Gezocht: personen die Chris Waters kennen

Wieb

Re: Gezocht: personen die Chris Waters kennen

Bericht door Wieb »

Sta ik vandaag op mijn oprit bij mijn camper (Valkenswaard). Stopt er op straat een zilvergrijze Vito. Of ik nog een generator kan gebruiken, "lekker handig voor je camper toch?" Enfin, zelfde verhaal als ieder voorgaande. Krijg een kaartje (D.H. TOOLS, Henricuskade 149 Den Haag en mob.nr.), net grote opdracht afgeleverd, zou zo dadelijk terugvliegen, mocht 'm gratis hebben, alleen de BTW want die moest hij anders straks op 't vliegveld toch afdragen. Nieuw voor 62'50 zei hij en liet me de website zien waarop hij te koop stond, €6250 dus... Ik zeg, da's ruim €1200,- en dacht "dat ding is veel te groot voor m'n camper. Ik mocht 'm hebben voor €600,- en kreeg er nog ????bij (geen idee meer wat er in die doos zat :) Ik bood er uiteindelijk €200,- voor, vond hij niet genoeg en reed weer door. Ik dacht nog, krent die ik ben... Zie ik op later op internet al deze verhalen. pffffff

tinus.taconis

Bericht door tinus.taconis »

Een dag eerder: hetzelfde verhaal met enige variatie, die het in coronatijden extra gevaarlijk maakt. Mijnheer Hendrikus Tools heeft het speciaal voorzien op oudere alleenstaande mannen met een camper. Hij snijdt je af op de snelweg, draagt geen mondkapje, geen veiligheidsvest en blaast je van korte afstand in het gezicht. MIjn advies: houd afstand en sluit deuren en ramen af. Trap niet in zijn praatjes! De producten die hij "kado" doet zijn ondeuglijk en alleen de btw is al tien keer zo veel als de prijs van een vergelijkbaar deugdelijk stuk gereedschap.

broed56

Bericht door broed56 »

Omdat deze lijst van slachtoffers alleen maar langer wordt doe ik een verzoek aan de programma makers van avro-tros-opgelicht eens onderzoek te doen naar deze persoon. Ik heb aardig wat gegevens over hem.

Kapstok

Bericht door Kapstok »

Ze zijn nog steeds actief met het zelfde verhaal; witte bus Mercedes, allebei goed in de kleren, net van de beurs moeten het vliegtuig naar Bazel halen. Vriendelijk complimenteus vlotte babbel, het gereedschap zou veel geld waard zijn. Uiteindelijk blijkt het gebodene minder waard dan het gevraagde geldbedrag. Rekening ABN AMRO NL40 ABNA 0828 3407 49 van T Dasselaar.
Achteraf kan je jezelf wel voor je kop slaan voor de hebberigheid, maar ik erken mijn stommiteit.

Pieter1

Bericht door Pieter1 »

Nog steeds actief. Omgeving Valkenswaard. Rijd momenteel in een witte VW caddy . Kalende man met Rotterdams accent. Praatje was door de concurrentie van Praxis etc etc ging hij stoppen. Nu ging alles weg voor weinig . Doet net of hij de prijzen op zoekt op eigen telefoon en laat deze hoge prijzen aan jou zien. Kunt dan voor de prijs van 1 artikel alles overnemen. Heeft ook wel goed gereedschap er tussen zitten ( Makita ed) .
Prijzen zijn uiteraard enorm hoog . Ik gaf aan nooit snel te beslissen en vroeg zijn kaartje.
Daarna zelf prijzen opgezocht en stofzuiger van 1580€ koste bij bol .com €89 euro😜
Opletten dus met dit soort gasten

Oliver

Bericht door Oliver »

Is hier nu echt niets aan te doen?
Waarom worden deze oplichters niet opgepakt. Inderdaad wordt deze lijst alleen maar groter en ze gaan gewoon door omdat ze weten dat er toch niets aan gedaan wordt.
Misschien met alle gedupeerde eens actie gaan ondernemen.
Heb zelf alle gegevens van Hendrik Shuman tools.

sharonclementine

Bericht door sharonclementine »

Bij ons ook hetzelfde verhaal. Mijn oude vader met Alzheimer is ook zo beetgenomen. Bij ons door T. Hendriks uit Dordrecht.
Het verhaal van mijn vader is natuurlijk heel verward, het enige wat hij weet is dat hij €300,00 moest betalen. Er werd €1380,00 afgeschreven. Voor iets wat nog niet een fractie van dat bedrag waard is. Mijn vader werd ook op straat aangesproken en van buren weten we dat het een zwarte mercedes bus was. Ik vind het zo erg, dat hun slachtoffers weerloze goedgelovige oude mensen zijn....
Ik hoop zooooo dat ze gepakt worden!

Esther22

Bericht door Esther22 »

Aan alle voorafgaande verhalen te lezen komt mijn verhaal ook overeen.

(Amersfoort)
Vanmiddag reed er een grijze Mercedes Vito bus bij ons op het erf (vfp-26-v), kenteken staat op internet geregistreerd op een Renault, met de vraag van een jonge jongen (20) of wij nog gereedschap nodig hadden, vanwege onze verbouwing.

