Gezocht: personen die Chris Waters kennen

Oliver

Re: Gezocht: personen die Chris Waters kennen

Bericht door Oliver »

Misbruik schreef:Ook ik ben er op een vreselijke manier ingestonken.
Op 28 september rij ik met een aanhanger en daarop een groot kozijn als uit de tegenover gestelde richting een Mercedesbus komt aanrijden. Deze attendeert mij om te stoppen. Ik doe dit omdat ik verwachtte dat er iets niet goed zou zijn met het kozijn op de aanhanger. Blijkt echter dat hij zijn bus vol generators, kettingzagen, boormachines en hoge drukspuiten heeft. Zelfde verhaal als reeds eerder op deze site aangegeven d.d. 04-03-2018. Ik kon wat spullen overnemen voor alleen mar de BTW want het waren restanten van een grote verkoopbeurs in Maastricht. Ben met hem in zee gegaan en heb hem €1480,- contant betaald.
Leverde de goederen thuis af maar begon toen in feite ook de overige goederen uit te laden met de mededeling dat deze minimaal wel € 20.000,- waard waren en er maar € 6300,- voor wilde hebben omdat dat hij er van af moest want hij vertrok die middag naar Bazel.
Heb me volledig laten overrompelen en hem dit bedrag overgemaakt tnv. H. Dasselaar waarna de persoon vertrok.
Liet wel zijn kaartje achter met daarop de volgende gegevens:
WALTER gereedschappen, Den Haag, Zijn naam Henk Dasselaar, tel.nr. vanwege privacy redenen niet gedeeld.
Kort daarna kreeg ik pas door dat dit waarschijnlijk foute boel was. De dag erna hem gebeld met het verzoek de overeenkomst terug te draaien omdat ik een black out gehad moest hebben. Ik was zeer emotioneel.
Hij deelde mede nu in Bazel te zijn maar moest op zondag 14 oktober in de buurt zijn en zou dan om 15.00 uur mij bezoeken en wat ik niet nodig had terug nemen. Ik kon van hem op aan zei hij want hij was van de "kerk".
OP zaterdag 13 oktober hem nog een appje laten sturen met de mededeling dat ik hem zo n dag verwachtte.
Mijn zoon kwam die zondag ook naar huis om me te ondersteunen want ik was totaal van de kaart.
Uiteraard is er niemand gekomen. Mijn zoon heeft hem toen gebeld. Opgenomen werd er onder de naam Willem. Maakte zich daarna wel bekend als Dasselaar. Op de vraag van mijn zoon waarom hij niet gekomen was deelde hij mede in Parijs te zijn voor een begrafenis. Op de vraag waarom hij niet liet weten niet te komen was de mededeling dat we hem zeker niet vertrouwden omdat hij van het kamp was en dat hij niets beloofd had. Verder praten had daarna weinig zin maar hij zou iets laten weten als hij weer terug was.
De verkoopwaarde van de goederen zijn misschien € 1500,- waar ik bijna € 8000,- voor betaald heb van mijn pensioenuitkering.
Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat dit me overkomen is, lijkt een boze droom maar het is werkelijkheid.
Ik ben 72 jaar en heb me dus afschuwelijk laten beetnemen. Ik heb sindsdien veel pijn, zowel lichamelijk (hartklachten) als geestelijk en zal daar nog heel lang last van hebben.
Mogelijk dat dit dezelfde persoon is als die zich uitgeeft voor Chris Waters weet ik niet.
Weet iemand of het zin heeft aangifte te doen. Zijn er recent meerdere slachtoffers van deze persoon.
Kan iemand me mogelijk advies geven hoe hier verder mee om te gaan.

Groeten van een zwaar gedupeerde.

