Auto kopen van iemand in het buitenland

BokiWoki
Contacteer:

Re: Auto kopen van iemand in het buitenland

Bericht door BokiWoki »

Brains schreef:Ook via Autotrack heb ik het volgende verhaal gekregen toen ik reageerde op een auto.

MAIL 1 --------------------------------------------------------------------------

Ik verontschuldig me voor mijn late reactie, maar ik was bezig met een project bij mijn werk.

De auto is nog steeds beschikbaar, het is in perfecte staat, geen reparaties nodig en is nooit betrokken geweest bij een ongeval. Er zijn geen krassen of enige schades en de auto kent geen motorproblemen. Het interieur is zeer schoon, niet binnen te roken. De auto heeft nog steeds nederlands kenteken en is in mijn het bezit met alle documenten.
Ik werkte in Nederland in een ervaringsprogramma voor mijn bedrijf MWH Global. Ik kocht de auto in Nederland, maar een week geleden ging ik terug naar Italie. Mijn bedoeling was om de auto mee te brengen en te houden in Italie, maar het kost te veel moeite om het hier te registreren.

Indien je echt geinteresseerd bent om de auto te kopen, laat me zo spoedig mogelijk weten.

Met vriendelijke groeten.
Fabio Ernesto

MAIL 2 --------------------------------------------------------------------------

Hallo Brian,

Mijn nederlands is niet zo goed, ik hoop dat je engels begrijpt.

The car is located in Italy, but it's still registered in Netherlands with a valid registration number and still have road insurance. Has no technical damage at all, no scratches or dents, no hidden defects and has never been involved in an accident.

I'm working and my schedule not allows me to come in Netherlands to conclude the sale. But there are two options so we can have a smooth and safe transaction.

1) You are welcome to come and pick up the car from my residence address: G. M. Bicetti 8, 24047 Treviglio (BG), Italy.
2) I can arrange the transaction with a legal shipping company i worked before and you will receive the car in up to 3 days.

If you have a real interest, please get back to me to provide you more info and we can discuss also by phone/whats app.

With kind regards,
Fabio Ernesto

MAIL 3 --------------------------------------------------------------------------

Hello Brian,

I'm not able to come in Netherlands because of my work commitments. If your schedule is not busy as mine, you are welcome to come at my place and pick up the car. I can also arrange with the shipping company to get the car in Netherlands. It will come with all necessary documents to register it on your name at the Post Office/RDW authority without my presence. The company will contact you with the shipping information and payment instructions. You will receive the car at your home address in up to 3 days.
Upon receiving the car, you have a 5 day inspection period and time for a test drive. If you're not happy with the car from some reasons; doesn't match with my description or doesn't meet your requirements, the transport company will take it back without costs for you. I'm paying the shipping charges, so there will not be any additional charges for you beside the price of the car.

In order to arrange the shipping i need these details:

Full Name:
Address:
City:
Postal Code:
Country:
Phone Number:
ID Copy or ID number:

I'll provide also my identity card as proof of address.

With kind regards,
Fabio Ernesto

The car is located in Italy, but it's still registered in Netherlands with a valid registration number and still have road insurance. Has no technical damage at all, no scratches or dents, no hidden defects and has never been involved in an accident.

I'm working and my schedule not allows me to come in Netherlands to conclude the sale. But there are two options so we can have a smooth and safe transaction.

1) You are welcome to come and pick up the car from my residence address in Via Toscana 48, Roma (RM) 00187, Italy.
2) I can arrange the transaction with a third party shipping company i worked before and you will receive the car in 3 days.

If you have a real interest, please get back to me to provide you more info and we can discuss also by phone/whatsapp.

With kind regards,
Francesca & Mauro

zelfde verhaal

Manuel71

Bericht door Manuel71 »

Beste lezers van dit forum,
Pas op!! De fraude die in alle eerdere berichten op dit forum wordt beschreven vindt nog steeds plaats. Ik stuitte via autowereld.nl op een volvo waarbij de aantrekkelijke prijs en de mailwisseling die volgde al snel wantrouwen opwekte. Wat op dit forum beschrijven wordt werd bij mij door een oplichter die zichzelf Francesca noemt gedaan. De derde partij zou heten: mavega-trans.com. Hij communiceerde met mij via [email protected].

Bericht van oplichter:

Yes, the tow bar can be fitted and will be provided also. The car is located in Italy, but it's still registered in Netherlands with a valid registration number and still have road insurance. Has no technical damage at all, no scratches or dents, no hidden defects and has never been involved in an accident.