Op het moment dat wij wouden betalen werden we gebeld door de bank dat dit mogelijk gestolen spullen konden zijn (dus wij politie gebeld en kenteken opgeschreven). De jongen had waarschijnlijk door dat er iets niet klopte en heeft spullen snel ingeladen en is er vandoor gegaan.

Op het ABN bankpasje stonde de naam: T.Daaselaar
En het kaartje dat wij kregen was van “D.D Tools” uit Den Haag.

Gelukkig zijn we er op tijd achtergekomen door de bank, maar ze zijn dus nog zeker actief!

Defender007

Bericht door Defender007 »

Nog altijd actief!!!!!

Rond 11:30 - 12:00 in omgeving Nuth (Zuid-Limburg).
Gelukkig waren we snel wantrouwend want "to good to be true" is dan ook meestal te mooi om waar te zijn.
Achteraf zijn we pas gaan kijken naar het kaartje. De naam enz ingegeven op internet en gelijk kom je dan uit op opgelicht.nl waar al deze trieste ervaringen worden gedeeld. Hij heeft ons gelokt door te zwaaien om te stoppen en te roepen met dit is de "kans" van je leven, ik kom van een beurs af en ik heb een gratis aggregaat voor je hij vraagt ook typisch wat iemand voor de kost doet.

Hij doet zichzelf voor als een "gladde" zakenman die op reis gaat richting "Monaco" i.v.m. beurzen (achteraf niet het beste excuus zeker in tijden van corona). Hij heeft een splinternieuwe zwarte Mercedes Vito bestelbus. Kleding wat die o.a. droeg: een crème beige colbert jas en donker zwart krullend haar. Verder sprak hij met een hoog Hollands accent. Het is iemand die communicatief vrij sterk is en je dan ook zo onder stoelen of banken drukt in de hoop je een paar dingen te slijten.

Sterkte aan iedereen die er wel is ingetrapt!

angellaah

Bericht door angellaah »

Weer een slachtoffer! nog steeds actief
12-11-2020, omgeving Oss, Noord-Brabant. Zelfde verhaal, gereedschap dat snel weg moet ivm met afgelasting beurs en trip naar Zwitserland. Mijn 84-jarige, die leeft van een aow zonder pensioen, is voor 2500 euro opgelicht. Diep triest. Hij is ernstig geïntimideerd door twee mannen. Op de bon staat AA Tool. Opgelicht help! Doe iets. Dit duurt al jaren zoals op deze site is te zien. Om te janken. Dit moet stoppen.

Ikfixhetzelfwel

Bericht door Ikfixhetzelfwel »

Afgelopen middag (11-12-2020) zelfde verhaal: ik werd buiten Udenhout door een tegemoetkomende zwarte Vito met lichtsignalen gewaarschuwd. Omdat ik dacht dat er iets aan mijn auto niet klopte, remde ik af. De andere bestuurder stopte ook en vroeg door het open raam of hij me vandaag blij mocht maken. Hij zei een aantal aggregaten over te hebben van een beurs (oja, zijn die er dan op dit moment in Corona tijd, dacht dat alles was afgelast??) en moest met het vliegtuig naar Monaco en kon ze dus niet meenemen. Ik mocht er gratis een hebben. Ik dacht: ach als hij er vanaf moet, met zo’n ding kan ik vast weer iemand blij maken.
Zodoende auto aan de kant gezet en meneer toonde zijn spullen achter in de Vito.
Er stonden een stuk of 2 aggregaten en een bouwstofzuiger, zag er allemaal nieuw uit. Merk van het grootste aggregaat was Hyundai. Er lag ook een mobiele pinautomaat in de bus en een blok met factuurpapier met daarop groot in het rood “Hendrikus tools” gedrukt. Helaas geen kenteken opgeschreven. HIj gaf me nog een visitekaartje van een Duits bedrijf (Tools Service Center), dat ook een gelijknamige website heeft.

Het was een wat gezette vijftiger met lichtbruin haar en nette kleren en schoenen aan. Blauwe spijkerbroek, licht gekleurd overhemd en blauw colbert. Hij had een hele vlotte babbel

Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw: hij had de BTW al betaald aan de staat en die wilde hij graag terug. Apparaat kostte 6600 euro en de BTW zou 1900 euro zijn. O dus het apparaat is helemaal niet gratis? Met BTW kan ik als particulier niets doen, die moet ik gewoon betalen, dus ik zei het apparaat niet nodig te hebben (wat ook zo is), hij vroeg nog wat ik er dan voor zou geven, waarop ik zei dat ik er niets aan zou uitgeven omdat ik het apparaat niet nodig heb. Hierop bedankte hij vriendelijk en we gingen ieder onze weg.
Ik vond het toch een beetje een vreemd verhaal en heb meteen even zitten zoeken op internet en zodoende hier uit gekomen.
Wat me met name van mezelf verbaast, is dat ik zo overdonderd was (je rijdt naar je werk en je wordt op straat door iemand aangehouden/aangesproken) dat ik er in eerste instantie in meeging. Normaal gesproken prik ik redelijk snel door dit soort dingen heen, maar blijkbaar weet deze man hoe hij mensen moet bespelen (en bestelen ;) ). Misschien is het ook wel mijn zwak voor goed gereedschap. Weer een typisch geval van “te goed om waar te zijn”

