Auto kopen van iemand in het buitenland

Birgit50

Auto kopen van iemand in het buitenland

Bericht door Birgit50 »

Hallo, ik heb een mooie advertentie gezien van een auto, de
Auto is 1000 euro onder de algemene prijs. Maar
Toen ik contact opnam met de verkoper is het
Iemand uit ierland , die in ons land heeft gewerkt, maar
Dus nog een auto heeft. Het is een fransman die nu in ierland werkt,
Hij zou de auto aan de deur laten bezorgen voor een test rit
Dan pas zou ik beslissen of ik hem zou kopen, zou dit wel allemaal kloppen?
Met alle oplichtingen tegewoordig?? Oh ja hij
Heeft zelfs een kopie van zijn paspoort gestuurd? Please helpp ik weet het niet?!?

14peter

Re: Auto kopen van iemand in het buitenland

Bericht door 14peter »

NIET DOEN!! Nadat je betaalt hebt (aan een zogenaamde tussenpersoon/transporteur) hoor je nooit meer wat van ze. Over het paspoort, hoe weet je dat dat paspoort van de persoon in kwestie is? Hoe weet je dat het een echt paspoort is?

Birgit50

Bericht door Birgit50 »

Allereerst hartelijk dank voor de reactie, tot nu toe

Is me nog niet gevraagd geld over te maken, maar dat zal zeker nog wel komen ik vertrouw het echt niet

14peter

Bericht door 14peter »

In dit topic leest u meer verhalen van gedupeerden. Voor u die testrit mag maken moet u de auto betalen, via de tussenpartij. Die tussenpartij is in werkelijkheid de oplichter zelf.

robgelicht

Bericht door robgelicht »

Ik ben bezig met de aankoop van een Peugeot 207 Outdoor uit 2011 voor wel zeer lage prijs.
De verkoper woont weer in Engeland en kan de verkoop regelen via een shipping company
Zondag stond de auto op Marktplaats en ik heb direct via de mail gereageerd, en 's avonds was de advertentie verwijderd. Twee dagen later neemt de verkoper Michel contact op . Heb hem zojuist gemaild dat ik niets aanbetaal en cash betaal bij aflevering. Ben benieuwd of de verkoper nog contact opneemt .

robgelicht

Ik heb een kopie van een Frans paspoort gekregen met de naam Michel Orieux , op Marktplaats heet hij Kaitlin.

[email protected]

Bericht door [email protected] »

Nou dat is ook toevallig, ik heb het zelfde bericht, precies het zelfde verhaal...
Ook ik heb een kopie van een Frans paspoort gekregen met de naam Michel Orieux..

Het gaat hier om 11.000 euro... goed dat ik deze berichten op tijd lees!

[email protected]

Ik heb besloten om het "spelletje" even mee te spelen. Ben benieuw waar en wanneer hun win win model naar voren komt. Tot nu toe is er eigenlijk nog niks aan de hand, heb nog geen geld over hoeven te maken ook de transport kosten worden betaald beweerd meneeer Michel Orieux, waarvan ik denk dat de naam vals is.

Ik heb aangegeven dat ik nog interesse heb. Ik moet contact opnemen via een website, waar vervolgens alles zou worden uitgelegd...
http://www.haulage-direct-ltd.com/ <<< dit is het adres...
Opvallend, domein is geregistreerd op 22-10-2013!
De registrant en contact ztten in Toronto!
Op de website zelf staat een plaatje met copyrights van shutterstock, das al echt niet professioneel.
Ook op vallend, op het adres in google maps | streetview, niks van een grote transporteur te herkennen, zoals word beweerd.

Ik heb inmiddels gereageerd via de site en ik verwacht een reactie terug met een truck er in, ben benieud.

[email protected]

http://www.haulage-direct-ltd.com/
=
http://www.fastexportservice.co.uk/
=
https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopi ... 26&t=10755
Opgelicht door Daniël blanchouin/fastexportltd. (Engeland)

Gewoon dezelfde website!
En er zijn heeeeel veel sites met de zelfde inhoudelijke teksten...

[email protected]

Zojuist een bericht terug gekregen, ik snap nu waar ze de winst verwachten te halen:

Step 3: The buyer sends the money to Haulage Direct(only 50% of the price).
Step 4: Haulage Direct informs the parties that the money have been received and starts the transport of the product.