1) You are welcome to come and pick up the car from my residence address in Via Toscana 48, Roma (RM) 00187, Italy.
2) I can arrange the transaction with a third party shipping company i worked before and you will receive the car in 3 days.

If you have a real interest, please get back to me to provide you more info and we can discuss also by phone/whatsapp.

With kind regards,
Francesca & Mauro

De "derde" partij heet: mavega-trans.com. Een keurige website maar stinkt al meteen aan alle kanten.

Dus: ga hier niet mee in zee is mijn advies!

spikee

Bericht door spikee »

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedeha ... js&p=4&i=8
Mauro & Francesca <[email protected]>
04:07 (5 uur geleden)

aan mij
Beste Thijs,

Ik verontschuldig me voor mijn late reactie, maar ik was bezig met een project bij mijn werk.

De auto is nog steeds beschikbaar, het is in perfecte staat, geen reparaties nodig en is nooit betrokken geweest bij een ongeval. Er zijn geen krassen of enige schades en de auto kent geen motorproblemen. Het interieur is zeer schoon, niet binnen te roken. De auto heeft nog steeds nederlands kenteken en is in mijn het bezit met alle documenten.
Ik heb in Nederland gewerkt en heb daar de auto gekocht, maar een week geleden ging ik terug naar Italie. Mijn bedoeling was om de auto mee te brengen en te houden in Italie, maar het kost te veel moeite om het hier te registreren en te duur.

Als je nog steeds geinteresseerd bent om de auto te kopen, laat het me dan zo snel mogelijk weten.

Met vriendelijke groeten.
Francesca & Mauro
Het is maar goed dat ik altijd email adressen in google gooi ...
Nja ik had zoiezo een aankoopkeuring laten doen. Ik heb het platform geïnformeerd en ook even een mailtje naar de popo.

spikee

Bericht door spikee »

nog een mail

With kind regards,
Francesca & Mauro

Jessy001

Bericht door Jessy001 »

Oplichting. Hij is weer op speurders! Met de naam MEH uit Rotterdam. en met meer auto's adverteert hij. Een verzoek gedaan aan speurders om deze persoon weer te blokkeren!

Jessy001

Bericht door Jessy001 »

Oplichter is weer bezig! Dit keer met de naam ENGEL uit Den Haag. Weer met meerdere advertenties! Speurders.nl Zoek op Mazda RX8 Zwart, zoo gevonden! Onder andere adverteert hij ook met een Golf, Mini, Renault en meerdere auto's en een boot.

dodo2

Bericht door dodo2 »

Bedankt voor de info allemaal.
Hier is een oplichter actief via autoscout en uship. Deze persoon wil graag dat je geld stort voor een Subaru Forester bij Uship. Hij werkte in Duitsland en is teruggekeerd naar Engeland met zijn auto. lees onderstaand bericht
Hallo Herr ,
zunächst einmal, danke für Ihr Interesse an meinem Auto. Das Fahrzeug hat keine äußeren Schäden und keine mechanischen Probleme, ist unfallfrei und komplett Scheckheftgepflegt, es kommt mit 2 Sätze Reifen (neue Winterreifen und Sommerreifen 75% Lauffläche). Das Auto hat deutsche Papiere und alle Steuern bezahlt, TÜV/HU/AU.
Ich habe in den letzten Jahren in Deutschland gearbeitet, und ich kaufte das Auto während ich dort geblieben. Ich habe mein Projekt beendet und ich kam wieder zuhause in Großbritannien, das Auto ist auch hier. Ich versuchte das Auto hier zu verkaufen, aber es scheint, dass niemand daran interessiert ist, es zu kaufen (Lenkrad auf der linken Seite und es ist sehr schwierig, in Großbritannien zu fahren), also habe ich alle notwendigen Vereinbarungen mit uShip AutoTransport gemacht, um das Auto auf dem Kontinent zu verkaufen. Wie Sie wissen, ist uShip die beste Plattform für den internationalen Güterverkehr, so dass wir beide geschützt und versichert sein können.