Enfin, deze oplichter is dus nog steeds actief in Brabant. Trap er niet in mensen!

spoetnikje

Bericht door spoetnikje »

Tja als je hieraan mee werkt...spul uit een busje kopen dan verdien je het ook gewoon om opgelicht te worden.
STel het spul was echt van grote waarde dan was dit heling en iedere mongool weet dat.

veel plezier met jullie rotzooi :lol:

hen3kus

Bericht door hen3kus »

Dag beste mensen,

Ook ik ben er ingeluisd op 26 november. Kreeg geen factuur of naam. Betaald via mobiel pinapparaat; geen pinbon. Kwam er vrij vlug achter thuis dat ik een stomme fout had begaan.
Bankafschrijving stond op naam van Handelsonderneming Dasselaar. Kon die in eerste instantie niet vinden want had geen aanknopingspunt, geen adres, geen naam. Niets.
Zit dus over de termijn van 14 dagen om de koop ongedaan te maken maar ben er achter inmiddels dat het herroepingsrecht geldt. Als verkoper je niet op dit recht attendeert en die voorwaarden benoemt wordt de termijn verlengd tot maximaal 12 maanden. Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Waarom bundelen we niet allemaal onze krachten en teleurstellingen en ondernemen collectief iets tegen deze onverlaten met hun gladde tongen. Graag reacties hierover eventueel.
Overigens, aan reacties zoals die van Spoetnikje heb je niet veel.

Groetjes, Hen3kus

Deragger

Bericht door Deragger »

Vandaag stond ik langs de A1 op een parkeerplaats, werd ik benaderd door ene Hendrik Dasselaar.
Hij had zijn Mercedes Vito bus vol met gereedschap. Hij had een vaag verhaal over een aggegraat die van de beurs kwam en waar hij eigenijk geen plek voor had want hij moest de bus inleveren. Ik mocht de aggegraat voor nop hebben. Iets wat gratis is spreekt mij aan. Dus even gekeken wat hij in de aanbieding had. Achter in de bus stonden een gereedschapskar gevuld met handgereedschap, een hogedrukspuit merk Hyundai en een aggegraat merk Hyundai. De aggegraat kostte €5500,00 ex, maar ik mocht hem overnemen voor het BTW bedrag, dat was dan € 1900,00. Ehh, 21% btw van € 5500,00 is € 1155,00. Het was een kleine aggegraat, ik wist dat die never € 5500,00 kosten. Ben er dus niet mee in zee gegaan. Terug in mijn bus even googlen op kenteken, zag ik onderaan al iets staan van oplichting, dat zie je nooit bij het zoeken op kenteken..... Dan nog even de naam checken, hij liet mij zijn creditcard zien, toen werd ik helemaal blij niks gekocht te hebben . De aangeboden aggegraat kom ik op internet tegen voor € 350,00.
Dus mensen pas op voor deze gladjanus.
Kenteken van de bus waarin hij reed: V-669-LS

Tijmentw

Bericht door Tijmentw »

Gisteren ben ik behoorlijk beetgenomen. Ik heb zelf een zwak voor mooie gereedschappen en dacht wel een goede deal te zien. Hendrik dasselaar toonde mij zijn legitimatie en deed er alles aan mij gerust te stellen. Ik beslis niet vaak snel iets dergelijks maar toen we samen de waarde van de aggregaat hadden opgezocht op internet dacht ik dat de deal best oké was. Ik betaalde 2500 euro en op verschillende plekken was dat ook de waarde van die aggregaat. Ik kreeg er een mooie gereedschapskar bij en nog wat andere spullen. Ik denk dat ik er niet heel veel op inlever. Maar heb mezelf wel een hoop tijd, moeite en zooi op de hals gehaald. Iemand hier reageerde dat je dit soort dingen niet moet doen, want dan is het heling. Ik heb de man op foto gezet met legitimatiebewijs omdat ik er zelf dan van overtuigd was dat iemand die de boel bedonderd dat niet laat doen. Ook dit kon gewoon. Deze man weet goed je reptielenbrein aan te spreken en geeft je het gevoel dat je een winnaar bent. Ook ga je mee in het idee dat hij aanrijkt dat je wel gek zou zijn als je niet mee doet met deze jackpot. Ik was met een vriend en wij laten ons beiden niet snel in de maling nemen. Deze man weet helaas goed wat ie doet. Erg treurig dat je bereid bent zo veel leed in de wereld te brengen voor je eigen gewin.

Ik ben gepakt in omgeving Utrecht. Heeft iemand een adres voor mij waar ik een aangetekende brief heen kan sturen? Want ik heb zijn naam, maar natuurlijk geen adres gegevens.

Mail mij alstublieft op [email protected]

Plaats reactie