Hi,

I was browsing through sites and your ad caught my eye. I am very
interested in purchasing this from you. At present I am currently out
of town due to the work I do, I am based in Lowestoft Sea and working
as an engineer on ships. Now what I propose to you is this; Due to the
fact that I am so far away right now I will gladly transfer you the
amount via PayPal plus any excess transfer charges,What I would then
also do is arrange for a private courier company to pick up from your
address once you have received the payment into your Paypal account.
The reason I choose paypal is that it is a reliable and secure way of
making a payment online so works out better for both parties.

Julio Pedraza Perez
Date of Birth:
17/05/1952
Most Recent Address:
Paseo de Recoletos, 20 28071. Madrid

So in order to enable me to proceed with the payment could you please
provide me with the following information:

Name
Your PayPal e-Mail Address :
Amount
Phone Number

Kind regards,
Julio

Nu heb ik daarop gereageerd:

Hello,

There are 2 little problems I think. The first is I dont have PayPal, the second is the papers of the car, how do you lut the car on your name? Otherwise I still have problems with enseurance and stuff...

Kind regards,
Sjaak

En kreeg daarna dit:

Thanks for the Mail,I want you to know that i have already arranged
for a private shipping company which i have been using for a while and
they are very reliable,They are going to take care of all the Proper
documentation of the auto including the Paperworks as well on my
behalf after the payment has been made,so you don't have a paypal
account? It is not hard to set one up at all. Paypal is one of the
best ways to make a payment online simply because it's fast, easy,
secure and reliable. All you need to do is go to the website
(http://www.paypal.com) and just sign up it's really easy to do. As soon as
you do that just send me the email you have registered and I will be
able to send you the money in order to complete our deal as agreed!

Nu wil deze meneer wel heel graag dat ik paypal maak...

Ik vroeg me dus af of dit oplichting kan zijn of dat dit te vertrouwen is, heb namelijk geen paypal en komt nogal raar over vind ik zelf. Wat zeggen jullie hiervan?

Pennywise

Re: Auto verkopen via Speurders

Bericht door Pennywise »

Het is wel zeker oplichting!

Hij maakt geld over via PayPal, laat vervolgens die auto ophalen en dient dan een claim in bij PayPal dat jij niet geleverd hebt. Dat kan jij niet bewijzen, dus je bent je auto kwijt.

Waarom zou iemand in het buitenland extra kosten maken om een auto in Nederland te kopen? Hebben ze daar geen auto's of koopjes?

Niels H

Bericht door Niels H »

Beste Sjaak5293

Mijn auto staat ook te koop en vamorgen heb ik exact dezelfde mail ontvangen. Aan de ene kant blij maar toch even op internet zoeken en kwam dit forum tegen.
Begin nu te twijfelen, heb jij de verkoop doorgezet?

Gr. Niels H

Stef05

Bericht door Stef05 »

Ook ik heb deze mail vanmorgen ontvangen!

Iemand al wat gehoord over enige oplichting?

Niels H

Bericht door Niels H »

Ik heb een beetje op het internet gezocht. Betalen via Paypal lijkt goed echter in dit soort situaties sta je als verkopende partij niet sterk. Je krijgt binnen no-time je geld gestort en je kan heel goed de overdracht van de autopapieren in orde maken, vrijwaringsbewijs etc.. Je hebt echter geen bewijs dat je de auto hebt overgedragen aan de verkoper, die is er niet want die zit zogenaamd in het buitenland op een schip. De koper dient na een tijdje een claim in bij Paypal dat hij wel betaald heeft maar niets heeft ontvangen. Je hebt geen bewijzen maar je auto is wel weg en Paypal haalt het gestorte bedrag weer van je rekening.

Stef05

Bericht door Stef05 »

Het lijkt inderdaad op oplichting.

Ook raar dat meerdere mensen dezelfde mail hebben ontvangen.
Maar met een vrijwaarding en een bewijs van het transportbedrijf zul je toch wel sterk moeten staan?