Der Preis, den ich es verkaufen ist € 6.000 Euro, und dies umfasst alle Versandkosten, die Lieferzeit nach die Niederlande beträgt ca. 2 Tage.
Auch, werden Sie in der Lage sein, das Auto vor der endgültigen Entscheidung zu inspizieren, also wenn Sie noch interessiert sind, kontaktieren Sie mich bitte.

https://www.uship.com/uk/car-transporters/
https://www.uship.com/de/autotransport/

MfG,
Bernard Roudaut

Hier sind einige Fotos, so dass Sie einen genaueren Blick nehmen können...
en deze....
Hello .....
yes, as I mentioned in my previous message, I'm currently in England and the car is here as well, but I've made all the necessary arrangements with uShip to take care of the sales process. The car and all original documents, along with the service book, are in the uShip warehouse in London, packed and ready for transport. The car was not involved in any accidents, there are no defects, scratches or dents, as I've said, the car is in very good condition. However, if you want to buy it, it seems logical to do an inspection before the final decision, so I've arranged with uShip to offer a 1-day return policy before transferring the ownership.
The payment will be made in advance to uShip (not to me), they act as a neutral third party, they hold the money in their bank account until you receive and inspect the car and all documents. Only after you receive the car, I will get the money.
Once the car arrives to your address, you will have a 1-day return policy (inspection period), so you can inspect and test drive the car (100 km range). During this time uShip holds your payment. If the car is not as described, it will be shipped back on my expense and you will get a full refund, but I really doubt it will be the case for return and we can have a done deal within the next few days.

If you would like to proceed with the purchase, I need your complete delivery details (name, address, phone number), I will start the official procedure with uShip and they will notify you with all the instructions.

Best Regards,
Bernard Roudaut

Djcurly1

Bericht door Djcurly1 »

Oplichter is nog steeds actief!
Ik reageerde op een Fiat Punto 1.4 Dynamic via autoscout.
Verhaal was nu dat meneer terug naar Oslo, Noorwegen was verhuisd en de auto naar NL kon shippen, waar ik een testrit kon maken voordat ik definitief het koopcontract zou ondertekenen (uiteraard zou ik wel al moeten betalen voor de shipment).
Ditmaal mailcontact met Oliver Lund ([email protected]).
Shipment zou gaan via http://www.afd-logistics.eu/. Deze website is exact hetzelfde als de eerder genoemde http://www.witex-ltd.eu.

Gelukkig is er een forum als dit en heb ik dit op tijd gevonden!

Sterkte voor een ieder die er in is getuind.

Jimmy-Tommy

Bericht door Jimmy-Tommy »

Ook wij zijn er bijna ingetrapt, door te reageren op een advertentie via autoscout op een zwarte Volkswagen Polo.
Supermooie auto voor weinig...
Het zag er allemaal te mooi uit om waar te zijn....
Ik heb precies hetzelfde verhaal gekregen over de architekten uit Wales, met het verhaal over een pand uit 1700 ter restauratie.
Hij wou van de auto af, want d'r zitten Nederlandes papieren bij , en het kenteken natuurlijk.
Ook foto's en gegevens van de auto kregen we meteen door gemaild zonder er eerst over gehad te hebben, en na de eerste mail dat we echt interesse hadden, was de auto ook van autoscout af.
Hij (een één of andere Brandon O Brain) had de auto ook al op transport gezet, bij Delivery Express Courier dervices Ltd
Die helemaal niet telefonisch te bereiken zijn. Ook met de mail via de site van hun kreeg ik een ERROR bericht.
Het ging over 40% overmaken, en 60% als wij vonden dat de auto OK was.... na 7 dagen op zicht voor ons.
Ben gaan zoeken op internet en kwam dit tegen, en zag de bekende verhalen. Gelukkig op tijd wakker geschud....

theo-groeneveld

Bericht door theo-groeneveld »

hallo ,ik kreeg dit na het reageren op een boot
Re: Advertentie: Bayliner 2655 Ciera Sunbridge - reactie ontvangen
Harri Zeeshan <[email protected]>
Gisteren, 19:02
U
Hallo,

Evenals internationale transacties die gepaard gaan met bepaalde kosten, contracten en goedkeuring van het exportministerie, wordt de betaling vooraf aangevraagd. Nadat de transactie is gestart, zal het transportbedrijf u e-mailen met de afleverinformatie, het trackingnummer en betalingsinstructies. Met behulp van het trackingnummer kunt u de verzendstatus controleren op de webpagina van het transportbedrijf. Dit geeft u aan dat u de boot zult ontvangen. Na de levering heeft u 7 dagen om de boot te inspecteren om te beslissen of u het koopt of niet. In het geval dat u niet tevreden bent om de boot na inspectie te kopen, weigert u deze en krijgt u uw geld terug.
De boot wordt binnen 3-5 dagen na ontvangst van de betaling door het transportbedrijf afgeleverd.

