Gezocht: personen die Chris Waters kennen

Balenen

Gezocht: personen die Chris Waters kennen

Bericht door Balenen »

Afgelopen woensdag reed een witte bestelbus ons erf op. De bestuurder trok de deur open , liet een bus vol generators, kettingzagen , boormachine en hoge drukspuiten zien, en vertelde dat hij van een beurs deze gereedschappen over had die hij niet meenemen kon en die ik in principe zo mocht hebben, alleen de BTW was genoeg. Als voorbeeld wees hij een generator aan, nieuwwaarde 5000 euro. Voor 5000 euro mocht ik bijna alles hebben. Ik vertelde niet meer dan 1500 euro te willen uitgeven, en hij laadde een deel in schuur uit. Hij identificeerde zich als Chris Waters. Ik heb het geld overgemaakt naar NL27INGB0008000676, tnv. Dasselaar Tools. Ik kreeg geen faktuur, geen garantiebewijzen.
Pas daarna heb de waarde gecheckt, bv. de generator, volgens hem 5000 euro, een Protech 7500 W kost op internet maar 250 euro!.
Totaal echte waarde van de spullen die ik nu heb is ongeveer 700 euro. Ik wil iedereen waarschuwen voor deze agressieve verkoper , die mij finaal overdonderde met zijn " bijzondere aanbieding ". Ik wou dat ik zijn kenteken genoteerd had.

alexalefsen

Re: Gezocht: personen die Chris Waters kennen

Bericht door alexalefsen »

Goed, hier nog een slachtoffer... Kan het nog steeds niet geloven...

Dit keer gaat het om XXX uit Rotterdam.

Ik heb 500 euro betaald, waar €2824 gevraagd werd. Met het idee later de rest te betalen. Heb wel een overeenkomst ondertekend. Ga nu na of er ontbinding plaats kan vinden. Overeenkomst is zakelijk gesloten, dus wellicht is dat lastig.

gr.,
alex
Laatst gewijzigd door alexalefsen op 15-01-2019 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

WouHek

Bericht door WouHek »

De geschetste verhalen klinken mij helaas erg bekend voor. In mijn geval iets voor 1480 gekocht, met nieuwwaarde ~750 euro. Meneer lijkt zich niet te houden aan de wettelijke termijn van 14 dagen om de koop ongedaan te maken. We hebben het hier volgens mij over Hendrik D. woonachtig in Den Haag (omwille van privacy zal ik niet meer gegevens noemen).
Zijn bedrijf/website die hij in zijn verhaal gebruikt is http://www.mamuttools.com/contact/index.html

Nu, wat hier tegen te doen...
- Is er iemand die met succes de koop ongedaan heeft kunnen maken?
- Helaas valt deze oplichterij niet onder strafrecht (ofwel geen zaak voor politie). Ik kom graag in contact met mensen die een civiele procedure zijn gestart en/of willen starten.
- Mamut is duidelijk afgeleid van Mammut een bekend degelijk merk: heeft er iemand al melding gemaakt van plagiaat?
- Heeft iemand al een keer contact gehad met programma "opgelicht"

Groeten,
Slachtoffer 529

Bvanlaar

Bericht door Bvanlaar »

Helaas hier ook een vervelende ervaring met deze persoon. Vanochtend heeft mijn vader, bijna 67, een ritje met de auto en aanhanger naar Oene gedaan. Terwijl hij nog even terug loopt naar de zaak waar hij net gelost heeft stapelen 2 mannen zonder dat hij dit ziet veel gereedschappen in zijn auto en aanhanger. Als hij terugkomt ziet hij hier eerst nog niets van, zodra hij plaats neemt achter het stuur wordt hem vanaf de passagiersstoel gezegd dat hij moet gaan rijden. Compleet overrompeld doet hij dit. Ondertussen begint de man een verhaal op te hangen over gereedschap waar hij alleen de btw van hoeft te betalen, in dit geval 7700 euro. Mijn vader geeft steeds aan het gereedschap niet nodig te hebben maar voelt zich steeds onzekerder, temeer omdat hij gedwongen wordt de route te rijden die de man naast hem aangeeft en hij gevolgd wordt door een witte bestelbus. Uiteindelijk wordt hij naar een parkeerplaats in Loenen (15 km verderop!) gestuurd waar deze mannen een flink gedeelte van het gereedschap er weer uithalen. Volgens de man, die zich niet voorgesteld heeft, moet er nu nog een bedrag van 3000 euro betaalt worden. Mijn vader inmiddels toch wel wat benauwd geworden door deze mannen wil ze 350 euro contant betalen ( alles wat hij contant bij zich heeft) in de hoop dan van ze af te zijn. Echter, 1 van beide personen grist direct het geld en de pinpas van mijn vader uit zijn portemonnee. Nu vragen ze hem dwingend om zijn pincode. dit wordt hem echter te gek dus geeft hij aan die absoluut niet af te geven. Nu duwen ze hem een pin apparaat in de hand met de pas er al in. er wordt gezegd dat hij nog 26,50 euro moet overmaken. In de stress heeft hij dit gedaan om er vanaf te zijn, echter is het 2650 euro. ook dit is overgemaakt naar de firma Dasselaar in Emmerich. daarna gaan de mannen er met hoge snelheid vandoor, mijn vader compleet overrompeld achter latend. Ik hoop dat deze mannen echt gepakt gaan worden. Dat het geld weg is is natuurlijk zonde, maar dat mijn vader dit op zijn leeftijd moet meemaken en zo een flinke deuk in zijn zelfvertrouwen oploopt vind ik echt te gek voor woorden.