Laurakoenen

Bericht door Laurakoenen »

Hallo,

Wij hebben op precies het zelfde moment de zelfde e-mail ontvangen van deze Julio Pedraza Perez.

Wij vertrouwden het ook niet, maar hebben wel verder mail contact gehad. Nu zegt hij dat hij het geld heeft overgemaakt via paypal. (we hebben het nog niet ontvangen)

Nu we dit zo lezen weten we zeker dat het oplichting is.
Julio Pedraza Perez heeft verder geen gegevens van ons en deze gaan wij hem ook niet geven.

We gaan nu de betaling afwachten en kijken wat er dan verder gebeurd.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Want (als het goed is) is het geld al overgemaakt.

Met vriendelijke groet,
Laura Koenen

Wout1979

Bericht door Wout1979 »

Heb dezelfde mail gekregen maar dan voor mijn motor,..

Beste man noemt zich Sandra mike 52 met een g mail account,...
Ook alles via paypal ,.. woont zelf in spanje zegt hij .

Nadat ik argwaan kreeg heb ik hem wat kritische vragen gesteld waar hij tot op heden nog niet heeft op gereageerd...

Zie hier de mail die ontvangen heb nadat ik had gerageerd,..

Thanks for the response,i will take the item for 3000eur including PayPal Sub charges since i am interested in the immediate purchase.I just moved to the Spain,where this is needed and i will be making use of a shipping company to have this picked up from you and have it delivered to me.Further arrangements will be made with you in regards to the pick up once i have paid you.I would appreciate if you email me with more pictures (if available) too since i won't be be able to see this in person,So do get back to me with the details below so that i could proceed with the payment:

Name:
PayPal Email address

Dikke oplichter....

nielsminnema

Bericht door nielsminnema »

Hallo ik heb ook precies z'n mail gekregen.Ik heb een caravan te koop.
Het is niet veilig en idd eist hij zijn geld weer terug.
Snap niet dat dat bedrijf van paypal dat niet in de gaten heeft als hij zovaak wat claimt.
Dus doe het niet, het is een oplichter. :twisted:

Lennart86

Bericht door Lennart86 »

Een soortgelijke mail heb ik vandaag in mijn mailbox aangetroffen.
Ik vertrouwde het meteen al niet, na het lezen van dit forum is het duidelijk, het zijn oplichters.
Het mailadres waar de oplichtmail van afkomstig is, is: [email protected]

De mail:
Hello Friend,
Thanks for your response,Am ok with your price and I need you to understand that i am willing and ready to purchase it right away, put it off the AD site, consider me as your favorite buyer, and Please note that i live in England but right now am in Astor on the sea and due to my work as a marine engineer,I will not be able to come to view the merchandise or come for the pick up but i have a shipper/mover who handles my shipping arrangement anywhere in the world and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home in England. If possible can you send me some recent picture?,My shipper will be coming for the pickup, after you have received payment, which would be through PayPal or Bank,So do you have a PayPal or Bank account for the payment?.
Regards...

Becholz

Bericht door Becholz »

onlangs heb ik mijn auto te koop aangeboden o.a. op speurders, na nog geen 24 uur kreeg ik de volgende email van FÉLIX GAMBINO.

[email protected] stuurt je de volgende reactie via Speurders.nl:

==============================
Hola,

I saw your advert on speuders. Is it still on for sale?What is your final asking price Kindly email me back via my direct office email: [email protected]

Best regards.

waarop ik antwoorde dat de auto nog steeds te koop is kreeg ik als reactie:

Fine, I will offer you 1.000.00 just to close the deal and not selling to other buyer. Hope its still in perfect condition? Hope you operate PayPal. If no, do go ahead now and set up one and get back to me with the detail while i get the money arrange. I will be paying the PayPal charges from my account and will be paying directly into your PayPal account without any delay and i will make arrangement for pick up after payment Due to my work i won't be able to come for the car, i have an agent that will come for the car after the payment has been made. Kindle register the paypal account and send me the email you have used to register so that i can pay in. I will also pay for the paypal charge and taxes for you. just send me the total cost. Nice doing business with you.