Ze doen zich voor als een tussenpartij die bemiddeld, in werkelijkheid is het waarschijnlijk en vrijwel zeker de zelfde persoon. Je denkt door dat de tegen partij de transportkosten betaald, dit wekt vertrouwen echter is dit helemaal niet het geval. Bij stap 3 zou je dus 50% moeten betalen van de price, in mijn geval zo'n 5.500 euro... alsof ik daar in trap!

Mogelijk dat mensen hier in trappen omdat je het idee hebt met een tussenpatij te werken, die ook voor het belang van de koper lijkt op te komen, maar in werkelijkheid wordt je goed belazerd!

Ongelofelijk dit soort praktijken, ben benieuwd hoeveel mensen hieral van de dupe zijn. Dit is maar het topje van de ijsberg denk ik.

_het bericht_______________________
Dear Customer,

We confirm you that we have this car.
You must give us your address to calculate the shipping price,and your phone number.
The transport it will be paid by the seller.

What is an "Escrow" company and in what circumstances do you use a Escrow service?

Escrow companies, acting as a trusted third party, a mediator and director of payments, primarily for web companies, or when physical contact between the buyer and seller is impossible.
They keep the payment(only 50% of the price) until the goods arrive at the customer in good condition and only then transmit the amount to the seller within a period agreed in advance.

When should I use it?

Quite simply, you should use Haulage Direct whenever you want a secure and inexpensive way to buy or sell online. Our prices are competitive with those offered by other online payment services, and we provide the added benefit of protection for both the buyer and seller.

How it works?

Step 1:The seller or the buyer will contact Haulage Direct.Buyer and seller Agree to Terms.Both parties agree to terms of the transaction,sale price.

Step 2: The seller gives the product to Haulage Direct.

Step 3: The buyer sends the money to Haulage Direct(only 50% of the price).

Step 4: Haulage Direct informs the parties that the money have been received and starts the transport of the product.

Step 5: The buyer verifies the product and authorizes the transfer of the payment to the seller.The seller receives the payment. The transaction is complete.

Advantages for the Buyer:

The buyer is protected because we do not release the funds to the seller only if the buyer approve it. Buyers receive and inspect the merchandise before the seller is paid.The buyer has 3 working days to inspect the product..
The payment through bank transfer.

Advantages for the Seller:

The seller is protected because he will receive the money if the buyer accept the product.

We will make all the sale documents.

Regards,Haulage Direct Team
--Einde bericht--------------------

Birgit50

Bericht door Birgit50 »

Ik heb dezelfde link gekregen, moest alleen mijn adres en telefoonnummer doorgeven, ik heb natuurlijk een vals adres en telefoonnummer opgegeven, stel ze komen aan mijn deur, Ik vraag me af of ik nog iets zal horen nu, meneer michel reageert in ieder geval niet meer op mijn mails.

robgelicht

Beste beoriginal en birgit 50,
deze meneer Michel heeft mij niet meer benaderd via de mail, ik heb inmiddels van Marktplaats bericht gekregen dat het hier een fraudeur betreft en dat ze zijn account hebben geblokkeerd.
Onder welke naam zal hij binnenkort weer opduiken.

Beware off crooks.

Groeten Robgelicht

koopvaarder

Bericht door koopvaarder »

Hierbij ook mijn voorbeeld. Vertrouwde het gelijk al niet. Dus mensen, trap hier niet in.

Deze auto staat op de website Speurders.nl. Hierbij de link, is nog steeds actief:

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... wjaar=2005&

Eerste email van Henri Bosquet

Hi,

The car is in a very good condition, without mechanical problems, no scratches or dents,no hidden defects,non-smoking,never been involved in accidents.
It is an original dutch car(i bought it from Netherlands,i am engineer and i was in your country with my work),with dutch registration papers and dutch plate numbers.
The only problem is that I now live in England and the car is here with me.
If you can not come in England, i have a solution, you can see it(in Netherlands), you can drive it and only after you test it you will decide if you want to buy it.
The car is still registered in the Netherlands.
I also tried to sell it here with no success because it's very hard to sell a dutch car in England as you may know, the british cars have the steering wheel on the right side .This is a dutch car so, the steering wheel is on the left side.
So instead of keeping it in garage, I decided to sell it to someone who really need it.

With respect

Henri

PS:I'm sorry to reply in english but I was unable to learn your language

Tweede email:

Hi like i have told you,the car is in UK.

my price 3800

The car has service history,and i will provide you all the receipts.