Misbruik

Bericht door Misbruik »

Ook ik ben er op een vreselijke manier ingestonken.
Op 28 september rij ik met een aanhanger en daarop een groot kozijn als uit de tegenover gestelde richting een Mercedesbus komt aanrijden. Deze attendeert mij om te stoppen. Ik doe dit omdat ik verwachtte dat er iets niet goed zou zijn met het kozijn op de aanhanger. Blijkt echter dat hij zijn bus vol generators, kettingzagen, boormachines en hoge drukspuiten heeft. Zelfde verhaal als reeds eerder op deze site aangegeven d.d. 04-03-2018. Ik kon wat spullen overnemen voor alleen mar de BTW want het waren restanten van een grote verkoopbeurs in Maastricht. Ben met hem in zee gegaan en heb hem €1480,- contant betaald.
Leverde de goederen thuis af maar begon toen in feite ook de overige goederen uit te laden met de mededeling dat deze minimaal wel € 20.000,- waard waren en er maar € 6300,- voor wilde hebben omdat dat hij er van af moest want hij vertrok die middag naar Bazel.
Heb me volledig laten overrompelen en hem dit bedrag overgemaakt tnv. H. Dasselaar waarna de persoon vertrok.
Liet wel zijn kaartje achter met daarop de volgende gegevens:
WALTER gereedschappen, Den Haag, Zijn naam Henk Dasselaar, tel.nr. vanwege privacy redenen niet gedeeld.
Kort daarna kreeg ik pas door dat dit waarschijnlijk foute boel was. De dag erna hem gebeld met het verzoek de overeenkomst terug te draaien omdat ik een black out gehad moest hebben. Ik was zeer emotioneel.
Hij deelde mede nu in Bazel te zijn maar moest op zondag 14 oktober in de buurt zijn en zou dan om 15.00 uur mij bezoeken en wat ik niet nodig had terug nemen. Ik kon van hem op aan zei hij want hij was van de "kerk".
OP zaterdag 13 oktober hem nog een appje laten sturen met de mededeling dat ik hem zo n dag verwachtte.
Mijn zoon kwam die zondag ook naar huis om me te ondersteunen want ik was totaal van de kaart.
Uiteraard is er niemand gekomen. Mijn zoon heeft hem toen gebeld. Opgenomen werd er onder de naam Willem. Maakte zich daarna wel bekend als Dasselaar. Op de vraag van mijn zoon waarom hij niet gekomen was deelde hij mede in Parijs te zijn voor een begrafenis. Op de vraag waarom hij niet liet weten niet te komen was de mededeling dat we hem zeker niet vertrouwden omdat hij van het kamp was en dat hij niets beloofd had. Verder praten had daarna weinig zin maar hij zou iets laten weten als hij weer terug was.
De verkoopwaarde van de goederen zijn misschien € 1500,- waar ik bijna € 8000,- voor betaald heb van mijn pensioenuitkering.
Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat dit me overkomen is, lijkt een boze droom maar het is werkelijkheid.
Ik ben 72 jaar en heb me dus afschuwelijk laten beetnemen. Ik heb sindsdien veel pijn, zowel lichamelijk (hartklachten) als geestelijk en zal daar nog heel lang last van hebben.
Mogelijk dat dit dezelfde persoon is als die zich uitgeeft voor Chris Waters weet ik niet.
Weet iemand of het zin heeft aangifte te doen. Zijn er recent meerdere slachtoffers van deze persoon.
Kan iemand me mogelijk advies geven hoe hier verder mee om te gaan.