Awaiting to read from you.
Best regards

Toen ik aangaf dat ik niet in bezit ben van een paypal account en aangaf dat het mij beter leek dat als zijn agent de auto komt ophalen dan de centen mee zou nemen, waarop ik het volgende antwoord kreeg:

Thanks for your mail..i can only pay through paypal...I hope you wont mind to get an account with PayPal. Its reliable and easy to use PayPal, all you need to do is visit www.paypal.com and register with them. When you are done with the registration send me the email used for the registration with PayPal so i can pay in.

Await your response..

tot dusver wacht hij nog steeds op mijn "response" , ondertussen ben ik gaan googlen etc. omdat hier alle alarm belletjes gingen rinkelen , ook kwam ik hier uit en ook kwam ik via paypal erachter dat verkopers van motorvoertuigen geen bescherming hebben, dus deze vlieger gaat al helemaal niet op bij mij, het betreft hier denk ik wel degelijk om oplichting, vanmorgen kreeg ik de tweede persoon in me email, en jullie raden het al natuurlijk, de email had de volgende inhoud:

[email protected] stuurt je de volgende reactie via Speurders.nl:

contact me if the vehicle is still for sale.

natuurlijk heb ik nog steeds geen "contact" gezocht, ik kan me natuurlijk al indenken dat dit een collega is van meneer FÉLIX GAMBINO, mijn visie, als je al een email in het engels krijgt via een nederlandse verkoop site, zou ik al wat argwaan krijgen... helemaal via paypal, helemaal met motorvoertuigen, ik was van plan om de laatste emailer een waanzinnig bedrag terug te sturen, bijv. 6000 euro voor een auto van 300 euro, eens kijken of de personen dan nog steeds via paypal willen oplichten en stuur ik ze een auto zonder motor erin, alleen een carroserie, kijken wie er oplgelicht is.

Normaliter ga je toch even een kijkje nemen bij het betreffende voertuig, na eventuele gebreken of roest o.i.d.
en dan zul je hier in NL toch naar het postkantoor moeten gaan en voor 9 euro de auto om schrijven op naam....

vreemde praktijken, maar voel het ook als een uitdaging, 6000 euro vangen voor een auto van 300 is ook niet verkeerd, en wie de bal kaatst..... juist ja.... :lol:

dirk_molenaar

Bericht door dirk_molenaar »

Via Google kwam ik op dit draadje, omdat ik ook benaderd werd bij de verkoop van een auto via Speurders.

Kort samengevat kan ik een auto via PayPal laten betalen door een zgn. US officier. Erg standaard verhaal, wilde er eigenlijk al niet eens op in gaan. Nu wil ik eigenlijk vuur met vuur bestrijden, dus hem oplichten in plaats van andersom.

Hij vroeg om een betaalverzoek, wat ik verzonden heb via een ander email adres (zgn. van mijn vriendin). Hij zal het geld daar naar over maken +3,6% PayPal kosten (wat attent). Hij heeft mijn persoonlijke gegevens niet, alleen een ophaal adres. Dit adres is een parkeerplaats in de stad waar ik woon.

Stel je voor dat hij het geld overmaakt naar adres van PayPal #1 (die gekoppeld is aan een fictief woonadres en geen bankrekeningnummer) en ik maak dat geld vervolgens over naar mijn echte PAyPal #2 adres om te voorkomen dat hij het geld probeert te claimen van PayPal #1. Zou ik het dan met #1 aan de stok hebben met PayPal? En hoe gaan ze dat geld terug vorderen, als er geen saldo op staat en niet gekoppeld is aan een bankrekeningnummer of woonadres?

