebruikt als bij Erika; 0617785503

Marga6

Bericht door Marga6 » 07-08-2019 17:37

Bij ons heeft ook marcel de bie geprobeerd een caravan ongezien aan te kopen voor een bedrag van 4250€ .ook de truc met ing inlog en zijn id kaart toegepast. Toen ik zei ik bel je wel even zei hij we zijn slechthorend. Toen ging er alarmbellen af. Had al ingelogd en net op tijd deactiveerd. Toen werd hij dus boos en werd geblokkeerd. Ing gebeld en nw pas gekregen nadat alles gelijk werd geblokkeerd voor de zekerheid. Had dus al zo stom geweest een code te geven maar net op tijd op deactivatie gerukt waardoor hij niks kon. Meerdere malen werd mij verzocht het nogmaals te doen onder dreigen van gemaakte kosten aan hem te betalen. Zelfde tel als hierboven werd gebruikt en zelfs id kaart en ing pas op zijn naam.
Ook heeft hij een kopie van mijn id...hoop nu niet dat hij onder mijn naam nu een ander dupeert.

Motion

Bericht door Motion » 08-08-2019 15:02

Ik ben opgelicht door DM Martinez Salazar rekeningnummer Nl67INGB0664534368 via marktplaats een Makita Slagtool gekocht niks ontvangen alles verwijderd

Plaats reactie