I work on an oil platform, I can not take care of the sale,the car is deposited to Cargosec ,it is a international shipping company but they also offer you the possibility to test drive the car in Netherlands before you decide if you want to buy it or not . The car and all it`s paperwork are currently located in their custody waiting for me to find a buyer.

The sale can be done very quickly, in a few days.

they will bring the car in Netherlands to your address,i'll pay the transport

Through this company you can see it(test it,drive it) before you buy it,this is the most important thing.

Because of the strange situation,in order to establish a transparency between us,i'm french here you a copy of my identity card and of my passport.

If you are interested to buy it let me know.

Wat een foute gasten zijn dit. Jammer dat Speurders hier niet tegen optreedt.

sjaakie

Bericht door sjaakie »

klopt op 30-11-13 had ik precies hetzelfde van die Henri Busquet en cargosec-ltd.com
€ 3750,- heeft het me gekost.
en 3 weken later stond de advertentie weer op marktplaats maar dan met een andere naam en plaats.
ik heb aangifte gedaan maar ben bang dat er niets mee gebeurd!!! als ik de mail van de politie lees is de kans erg klein dat ze er wat mee doen. als er veel aangiftes komen is de kans iets groter, maar als ik dit forum lees zijn er al diverse de afgelopen paar maanden die aangifte hebben gedaan.

het zou mij niets verbazen als deze persoon om de paar maanden van personage verwisseld en van bedrijfssite veranderd. want de naam Daniël Blanchouin kom ik ook vaak tegen op het forum en die gaat op dezelfde wijze te werk.

wat ook opvalt is dat de "verkoper" die op een olie platform alle mails 'snachts tussen 00.30 en 3.30 uur beantwoord en dat cargosec binnen het half uur een antwoord geeft. met andere woorden het is een full time oplichter die normaal gesproken geen tijd heeft om er nog werk bj te hebben.

ik heb al het mail verkeer nog opgeslagen dus het zou voor de politie erg makkelijk moeten zijn om het IP adres te kunnen achterhalen maar dat mag natuurlijk weer niet ivm de privicie wet, die in mijn ogen er alleen is om mensen te beschermen die iets te verbergen hebben. en nadelig is voor gedupeerde.

Layo

Bericht door Layo »

Ik ga ook eventjes een duit in het zakje doen.

Ook ik ben opgelicht door deze Henri. Belooft een auto te leveren via Cargosec ltd. maar krijgt na het overmaken (3900 euro) een smoesje opgestuurd dat de auto beschadigd is tijdens transport.

Aangifte gedaan, maar dat helpt helemaal niets. Marktplaats zegt alleen dat ze de accounts en alles wat er omheen zit blokkeert maar zegt ook dat ze niet alles kunnen blokkeren.

Aangetekende brief gestuurd naar het adres op de website, want het bedrijf bestaat overigens echt. Krijg een brief terug dat Cargosec ltd. slachtoffer is van identiteitsfraude en zij hier niets mee te maken hebben.

Aangetekende brieven gestuurd naar de hoster en provider van de website. Zij geven echter geen contactgegevens vrij zonder gerechtelijk bevel (hoewel je deze in Nederland niet nodig hebt als je aannemelijk kan maken dat je op geen enkele andere manier achter de gegevens kunt komen).

Via mijn bank (Rabobank) geprobeerd het geld terug te krijgen. Zij namen contact op met Barclays in Engeland, maar account was al leeg en opgeheven. Geen geld te halen dus.

Vervolgens rechtstreeks contact opgenomen met Barclays. Na het aanleveren van bewijsstukken kreeg ik een brief thuis gestuurd dat het onderzoek is afgerond en er inderdaad spraken is van fraude. Na het ondertekenen van een document waarin ik aangeef Barclays verder niet meer te vervolgen krijg ik het gehele bedrag teruggestort op mijn rekening. Dit document is vorige week op de post gedaan en op het moment van schrijven is het geld nog niet terug gestort.

Iedereen die slachtoffer is geworden van deze man en geld over heeft moeten maken naar een Barclays account geef ik het advies contact met mij op te nemen via een PM, dan kan ik je helpen.

Overigens: IP adressen zijn publieke adressen, net zoals een huisadres. IP adressen vallen dus niet onder de privacy wetgeving.

Plaats reactie