Identiteitsfraude met kopie pas en banknummer

mgerrits

Re: Identiteitsfraude met kopie pas en banknummer

Bericht door mgerrits » 22-03-2018 15:32

Vandaag werd ik benaderd door Linsey via whatsapp +31644921209
profielfoto is een meisje in tijgerprint jas, in de auto.

Ze wilde 'alles inclusief verzending' overkopen, en direct betalen met haar zakelijke bankrekening.
Ze had alleen wel kopie bankpas nodig, ik weigerde, want ik had mijn reknr al gegeven (gewoon in cijfers) ze reageerde niet verder, neemt ook niet op.

liesbeth.louwes
Contacteer:

Bericht door liesbeth.louwes » 24-03-2018 08:55

Ik ben gistermiddag benadert door ene Lindsay met get mobiel nummer 0644921209, zei stuurde gelijk foto van rijbewijs en bankpas ze vroeg mij dit ook te doen want ze werd vaak via Marktplaats opgelicht. Dus heb ik ook foto gemaakt van bankpas en rijbewijs, daarna werd mij verteld dat ik moest gaan inloggen op de website ING daarna omdat ze zakelijk wilde betalen moest ik iets aan klikken, (gelukkig internet bankier ik niet via internet bankieren maar via de mobiele app) dan moest ik de tancode doorgeven en toen dacht ik dit is niet helemaal coosie, dat heb ik ook gezegd en nog werd er gezegd dat ik het niet snap, jaja. Heb het nummer gelijk geblokt en gemeld. Maar ben in zo vere dus dom geweest om foto's te sturen van mijn rijbewijs en bankpas( deze is direkt geblokkeerd bij ING).Dus zien jullie mijn gegevens over internet gaan, ik heb hier niks mee te doen.

RTF1970

Bericht door RTF1970 » 24-03-2018 13:11

Ook aangifte hiervan doen bij de politie.
Aangezien namelijk je ook een kopie hebt opgestuurd van je rijbewijs, is het zeer belangrijk dat dit namelijk bij politie in de computer vermeld word.
Mochten er eventueel namelijk bestellingen gedaan worden, of een bankrekeningnummer geopend worden onder jouw naam, dan kan jij aantonen dat jij nergens voor aansprakelijk gesteld word vanaf datum aangifte.
Misschien ook verstandig om even contact op te nemen met het CBR, deze kunnen je verder informeren en eventueel jouw een nieuw rijbewijs aanbieden en dat jouw gekopieerde rijbewijs ongeldig word verklaard.
Helaas zullen die kosten dan wel voor jouw rekening komen.

PeterA65

Bericht door PeterA65 » 26-03-2018 23:05

Mijn zoon is vorige maand zijn portemonnee met bankpas, rijbewijs en id kaart verloren. Rijbewijs en id kaart aangifte gedaan bij gemeente (eerst geprobeerd bij politie, maar die verwees door naar gemeente omdat er geen sprake was van diefstal). Bankpas geblokkeerd en nieuwe aangevraagd. Nu kwam hij er vandaag achter dat er een Iphone X is gekocht op zijn naam, omdat er geld afgeschreven is door Tele2. Hadden we maar meteen de bankrekening opgeheven, maar dat is achteraf. Mijn zoon staat nu in de Gouden Gids geregistreerd op dr. ir. Lelystraat 21 in Ridderkerk, waar hij dus niet woont of de bewoner ook maar kent. Daar is ook de Iphone geleverd volgens Tele2, maar daar weet een ervaren oplichter ook wel iets op.

Dus bij deze een waarschuwing, niet in zee gaan met:

D. (Daniel) Doolaard - Dr. ir. Lelystraat 21 2982SE Ridderkerk - 0636045044 (nummer behorend bij de Iphone X) bankrekeningnummer NL94 RABO 0112 1296 84 (als het goed is inmiddels geblokkeerd door de Rabobank)
nummer identiteitskaart weet ik helaas niet

Iemand anders gebruikt nu dus deze gegevens, dus laat je niet oplichten!

Petra29

Bericht door Petra29 » 01-04-2018 16:32

Vandaag werd ik benaderd door Linsey via whatsapp +31644921209
profielfoto is een meisje in tijgerprint jas, in de auto.

Ze wilde voor haar tweedehandswinkeltje mijn jassen kopen die ik op marktplaats had staan. Ze heeft me benaderd via Whatsapp en ging meteen akkoord met het bedrag wat ik noemde. Gaf zelfs nog meer dan dat ik gevraagd had.
Daarna vroeg ze of ik bankrekeningnummer wilde geven. Dat heb ik gedaan. Daarna vroeg ze of ik een kopie van mijn bankpas wilde maken. Gelukkig had een vriendin van mij me twee weken geleden een verhaal verteld dat iemand van haar iets wilde kopen op marktplaats en nadat zij bankrekeningnummer had gegeven had ze ook gevraagd naar foto bankpas. Zij heeft dit uiteraard ook niet gedaan maar wel bij bank navraag gedaan en doorgegeven want bank vermelde om dit nooit te doen. Heb met mijn vriendin contact gehad en het blijkt dezelfde Linsey te zijn.
Uiteraard heb ik ook geen foto van bankpas opgestuurd.

JeeZy

Bericht door JeeZy » 30-04-2018 10:36

Pas op! 0616764930 doet zich voor als Janine de vries, profielfoto = selfi met baby in wandelwagen!

