Gezocht: personen die Chris Waters kennen

TonNuiten

Re: Gezocht: personen die Chris Waters kennen

Bericht door TonNuiten »

Afgelopen woensdag (27 januari 2021) heb ik ook iets dergelijks meegemaakt. Terwijl ik even buiten was stopte er een bruine bestelbus voor mijn woning. De man (ik heb hem niet naar zijn naam gevraagd) wenkte mij vanuit het raam om even te komen. In de veronderstelling dat hij mij de weg naar zijn bestemming wilde vragen liep ik op hem toe. Eenmaal bij zijn bus stapte hij uit en opende de zijdeur. Toen zag ik dat hij een hogedrukreiniger, een waterstofzuiger, een grote stroomgenerator en een reusachtige gereedschapskist met veel laden te bieden had. Allemaal gratis en voor niets! Waarom wilde hij die spullen kwijt? Omdat hij naar eigen zeggen snel naar Zwitserland moest en hij die dingen niet mee kon nemen.

Ik merkte al dat er ergens iets niet in orden was en zei daarom dat ik helemaal geen plaats had voor die spullen. Hij zag er nogal opgewonden en ongerust uit, mompelde teleurgesteld omdat ik niets aan van hem wilde nemen. Kennelijk had hij voordat hij bij mij kwam al mensen ontmoet die geweigerd hadden iets van hem te accepteren! Hij vroeg toen of ik misschien anderen hier in mijn buurt kende aan wie hij zijn spullen wel kwijt kon. Ik zei hem hier niemand te kennen die dat zou willen doen! Daarna vertrok hij vertwijfeld weer. Helaas had ik niet de tegenwoordigheid van geest naar zijn naam te vragen en/of de nummerplaat van zijn busje te noteren.

Maar dit is nu het grote probleem: sommige mensen zijn tegenwoordig zo goedgelovig dat als die iets of gratis of tegen betaling aangeboden krijgen van een onbekende, bijna onmiddellijk denken een "geluksvogel" te zijn. Zonder om hier ook maar even kritisch bij na te denken. Het is echter pas later dat zij dan weer tot zinnen komen en dan pas een onderzoek in gaan stellen naar de wederwaardigheden van de gulle gever. Met als gevolg dat zij dan pas merken de dupe te zijn geworden van een oplichter! Sommige mensen hier hebben er een bepaald bedrag voor moeten betalen. Ik kreeg zoals gezegd de spullen van die man gratis. Wat zou er nu gebeurd kunnen zijn als ik een van zijn spullen of alles van wat hij te bieden had zou hebben aangenomen? Ik weet het niet. Zou ik dan misschien medeplichtig zijn geweest aan heling? Hoe dan ook, wanneer we te maken hebben met mensen zoals de man die ik ontmoet had, dienen we altijd op onze hoede te zijn!

Paul v D.

Bericht door Paul v D. »

Ook ik ben op vergelijkbare wijze opgelicht, maar ik weet niet of de persoon zich nog Chris Waters noemd, ik heb geen naam gekregen. Op 5 januari jongstleden op Beijerscheweg 41 te Stolwijk reed een zwarte bestelbus langs ons huis. De bestuurder trok de deur open en vertelde gefrustreerd dat hij allemaal gereedschappen over had die hij niet kon gebruiken omdat de beurs door Corona niet door ging. Ik mocht alles wat ik wilde hebben, alleen de BTW betalen was genoeg. Hij opende de achterklep van zijn bus en liet allemaal nieue gereedschappen zien. Ik kon een stroom generator krijgen voor 1980 euro. Hij kostte well 6000 euro nieuw maar 1980 euro was alleen de BTW dus okay. Ik mocht deze niet verkopen want anders kreeg hij problemen met z’n klanten in de buurt. Om me over te halen haalde hij allemaal spullen naar buiten die mocht ik gratis hebben (zie beneden). Daarna trok hij een grote laden gereedschap box eruit, die mocht ik wel verkopen als ik wilde. Hij identificeerde zich als werknemer van Tools Service Center en gaf me zijn kaartje. Hier moest ik ook mijn gereedschap aanmelden voor de garantie. Tijdens het pinnen zei hij dat alle BTW bij elkaar op 4700 euro kwam. Ik was nogal overdonderd en heb het geld ter plekke geld overgemaakt naar de firma MOB Cent FH Schuman Rotterdam. Hij maakte wel een factuur op maar die heeft hij uiteindelijk zelf weer meegenomen. Ik heb een email gestuurd naar de Service Center (zie foto’s) om de koop ongedaan te maken maar dat lijkt een niet bestaande email adres. Ik heb dus geen garantiebewijzen.

Inmiddel is het duidelijk dat hij ons flink in de maling genomen heeft. De waarde van de geleverde spullen inclusief btw ligt ver onder wat ik daarvoor betaald de 4700 euro. Zoals gezegd zogenaamd hoefde ik alleen de BTW te betalen voor de aankoop van:

1. Stroomgenerator Hyundai HHDP35N. Zogenaamde waarde rond 6000- euro. Werklijke prijs 2435,- euro incl btw bij bol.com
2. IF Tools Germany 7 laden gereedschap box. Zogenaamde waarde rond 10000- euro. Werkelijke prijs 219,99 incl btw. op www.hbm-machines.com
3. Tweemaal een 599-delige gereedschap box Blackgold Ratschen Schlussel. Zogenaamd waarde rond de 1000- euro per stuk. Werkelijke waarde op internet 70,- euro incl btw per stuk
4. Schroeftol op batterij type IF Tools CD11. Gratis met zogenaamde waarde 699 euro. Werkelijke waarde 70,- euro incl btw op ebay.
5. Gratis stofzuiger Hyundai 57716FF. Werkelijke waarde 299,95 euro bij bol.com
Bij checken op internet blijkt dat deze man al jaren bezig is en blijkbare meerdere valse firma’s en adressen opgezet heeft zie:

Mobiliteitscentrum F.H. Schuman in Rotterdam | De Telefoongids

Mobiliteitscentrum F.H. Schuman in Rotterdam - Autobedrijf - Telefoonboek.nl - Telefoongids bedrijven

Roadmaster

Bericht door Roadmaster »

Ook ik ben op 16-4-2021 rond 11:40uur op de Raffendonkstraat te Oirschot aangesproken door een jongeman, Theodorus Dasselaar, geboren op 13-12-2001 te Delft, rijdende in en grijze Mercedes Vitobus met kenteken VFP-26-Z.

