Forum

Misbruik schreef:Ook ik ben er op een vreselijke manier ingestonken.
Op 28 september rij ik met een aanhanger en daarop een groot kozijn als uit de tegenover gestelde richting een Mercedesbus komt aanrijden. Deze attendeert mij om te stoppen. Ik doe dit omdat ik verwachtte dat er iets niet goed zou zijn met het kozijn op de aanhanger. Blijkt echter dat hij zijn bus vol generators, kettingzagen, boormachines en hoge drukspuiten heeft. Zelfde verhaal als reeds eerder op deze site aangegeven d.d. 04-03-2018. Ik kon wat spullen overnemen voor alleen mar de BTW want het waren restanten van een grote verkoopbeurs in Maastricht. Ben met hem in zee gegaan en heb hem €1480,- contant betaald.
Leverde de goederen thuis af maar begon toen in feite ook de overige goederen uit te laden met de mededeling dat deze minimaal wel € 20.000,- waard waren en er maar € 6300,- voor wilde hebben omdat dat hij er van af moest want hij vertrok die middag naar Bazel.
Heb me volledig laten overrompelen en hem dit bedrag overgemaakt tnv. H. Dasselaar waarna de persoon vertrok.
Liet wel zijn kaartje achter met daarop de volgende gegevens:
WALTER gereedschappen, Den Haag, Zijn naam Henk Dasselaar, tel.nr. vanwege privacy redenen niet gedeeld.
Kort daarna kreeg ik pas door dat dit waarschijnlijk foute boel was. De dag erna hem gebeld met het verzoek de overeenkomst terug te draaien omdat ik een black out gehad moest hebben. Ik was zeer emotioneel.
Hij deelde mede nu in Bazel te zijn maar moest op zondag 14 oktober in de buurt zijn en zou dan om 15.00 uur mij bezoeken en wat ik niet nodig had terug nemen. Ik kon van hem op aan zei hij want hij was van de "kerk".
OP zaterdag 13 oktober hem nog een appje laten sturen met de mededeling dat ik hem zo n dag verwachtte.
Mijn zoon kwam die zondag ook naar huis om me te ondersteunen want ik was totaal van de kaart.
Uiteraard is er niemand gekomen. Mijn zoon heeft hem toen gebeld. Opgenomen werd er onder de naam Willem. Maakte zich daarna wel bekend als Dasselaar. Op de vraag van mijn zoon waarom hij niet gekomen was deelde hij mede in Parijs te zijn voor een begrafenis. Op de vraag waarom hij niet liet weten niet te komen was de mededeling dat we hem zeker niet vertrouwden omdat hij van het kamp was en dat hij niets beloofd had. Verder praten had daarna weinig zin maar hij zou iets laten weten als hij weer terug was.
De verkoopwaarde van de goederen zijn misschien € 1500,- waar ik bijna € 8000,- voor betaald heb van mijn pensioenuitkering.
Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat dit me overkomen is, lijkt een boze droom maar het is werkelijkheid.
Ik ben 72 jaar en heb me dus afschuwelijk laten beetnemen. Ik heb sindsdien veel pijn, zowel lichamelijk (hartklachten) als geestelijk en zal daar nog heel lang last van hebben.
Mogelijk dat dit dezelfde persoon is als die zich uitgeeft voor Chris Waters weet ik niet.
Weet iemand of het zin heeft aangifte te doen. Zijn er recent meerdere slachtoffers van deze persoon.
Kan iemand me mogelijk advies geven hoe hier verder mee om te gaan.
Groeten van een zwaar gedupeerde.