Goedenavond,
Ik lees uw bericht en helaas is mijn man er ook ingestonken voor een bedrag van 10.800 euro.
Het is op dezelfde manier gebeurd alleen was deze man van Schuman tools en afkomstig van het kamp in Rotterdam. Ik heb wel een factuur gekregen met de btw van dit bedrag maar dan kost het me nog 8900 euro. De politie zegt dat er niets aan te doen is maar wettelijk is er een opzegtermijn van 14 dagen om de koop te ontbinden. Ik heb hem hier een aangetekende brief over gestuurd maar hij wil het natuurlijk niet terug betalen. Ik wil nu een advocaat inschakelen maar dit kost natuurlijk weer handen vol met geld dus is mijn vraag of u er iets aan gedaan heeft. Het is inmiddels bij u al een paar maanden geleden maar ik ben benieuwd of u het geld al terug heeft en wat u eraan gedaan heeft.
Ongelooflijk dat het hier ook zo gebeurd is, maar ik ga er alles aan doen en wil mijn geld terug.

Groetjes van ook een zwaar gedupeerde

Willemben

Bericht door Willemben »

Ik voel mij echt zo zo dom!!

Ik trap hier wel echt nooit nooit meer in!!!!

Weet je.. het was een oudere man zag er op zich vriendelijk uit.., maar ik geef mijzelf de schuld wij betalen..

Maar toch als hij de verkeerde tegen komt vind ik het niet erg.

Vandaag net voor de hornbach, een oudere man spreekt mij aan in zijn Mercedes vito ouder model, bronze kleur.

Of ik klusde voor me zelf en misschien intresse had in nieuw gereedschap, ik dacht waarom niet kan altijd kijken ik weet wat het ongeveer moet kosten en wat de a merken zijn, alleen wist ik niet zoveel van de b merken, daar ging het fout..en ik kocht nog nooit zo snel wat..

Ik wist dat 2 accu tollen bij elkaar duur zijn en een gereedschap koffer ook.

Maar op internet zijn deze dingen heel goedkoop, ik weet nu dat ik 300 euro heb betaald voor spullen van 150..

Het gaat hier denk ik over dezelfde man dit was vandaag 08/03/19

Hij heeft gewonnen, maar de volgende die ik tegenkom al is het bij een ander, noteer ik alles van hem en geef hem overal aan, ik kom veel op de bouw of hornbach dus ik hoop het En ik heb er van geleerd!!! Oh en als ik van hem kan stelen doe ik het!!!

W.A. Veenendaal

Bericht door W.A. Veenendaal »

Beste slachtoffers. Ook ik ben er opgelicht en heb daarvoor aangifte gedaan bij de politie (die niets kan doen). Heb eveneens dhr. Dasselaar een aangetekende brief gestuurd (moet binnen 2 weken) en mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Het is uiteindelijk een rechtzaak geworden die ik heb gewonnen. Verkoop aan de deur valt onder de colportagewet. Ongeacht wat hij op de achterkant van een bonnetje schrijft en of je deze wel of niet ondertekend. De deurwaarde is er zelfs aan te pas gekomen en uiteindelijk heeft hij alles terug betaald.

Mijn advies: gooi het voor de rechter want je wint zeker!

Homobonus

Bericht door Homobonus »

Ben de dans ontsprongen! Chris Waters heet inmiddels Willem Schuman, komt uit Rotterdam en woont zo te zien op een woonwagenkamp. Schitterende spullen heeft hij bij zich in de Mecedesbus met kenteken V-897-HL. Ook bij mij kwam hij met de smoes dat er spullen over waren van de beurs die hier ter plaatse was georganiseerd. Maar .... als het te mooi is om waar te zijn is het meestal ook te mooi. Hij moet zich van zijn grootvader altijd legitimeren, wat hij ook deed, met zijn rijbewijs. Helaas kon ik niet zien of dit vals was. Uiteraard ook hier het verhaal, dat ik alleen de btw hoefde te betalen. Hij kon de spullen niet meenemen in het vliegtuig naar Monaco alwaar hij de volgende beurs had. Kortom een schitterend verhaal, maar maar nogmaals, te mooi om waar te zijn.

Suggestie voor Opgelicht. Is het mogelijk een soort routing te maken van alle meldingen in den lande? Wellicht is het dan voor de opsporingsdiensten mogelijk om iets te ondernemen als het gestolen spullen zijn.