Hij vertelde mij, dat hij promotiematerialen van een beurs had, die teruggevlogen dienden te worden, maar hij mocht ze aanbieden tegen betaling van €1980, zijnde het BTW bedrag.

Hij heeft een aantal spullen bij mij thuis afgeleverd en ik heb het bedrag zelf overgemaakt naar banknummer DE52324500001030522567 ten name van Theodorus Dasselaar.

Het betreft een STW gereedschapstrolley gevuld met gereedschappen, een Hyundai 5726FF Motorkettingzaag, een Hyundai 56086 Elektrische breekhamer, een Jet power JP650 generator en een Kärcher WD3 zuiger.

Ik heb een foto van zijn rijbewijs, bankpas en visitekaartje van het bedrijf ( Tools Service Center) waar de materialen vanaf zouden komen toe. Hij zou mij de originele bonnen ook geven, maar is vertrokken zonder dit te doen.

Hij had nog meer gereedschappen in de auto, waaronder nog een generator, gereedschapstrolley, een tas met elektrisch handgereedschap, een hogedrukreiniger, die hij me alsnog ook aan wilde smeren, maar dat wilde ik niet.

Ik heb ook aangifte gedaan bij de politie. Ik zou graag een adres hebben om de koop ongedaan te kunnen maken.
Laatst gewijzigd door Moderator op 16-04-2021 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Witregels

Hoppe

Bericht door Hoppe »

Vandaag hier in Hippolytushoef aangesproken door deze mensen. Grijze Mercedes Vito, vaag verhaal, snel afgekapt en even snel zoeken op internet zei verder genoeg.

Marnix van Zijl

Bericht door Marnix van Zijl »

Bij mij is de heer Dasselaar ook langs geweest. Ik vraag me alleen af of het fraude o.i.d. is, maar misschien ben ik wel te naïef. Ik wil het wel graag weten, want ik heb een paar dingen niet nodig, die ik wil door verkopen. Als het Fraude is, dan neem ik mijn verlies en verkoop niet.
Ik heb gekocht 2 x gereedschapswagens SW 7 (bij Bol.com) 3.970,00= ca. 8.000
2 x generator HT 8500W = ca 600
Hoge druk reiniger B16-220 bij BOL.com 3448 ca 3.500
Kettingzaag 57261FF bij Bol.com 299,00 ca. 300
Makita DK 0053GX ca. 270
Metabo zaag ca. 130

totaal ca. 13.000 en betaald 3000 Euri
Wat was daar dan fout aan?

GJJ

Bericht door GJJ »

Hi, mij is gisteren hetzelfde overkomen. Hendrik Dasselaar stond op zijn bankpas.
Onbegrijpelijk dat ik er ben ingetrapt.

Alles nagezocht wat het werkelijk kost.
Maar de “schade” valt gelukkig mee.

Blijkbaar werkt het verhaal. Je wordt een beetje overdonderd. Wrschnlk door het zg. voordeel dat wordt beloofd. Vraag me wel af hoe het kan dat ik niet scherp genoeg was. Wat ik meestal wel ben als het op inkopen van spullen gaat.

Hij stond ook bij mij ineens op de oprit met z’n beursverhaal en vliegen naar Bazel.
De spullen krijgen wel een bestemming. De Aggregaat die ik er “gratis” bij kreeg gaat naar een goed doel.
Weer iets geleerd. Blijkbaar loont oplichterij als ik de verhalen zo lees. De pakkans zal wel klein zijn.
Ik heb niet de illusie dat dit heerschap “gepakt” gaat worden. Ondanks onze meldingen.
Kenteken Vito bus helaas niet opgeschreven, maar verwacht dat deze dan toch vals is.

Frank vd Schriek

Bericht door Frank vd Schriek »

Ik ben er ook ingetrapt. Terwijl ik weet dat het niet klopt als het te mooi lijkt om waar te zijn. Toch heb ik me ook laten verleiden door dit heerschap. Ik zou er best iets aan willen doen maar wat? Heeft de verkoper de wet overtreden? Waar kan je terecht? Kan iemand me s.v.p. advies geven?

Paul296

Bericht door Paul296 »

Natuurlijk ook opgelicht
Hetzelfde verhaal, busje met spullen, te duur aangekocht, zijn adviesprijzen waren skyhigh
Aardige jongeman, glade praatjes. Ik wou hem wel helpen omdate van zijn spullen af moest zijn.
Ik heb stullen gekocht, veel te duur achteraf
Op Rekening Hendrik Dasselaar DE20324500001030522575
Ik ga wel aangifte doen bij de Politie

gedupeerde44

Bericht door gedupeerde44 »

Hoe vaak moet het nog worden gezegd, als het te mooi is om waar te zijn is het dat nog steeds, conclusie' u dacht een koopje te hebben en bent nu afgestraft.

Plaats reactie