Groeten van een zwaar gedupeerde.
Laatst gewijzigd door Misbruik op 22-10-2018 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

woestijnvis

Bericht door woestijnvis »

Is dit niet dezelfde?

viewtopic.php?f=75&t=19895

Cocacola

Bericht door Cocacola »

Misbruik schreef:Ook ik ben er op een vreselijke manier ingestonken.
Op 28 september rij ik met een aanhanger en daarop een groot kozijn als uit de tegenover gestelde richting een Mercedesbus komt aanrijden. Deze attendeert mij om te stoppen. Ik doe dit omdat ik verwachtte dat er iets niet goed zou zijn met het kozijn op de aanhanger. Blijkt echter dat hij zijn bus vol generators, kettingzagen, boormachines en hoge drukspuiten heeft. Zelfde verhaal als reeds eerder op deze site aangegeven d.d. 04-03-2018. Ik kon wat spullen overnemen voor alleen mar de BTW want het waren restanten van een grote verkoopbeurs in Maastricht. Ben met hem in zee gegaan en heb hem €1480,- contant betaald.
Leverde de goederen thuis af maar begon toen in feite ook de overige goederen uit te laden met de mededeling dat deze minimaal wel € 20.000,- waard waren en er maar € 6300,- voor wilde hebben omdat dat hij er van af moest want hij vertrok die middag naar Bazel.
Heb me volledig laten overrompelen en hem dit bedrag overgemaakt op NL39ABNA0813362512 tnv H. Dasselaar waarna de persoon vertrok.
Liet wel zijn kaartje achter met daarop de volgende gegevens: [verwijderd door moderator]
daarna kreeg ik pas door dat dit waarschijnlijk foute boel was. De dag erna hem gebeld met het verzoek de overeenkomst terug te draaien omdat ik een black out gehad moest hebben. Ik was zeer emotioneel.
Hij deelde mede nu in Bazel te zijn maar moest op zondag 14 oktober in de buurt zijn en zou dan om 15.00 uur mij bezoeken en wat ik niet nodig had terug nemen. Ik kon van hem op aan zei hij want hij was van de "kerk".
OP zaterdag 13 oktober hem nog een appje laten sturen met de mededeling dat ik hem zo n dag verwachtte.
Mijn zoon kwam die zondag ook naar huis om me te ondersteunen want ik was totaal van de kaart.
Uiteraard is er niemand gekomen. Mijn zoon heeft hem toen gebeld. Opgenomen werd er onder de naam Willem. Maakte zich daarna wel bekend als Dasselaar. Op de vraag van mijn zoon waarom hij niet gekomen was deelde hij mede in Parijs te zijn voor een begrafenis. Op de vraag waarom hij niet liet weten niet te komen was de mededeling dat we hem zeker niet vertrouwden omdat hij van het kamp was en dat hij niets beloofd had. Verder praten had daarna weinig zin maar hij zou iets laten weten als hij weer terug was.
De verkoopwaarde van de goederen zijn misschien € 1500,- waar ik bijna € 8000,- voor betaald heb van mijn pensioenuitkering.
Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat dit me overkomen is, lijkt een boze droom maar het is werkelijkheid.
Ik ben 72 jaar en heb me dus afschuwelijk laten beetnemen. Ik heb sindsdien veel pijn, zowel lichamelijk (hartklachten) als geestelijk en zal daar nog heel lang last van hebben.
Mogelijk dat dit dezelfde persoon is als die zich uitgeeft voor Chris Waters weet ik niet.
Weet iemand of het zin heeft aangifte te doen. Zijn er recent meerdere slachtoffers van deze persoon.
Kan iemand me mogelijk advies geven hoe hier verder mee om te gaan.