Kletskous

Bericht door Kletskous »

Ook mijn schoonvader van 83 jaar is dinsdag 22 augustus jl slachtoffer geworden van deze colportage verkoop aan de deur met gereedschap. Het verhaal wat deze persoon tegen mijn schoonvader vertelde was of er soms een ijzerwarenwinkel in de buurt was. Want hij had gereedschap bij zich en ging naar het buitenland en kon het niet meenemen. Mijn schoonvader goedgelovig liep mee naar de bus en voor € 2000,- kon hij de spullen kopen. Maar de oplichter pakte de bankpas en had via het mobiele pinapparaat € 2500 afgeschreven en vervolgens zei hij dat de betaling niet gelukt was. Ze reden naar de Bruna waar een geldautomaat staat. Maar er zit een pinlimiet op de rekening van € 1000,-. Mijn schoonvader had zijn ID niet mee en moesten dus naar huis om die te halen. Vervolgens heeft de oplichter zelf het bedrag van € 2000,- gepint en gepakt uit de automaat. Mijn schoonvader thuisgebracht en toen bleek er € 4500,- van zijn rekening te zijn gehaald. Via andere gedupeerden komt de naam Richard van Rijkom naar voren. En het bedrijf AA Tools. Hij zou in Emmerich wonen. Meer mensen die dit wat zegt. Ga aangifte doen.

vandenwildenberg

Bericht door vandenwildenberg »

Goedenavond
Mijn vader van 77 is er dus gisteren mee in zee gegaan voor flink bedrag , mijn vraag is :
Zijn er mensen die iets ondernomen hebben met goed resultaat ?
Graag reactie van iemand die ook gedupeerd is
BVD

vandenwildenberg

Bericht door vandenwildenberg »

Hallo ,
Mijn vader Is afgelopen donderdag in contact gekomen met een Richard Rijkom ,
deze man had dus hoop gereedschap in zijn bus
Door de goede babbel van deze man heeft mijn vader voor 4500 euro spullen gekocht
Deze heeft hij deels contant gedaan en ook deel bij het pinapparaat wat hij bij had .

Hoe hij het heeft kunnen kopen snappen wij nu niet en hij nu ook niet ! Misschien Black out , goed gelovigheid op 77 jarige leeftijd

Er werd door die Richard gezegd dat hij van een beurs kwam en de spullen kwijt moest en dat het makkelijk te verkopen is met goeie winst

Nu zouden we graag de koop ontbinden maar we weten nu natuurlijk niet waar die Richard Rijkom te vinden is !!!
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ? Laat het ons graag weten .......

Mvgr H

Markzoektoplichters

Bericht door Markzoektoplichters »

Hier ook een gedupeerde.
Verkopen aan de deur gereedschap dat nep is of niet eerlijk verkregen.
Met gladde praatjes weten ze je in te palmen. Voorkeur gaat uit naar dementerende bejaarde mensen. Die zijn makkelijk over te halen.
Beloven vervolgens een factuur te sturen maar wil je ze bellen nemen ze niet op.

Verder opereren ze onder meerdere bedrijven Protools professionals en nu dus ook onder CF-profitools.
Onder aan de streep allemaal dezelfde oplichters onder verschillende bedrijfsnamen. Wees gewaarschuwd. Trap hier niet in en probeer zoveel mogelijk mensen te waarschuwen.

Noordman88

Bericht door Noordman88 »

Hier in omgeving Drachten stond vanochtend ook een man.
Ford bus met Duits kenteken BOH (Bocholt) of BOR (Gronau).
Man sprak met Amsterdams accent , rossig, jaar of 45.

Bus vol met stuks of 6 "Profi-line" gereedschapskarren en Makita tas met 4 stuks gereedschap.
Ik vroeg om een kaartje, had ie niet meer want hij is gestopt met zijn bedrijf en dit zijn de laatste karren.
Hij moest hier in de buurt zijn om e.e.a. af te leveren.

Ik heb getracht af te dingen naar een rotprijs voor twee karren, twee tassen en twee slagmoersleutels.
De Makita produkten zijn knock-off maar wel redelijk goede, dat merk ik aan de slagkracht.
Gereedschap in de karren de bekende "made in china" maar voor een rotprijs koop ik het wel.