Hier idem! Wordt door dit nummer 0616764930 via whatsapp benadert met hoog bedrag op al mijn (4) schoenen welke ik aanbied op marktplaats, inclusief verzending, Ze zou een tweedehandswinkel hebben en via zakelijk account de schoenen willen kopen. Stuurt mij een foto van id & bankpas (J.A. de Vries uit Geleen) en vraagt mij dit ook te doen. Nummer en gevraagde actie gegoogled en toen kwam ik bij jullie uit, thanks! Optijd afscheid genomen!

GDekeijzer

Bericht door GDekeijzer » 30-04-2018 22:16

Ja hoor ben er deels ingetrapt...
janine de Vries +31 6 16764930, heb ik kopie van mijn bankpas en id geappt. Pas toen ze vroeg in te loggen en tan code te versturen kreeg ik argwaan. Heb foto verwijderd uit WhatsApp maar als er een screen save gemaakt is heb ik dus wel mn gegevens doorgestuurd. Wat te doen, bankpas blokkeren en nieuwe pas en id aanvragen????

JeeZy

Bericht door JeeZy » 01-05-2018 15:05

@GdeKeijzer ja ik zou advies vragen aan de bank en overheidsinstanties. En hopen dat ze jouw (foto) naam bankpas, en identitietskaart niet als nieuwe ‘lok-identiteit’ gaan gebruiken... maar ik ben er bang voor.
Succes!

LVet

Bericht door LVet » 02-05-2018 22:33

Ben er zojuist ook ingetrapt, in ieder geval het verzenden van een kopie bankpas.

'Willem' appte me met nummer +31626845350 en wilde graag de door mij op marktplaats aangeboden cameralens kopen. De overboeking van zijn zakelijke ing rekening moest ik wel bevestigen via optie 1 mijn abn amro e-identifier. (Dit is de optie die een inlogcode aanmaakt) Nu heb ik zelf ook een zakelijke ing rekening en dit is niet normaal. Daar heb ik het contact afgekapt, de inhoud van mijn bankrekening naar een andere rekening overgezet en mijn bankpas direct laten blokkeren.

Majven

Bericht door Majven » 28-05-2018 17:09

Hier ook een poging gedaan met het verhaal dat een foto nodig was van mijn pinpas. Toen ik weigerde werd nogmaals het pasnummer gevraagd. Om vertrouwen te wekken kreeg ik een foto van een zakelijke pas van "All American Bowling". Deze was waarschijnlijk gestolen. Toen ik de gene vroeg een id te app'en kwam er een rijbewijs op de naam van Janine de Vries uit Geleen. Ik heb die persoon aardig bezig gehouden iig, scheelt misschien een slachtoffer:)

Telefoon nummer dat gebruikt wordt is 06-17910115 (+31617910115) met een Whatsapp foto van twee kinderen (wit en zwart jasje aan), whats app naam is "hoii" zeer kort geregistreerd (02/05/2018) bij whats app dus deze wisselt vrolijk door qua nummers...

LindavanLingen

Bericht door LindavanLingen » 31-05-2018 22:49

Vandaag benaderd door iemand op mijn advertentie van Marktplaats. Na een overeenkomst heb ik een foto van een bankpas gestuurd gekregen, en toen heb ik mijn bankpas per foto gestuurd naar een uiterst vriendelijke verkoper. Nadat ik appjes ontving van telefoonnummer ‭+31 6 17 91 01 15‬

Zojuist heb ik mijn bankpas laten blokkeren en ik baal als een stekker! Deze oplichters zijn zeer actief en ik wil dat anderen niet opgelicht worden met het gebruik van mijn naam!!

Alle apps met mijn bankpas L van Lingen niet vertrouwen! Ik hoop dat de politie iets met mijn aangifte kan en dat anderen hier niet de dupe van worden!!

Ook is het verstandig je pas direct te laten blokkeren bij de bank.

Ik hoop dat mensen eens ophouden met liegen en bedriegen, en dat we ooit een wereld hebben waar je elkaar wel kunt vertrouwen!

Edmo

Bericht door Edmo » 02-06-2018 17:06

LindavanLingen schreef:Vandaag benaderd door iemand op mijn advertentie van Marktplaats. Na een overeenkomst heb ik een foto van een bankpas gestuurd gekregen, en toen heb ik mijn bankpas per foto gestuurd naar een uiterst vriendelijke verkoper. Nadat ik appjes ontving van telefoonnummer ‭+31 6 17 91 01 15‬

Zojuist heb ik mijn bankpas laten blokkeren en ik baal als een stekker! Deze oplichters zijn zeer actief en ik wil dat anderen niet opgelicht worden met het gebruik van mijn naam!!

Alle apps met mijn bankpas L van Lingen niet vertrouwen! Ik hoop dat de politie iets met mijn aangifte kan en dat anderen hier niet de dupe van worden!!

Ook is het verstandig je pas direct te laten blokkeren bij de bank.

Ik hoop dat mensen eens ophouden met liegen en bedriegen, en dat we ooit een wereld hebben waar je elkaar wel kunt vertrouwen!

Welk rekeningnummer en naam stonden op de bankpas?

GarduVin

Bericht door GarduVin » 02-06-2018 19:44

6 17 91 01 15‬
0617910115‬

HoppaHanneke

Bericht door HoppaHanneke » 22-06-2018 11:00

Hi allemaal,

Ik werd gisteren via Marktplaats benaderd door Jeanine De Vries uit Gemeente Stein. Zij wilde dat ik een kopie van mijn bankpas en ID kaart opstuurde ter bevestiging van de koop.

Uiteraard heb ik dit niet gedaan.

Wees gewaarschuwd!

CodeC

Bericht door CodeC » 22-06-2018 22:40

0617910115. Geeft meldingen

Plaats reactie