Klinkt als een uitdaging, vraag me af hoe ik er mee weg ga komen (?). Weet wel dat ik ze maar al te graag een hak zet, al verwacht ik niet dat ze zo "achterlijk' zijn.

ramon1996

Bericht door ramon1996 »

ik had hetzelfde met mijn crossmotor

hij schreef dit:

Thank you for getting back to me. Am really satisfied in buying your AD.I'm ready to pay your asking price 800EUR including the PayPal transfer Charges,How i wish i could come to inspect this item but currently i'm working away from the country... But the issue is i am an oceanographer and i do have a contract now so am presently on sea.The contract is strictly no call due to the lack of reception on the sea area. But I'm able to access email anytime as we will make use of laptop so my only quickest payment option is PayPal as i can send money via PayPal anytime.Since I'm requesting this transaction to be done via PayPal, i will be responsible for all the paypal charges on this transaction and if you don't have an account with paypal, its pretty easy, safe and secured to open one. Just log on to http://www.paypal.com. I hope we can make the purchase as fast as possible? I have a mover that will come for it once payment clears and they will take care of very necessary paper for me.

I need your PayPal Full name and email address so i can send the money now.

Many Thanks

ook niet te vertrouwen dus.......... ze werken ook allemaal biijna op zee he :?

zijn gmail is trouwens [email protected] maar de naam Christian Ojgaard

Adriaan B

Bericht door Adriaan B »

Hallo mensen..

Jaa ook ik heb het zelfde beleefd,
alleen heet hij nu Frank Johnson :shock:
het is een grote oplichtingspraktijk, en na dat ik alles gelezen heb
begrijp ik dat ook Frank zo'n oplichter is.
vind het alleen wel gek dat ze op een oude auto van 600 euro reageren :lol:
dit kreeg ik:

Ok,good..I'm quite satisfied with the condition and price. I will be paying the PayPal charges from my account and i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account. If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for it to be Picked Up by the Shipping Company..

en later dit, nadat ik hem gezegd had geen PayPal te hebben..

Oh..sorry to hear you don't have an account with PayPal.I hope you wont mind to get an account with PayPal.
I'ts reliable and easy to use PayPal,all you need to do is visit www.paypal.com and register with them.
When you are done with the registration send me the email used for the registration with PayPal so i can pay in.

Await your response..

Frank Johnson

DIKKE OPLICHTER DUS

zn email adres is: [email protected]

Bedankt voor jullie verhalen, anders was ik mischien wel met hem '' in zee '' gegaan hahaha

Gr Adriaan

Van der Linden

Bericht door Van der Linden »

Ook wij zijn onlangs benaderd door Christian Ojaard. Wij hadden onze camper op speurders.nl aangeboden en kregen een bod van Christian Ojaard via e-mailadres: [email protected]. Hij bood meteen de vraagprijs. We stelden een aantal aanvullende vragen omdat we het toch vreemd vonden dat iemand zonder de camper gezien te hebben, meteen de vraagprijs bood. Wij ontvingen onderstaande reactie:

Thank you for getting back to me. Am really satisfied in buying your AD.I'm ready to pay your asking price 3250EUR including the PayPal transfer Charges,How i wish i could come to inspect this item but currently i'm working away from the country... But the issue is i am an oceanographer and i do have a contract now so am presently on sea.The contract is strictly no call due to the lack of reception on the sea area. But I'm able to access email anytime as we will make use of laptop so my only quickest payment option is PayPal as i can send money via PayPal anytime.Since I'm requesting this transaction to be done via PayPal, i will be responsible for all the paypal charges on this transaction and if you don't have an account with paypal, its pretty easy, safe and secured to open one. Just log on to http://www.paypal.com. I hope we can make the purchase as fast as possible? I have a mover that will come for it once payment clears and they will take care of very necessary paper for me.

I need your PayPal Full name and email address so i can send the money now.

Many Thanks

Christian.

Vervolgens wilden wij meer weten m.b.t. het vervoer. We kregen onderstaand bericht:

I will get back to you with the full information you're going to need including the full pick up address of the courier once you get back to me with your PayPal email address,so that i can proceed with the payment...[/i]

Dit vonden we vreemd. We hebben zijn naam opgezocht en kwamen op dit forum terecht. Hij is dus nog steeds actief. Mensen let op!

Plaats reactie