Helaas ging hij er niet voor, maar ik vertrouwde het niet want de prijs ging wel erg hard naar beneden.
Van 2000 naar 1250,-, ik bood nog een stuk minder. Toen vertrok ie.

Waarom was deze man niet te vertrouwen?
-Zakte snel in prijs
en herhaling van :
-"factuur met BTW"
-"ik ben gestopt met mijn zaak"
-"laatste sets"
-"Het eet mij geen brood"
-"koop twee en verkoop 1 , dan bijna gratis"
-vroeg om kaartje/telefoonnumer "ben gestopt" -> maar hij ging wel werken op provisiebasis voor een gereedschap-webshop

Ik ben niet malle henkie pff....

broed56

Bericht door broed56 »

Ik ben er vandaag ook ingetrapt. Door ene Schuman. Hendrikus Tools. Ik stond met mijn camper langs de weg. Er stopte een zwarte bus met bijna hetzelfde mooie verhaal als hieronder. Ik kan me nog voor mijn kop slaan dat ik erin getrapt ben voor €1250,-, generator powertech 6500 ws, gereedschapsset koffer en een schroefmachine. Toevallig zat ik laatst te denken aan een generator voor op de moestuin. Geen stroom daar. Vandaar. Verkeerde plaats verkeerde moment.
Heb wel een kenteken. VJB-39-S

Frans M. Boom

Bericht door Frans M. Boom »

Ook ik ben gisteren beduveld.
Naam van de persoon heb ik niet.
Hij kwam langsrijden in een zwart busje met Duits kenteken, toen ik buiten op een steigertje stond om te verven.
Ook hier het verhaal dat hij met de spullen de Duitse grens niet over kon.
Alles ging zo gladjes en telkens een klein stapje verder en bovenal snel.
Sta er nog steeds versteld van dat ik er in gestapt ben.
Misschien is het ook een beetje de hebberigheid voor gereedschappen. :oops:
Pas met het wegrijden het gevoel krijgen dat het toch niet kan kloppen.
Van kennissen van mij krijgen ze de complimenten dat zelfs ik er in gestonken ben.

Wat ik wel las in een van de berichten hierboven is de weg van de koop ongedaan maken i.v.m. colportagewet.
En laat ik nu een rechtsbijstandverzekering hebben
Was via aangetekende stukken, rechtbank en zelfs deurwaarde.
Zal dus wel een lange adem moeten hebben.

johan_roekeloos

Bericht door johan_roekeloos »

Vandaag 16 april 2020, benaderd door deze persoon, nu handelend onder de naam Hendricus Tools uit Rotterdam. Heeft 2 aggregaten in zijn zwarte Mercedes bus staan. De één kost normaal 6480 euro, merk Hitachi, de andere een Honda, van 5420 euro. Kwam van een beurs in Alphen a/d Rijn. En moest de grens over naar Monaco !!. Beide machines te koop voor de BTW prijs. En gratis gereedschap erbij. Als ik dat even aftikte op zijn chip. Dan mocht ik deze machines hebben. Echt iets voor op mijn moestuin. Snelle Babel. Dus je bent gewaarschuwd. Ik heb zijn.visitekaartje in mijn bezit. Ziet er allemaal heel professioneel uit. Van de straat halen deze persoon.

Mats

Bericht door Mats »

Mijn opa (88) is opgelicht via dezelfde babbeltruc. de rekening staat op naam van C. Dasselaar. Duitse rekening. Laagste van het laagste om oude mensen zo hun spaargeld af te pakken.

Roy arends

Bericht door Roy arends »

Hallo beste mensen wij zijn ook opgelicht door deze beste man. Mijn vader heeft voor 2000 euro aan spullen gekocht. Maar bij nader inzien is het nog geen 300 euro waard. Deze man kwam met een bestel busje voorrijden met veel aanbiedingen aan verschillende gereedschappen. Door de babbel truc van de man is mijn vader hier in gestonken. Heb het voor mijn vader een beetje uitgezocht en nu kom ik erg veel van deze gevallen tegen. Wij zijn dus ook opgelicht.

Plaats reactie