Groeten van een zwaar gedupeerde.
0645198022

[Contactgegevens verwijderd door moderator]

Misbruik

Bericht door Misbruik »

[Contactgegevens verwijderd door moderator][/quote][/quote]

Mazzelaar

Bericht door Mazzelaar »

Ook ik ben blijkbaar door deze figuur benaderd.
Er stopte een bruine Mercedes bus bij mij op het erf.
De bestuurder deelde mij joviaal mede dat ik gratis een aggregaat kon krijgen. Hij kwam van een gereedschapsbeurs en hij moest het kwijt. In de buurt op het industrieterrein had hij gehoord dat ik een technisch iemand was die daarvoor misschien wel belangstelling zou hebben. Toen hij zijn bus opengooide was ik volledig overdonderd; hij zat stampvol elektrisch gereedschap dat er zeer gelikt uitzag. De man overhandigde mij ook nog een kaartje waarop de naam van Henk Dasselaar stond van firma Walter Gereedschap uit Den Haag. Hij zette het aggregaat uit de bus op de grond voor mij neer en gaf mij er ook nog een gloednieuwe boormachine bij. Dit alles vertegenwoordigde volgens hem een waarde van ca. 5000 euro en ik zou alleen de BTW maar hoeven te betalen van 14,80 (zo zei hij dat).
Als ik maar plechtig beloofde het niet op Marktplaats te verkopen.
Nou ja, dacht ik: "voor 14,80 zet maar neer!"

Afrekenen was geen probleem. Hij toverde snel een pin-afrekenapparaat uit zijn bus en vroeg om mijn bankpas, die ik (compleet verbouwereerd) aan hem overhandigde. Hij schoof de kaart erin, toetste het bedrag en gaf het apparaat aan mij; of ik maar even wilde pinnen.
Gelukkig dat ik nog even goed keek en zag dat er geen 14,80 op het scherm stond maar 1480,- .
Bepaald niet gratis!
Hierop reageerde ik naar de man met de mededeling dat het een misverstand was en dat ik voor dit bedrag absoluut geen geld had, Sorry! Hij reageerde heel teleurgesteld en drong nog even aan, zelfs met de mededeling dat ik nog 10% korting kon krijgen. Ik hield echter voet bij stuk en vroeg hem de spullen weer mee te nemen en mijn erf te verlaten.
Hierop is hij snel vertrokken.

Volgens mij ben ik bijna het slachtoffer van een oplichtingspraktijk geworden, temeer ik later de waarde van het aggregaat op google heb gecontroleerd en er achter kwam dat de hele handel nog geen 300 euro waard was.
Jammer dat ik het nummer van de bus niet heb genoteerd.

Bijna de klos

Bericht door Bijna de klos »

Dag. Ook ik werd vandaag door ene Schuman benaderd. Hij volgde me met zijn busje de wijk in en had zgn interesse in mijn camper. Daarna kwam het beursverhaal. Mooie blinkende spullen en er vlogen grote bedragen door de lucht. Naarmate ik minder interesse toonde zakte ook de prijs. Naar BTW en gratis spullen erbij.
Verleidelijk maar ik was erg verbaasd over zijn verhalen en het gemak waarmee hij zijn toon wijzigde. Toen ik vriendelijk maar zeer duidelijk meldde niet geïnteresseerd te zijn klapte hij zijn achterklep dicht en verdween.
Helaas lees ik dat deze boef wel andere slachtoffers heeft gemaakt. Kan hier niet iets tegen gedaan worden? Mi is er nl wel sprake van oplichting/valse voorwendselen.

janverschuur

Bericht door janverschuur »

Enige tijd geleden heb ik een soortgelijke zaak aan de hand gehad en ben er helaas ingestonken. Na overleg met een bevriende advocaat hebben we de koop ontbonden met de eis dat de spullen opgehaald zouden worden door de betreffende persoon.

Zoals eerder vermeld geldt normaal gesproken dat zakelijke overeenkomsten niet zomaar ontbonden kunnen worden. Echter in sommige gevallen kan de wetgeving op colportage middels reflexwerking (Google deze 2 woorden even) ook toegepast worden op bedrijven en kan de overeenkomst WEL ontbonden worden.

succes!

esther.van-schaik

Bericht door esther.van-schaik »

Hier helaas in het zelfde verhaal getrapt.
Opgelicht met gereedschap.
Op de pinbon staat de naam T Hendriks uit Dordrecht.
Witte de withstraat 72 j
Kom met huis aan huis verkoop, met het verhaal over een beurs in Duitsland, met spullen over voor een leuke prijs.
Spullen blijken niet het echte merk van Mammut, maar er staat mamut en het merk teken van de olifant staat verkeerd om.
Slijptol heeft de kleuren van makita, maar is van 'n onbekend merk.
Op achterzijde van de factuur staat bij 3.4 dat je geen recht heb op 14 dagen bedenktijd.

Plaats reactie