Bunq BV

Plaats reactie
Marcel1958

Bunq BV

Bericht door Marcel1958 »

En weer een slachtoffer op marktplaats. Dhr Omen Cakir volgens zijn bankgegevens heeft mij ook opgelicht. Via marktplaats kreeg ik het bericht dat er via Bunq bank bv rekeningnummers van oplichters worden gefaciliteerd. Deze bank weigert gegevens openbaar te maken van de rekening houders waar aangifte is gedaan bij de politie wegens oplichting. Reeds talloze malen wordt er via deze bank steeds opnieuw rekeningen geopend en weer snel gesloten nadat er geint is.
Ikzelf heb aangifte gedaan wegens oplichting maar ik verwacht er weinig van omdat deze bank al een aantal jaar hiervan wordt beticht.
De hoofdzetel van deze bank is in Amsterdam. Waarom wordt of kan er niets tegen deze bank gedaan worden...?????
Zie internet voor de vele klachten die er reeds zijn gedaan.

ikslaje1

Re: Bunq BV

Bericht door ikslaje1 »

Het is jammer dat je je niet verdiept in de materie alvorens je een bericht plaats.

BunQ is een internetbank, hier zijn er een aantal van in NL, deze allen hebben een DNB vergunning, dus met deze partij is niets mis, zij verzorgen enkel betaalopdrachten, of het opvalt dat er veel wordt gesjoemeld bij BunQ, wellicht wel, maar dit is niet minder dan bij een ABN, Rabo ,ING of SNS

Helaas hebben we in Nederland ook de wet te respecteren, zo ook de wet op de privacy, doe aangifte, en als deze wordt opgepakt zal het OM dan wel Politie , gegevens op vragen bij de bank,

Betreft jouw mail van Marktplaats; " Via marktplaats kreeg ik het bericht dat er via Bunq bank bv rekeningnummers van oplichters worden gefaciliteerd" , als MP dit daadwerkelijk per email heeft gestuurd is dit niet zo chique van MP, maargoed MP heeft voldoende incapabel personeel in dienst, dus zal mij niets verbazen !

Succes !

Kruimeltjes

Bericht door Kruimeltjes »

Dan komt het verhaal, wanneer pakt OM e politie het op. Lees columns en eindconclusie.

Kruimeltjes

Bericht door Kruimeltjes »

Kruimeltjes schreef:
01-08-2019 18:44
Dan komt het verhaal, wanneer pakt OM e politie het op. Lees columns en eindconclusie.
En de wetsdienaar gaat lekker handhaven.

Frans B

Bericht door Frans B »

Hoi,

Op dit moment vind ik bijna dagelijks dezelfde oplichter op MP, in een chat heeft hij het ook toegegeven.
Hij maakt steeds gebruik van een BUNQ rekening nummer.
In een eerdere mail geeft de bank aan hard op te treden tegen oplichters, maar alleen de bereikbaarheid al..
Ik heb toch sterk het vermoeden dat het aanvragen van een BUNQ rekening nummer iets te makkelijk gaat.

De ontmaskering van de laatste 5 oplichters gebruikte allemaal een BUNQ rekening nummer.

Ik irriteer mij trouwens mateloos dat ik oplichters steeds weet te vinden en dat er vanuit MP slecht gereageerd wordt.
Soms duurt het meer dan een dag dat de advertentie weg is.

Ja degene die er in trappen moeten beter opletten, het zijn advertenties waarbij alle seinen direct op rood staan...

Net weer een bankrekeningnummer doorgegeven aan BUNQ, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat deze oplichter het volgende rekening nummer gaat gebruiken.

Pfr

Bericht door Pfr »

Het lijkt wel of marktplaats 1 grote oplichters site is geworden ben nu voor de zoveelste keer voor honderden euro’s op gelicht en marktplaats zel doet er niets aan ook als je betaald via de site echt als dit bij iedereen is dan is marktplaats binnen korte tijd niets meer en gaat ten onder aan de oplichters

diesteneir

Bericht door diesteneir »

Kben ook opgelicht helaas via de 2dehands en naar rekening met bunq bank (ergste is dat de oplichter letterlijk aan de telefoon gezegd "jij bent opgelicht jonge" in Hollandse accent ,die zijn zo zeker dat ze niet vatbaar zijn het beste is zodra je een betaling moet doen via BUNQ meld gewoon de gebruiker als oplichter nooit nooit geld overmaken naar BUNQ Politie doet niks zolang dat het niet boven de 1000 euro opgelicht bent of je gaat zelf rechtszaak openen waarvan je 1500 euro voor gerechtskosten inclusief traceren en meeluisteren Da kostt allemaal geld !! En het is niet zeker dat de oplichter gaat opgepakt worden ... Wat zou je doen???

OzlemVis

Bericht door OzlemVis »

:twisted: opgelicht door Bunq B.V
Via marktplaats had de oplichter mijn 06 nummer en hij heeft een link gestuurd voor de betaling.Mijn geld wordt opgepakt door Bunq B.V ( A.Taghi )
Nu nog aangifte doen bij politie.

Level 99

Bericht door Level 99 »

Daar kijk ik toch echt heel anders naar. In de praktijk is het zo dat iedere boef in een handomdraai met valse gegevens bankrekeningen aldaar kan openen en daar geld op kan ontvangen, terwijl het voor de slachtoffers van deze identiteitsfraude vervolgens onmogelijk blijkt om (snel) met Bunq in contact te komen om hier iets tegen te ondernemen. Zoals ik het zie speelt Bunq met deze werkwijze wel degelijk een zeer kwalijke rol die ik ook bij de DNB aangegeven heb. Als je het mij vraagt faciliteert Bunq met deze werkwijze moedwillig criminaliteit voor eigen financieel gewin.
ikslaje1 schreef:
01-08-2019 16:41
Het is jammer dat je je niet verdiept in de materie alvorens je een bericht plaats.

BunQ is een internetbank, hier zijn er een aantal van in NL, deze allen hebben een DNB vergunning, dus met deze partij is niets mis, zij verzorgen enkel betaalopdrachten, of het opvalt dat er veel wordt gesjoemeld bij BunQ, wellicht wel, maar dit is niet minder dan bij een ABN, Rabo ,ING of SNS

Helaas hebben we in Nederland ook de wet te respecteren, zo ook de wet op de privacy, doe aangifte, en als deze wordt opgepakt zal het OM dan wel Politie , gegevens op vragen bij de bank,

Betreft jouw mail van Marktplaats; " Via marktplaats kreeg ik het bericht dat er via Bunq bank bv rekeningnummers van oplichters worden gefaciliteerd" , als MP dit daadwerkelijk per email heeft gestuurd is dit niet zo chique van MP, maargoed MP heeft voldoende incapabel personeel in dienst, dus zal mij niets verbazen !

Succes !

Plaats reactie