U betaalt de (4000 €) prijs van de boot voordat de levering wordt gestart. U zult het geld overmaken op hun bankrekening bij uw bedrijf en zij zullen uw geld VASTHOUDEN totdat u de boot 3-5 dagen ontvangt. Nadat je de boot hebt ontvangen, heb je 7 dagen om te inspecteren, test je een rit en dan zal je een beslissing nemen als je akkoord gaat om de boot te kopen die je bevestigt bij het bedrijf dat je tevreden bent met de boot en het bedrijf zal me het geld op mijn boot of als u de boot weigert na de test, retourneert het bedrijf uw geld terug en geeft u de boot terug zonder enige kosten te betalen.

het is een internationaal Brits bedrijf voor meer informatie bekijk het bedrijf:

naam: Transport Vehicle Link LTD.
website: https://Transport-Vehicle.co.uk/

Steenkamp

Bericht door Steenkamp »

Ik zag een FIAT500 op autoscoot en ben bijna in het onderstaande verhaal getrapt... Hij heet nu Brandon O'Brien:

Hallo,

De auto en alle autopapieren bevinden zich bij het transportbedrijf, ik heb het transport betaald. Het transportbedrijf is serieus, u ontvangt een contract en een factuur voor de auto en een veilige betaling via overschrijving!
Als door een reden zal u niet de auto zal het op mijn kosten naar mij worden teruggestuurd te aanvaarden, heb ik niet het risico om een gebroken auto of een auto met document problemen te sturen, omdat de auto zal worden gecontroleerd bij de Britse douane en u kunt de terugkeer van de auto op elk gewenst moment.

Voor meer informatie over de aflevering en betaling, neem contact op met het transportbedrijf op hun website, in het contact gedeelte. Referentie: #435768980 en ze zullen u voorzien van meer informatie over de aflevering en betaling:

Neem contact met hen op hun website: www.delivery-courier.eu/contact/
Of direct op hun e-mailadres: [email protected]

Ik wacht op Uw antwoord.
Vriendelijke groeten,
--
Chairman and Managing Director

--
Arch. Brandon O'Brien
--
B O -Architecture
[email protected]
-In art we trust-
Hallo,

Dank u voor uw interesse in onze auto. We zijn een stel architecten, wonend in Swansea, Wales. We hebben de eer gehad om een herenhuis uit het jaar 1700 te mogen herstellen in het mooie Nederland. Tijdens ons verblijf in Nederland hebben wij de auto gekocht. Helaas is onze tijd om te vertrekken aangebroken. De auto staat nu bij ons in Swansea maar moeten hem verkopen in Nederland, want daar staat de auto geregistreerd. De kilometerstand is NAP.
De auto heeft geen beschadigingen en is onderhouden door de dealer. De totale prijs is 5.500 euro ( geen extra kosten).

De auto staat nog steeds geregistreerd in Nederland met Nederlandse platen en dus Nederlandse papieren.
Dus als u interesse heeft, stuur dan een e-mail voor meer informatie.
Mijn excuses voor mijn Nederlands, ik gebruik een online vertaler om met u te praten.

Vriendelijke groeten,
--

--
Arch. Brandon O'Brien
--
B O -Architecture
[email protected]
-In art we trust-

Ibbeltje

Bericht door Ibbeltje »

Mijn zoon is ook slachtoffer van een oplichter. Via autoscout24 een Aixam Van gekocht. Die zou uit Zweden komen. €4700,00 betaald via zgn. Escrow bedrijf ( i-shipped.com) De verkoper noemt zich Clyde Jeffrey Potter en werkt zgn bij een Zweeds bedrijf Maskiners.com. Beide websites ogen professioneel en je krijgt ook een “ echt” contract toegestuurd met handtekening en stempel. Ze worden dus steeds slimmer!
Mijn zoon met een beperking is nu al zijn spaargeld kwijt

Moshimoshi

Bericht door Moshimoshi »

Ook vandaag weer, hetzelfde verhaal als hierboven. Nu op Markplaats met een Toyota Yaris en de naam Duvsten Anja Suzanne Viktoria. Ik had niet eerder van deze manier gehoord. Zum kotzen dit oplichtersvolk.

Danny74

Bericht door Danny74 »

Goedendag,

Helaas ben ik dit forum te laat op het spoor gekomen en ben ook ik er helaas ingestonken...
Uit dit forum blijkt dat deze praktijken al sinds 2013 plaats vinden. Blijkbaar is de Politie/Recherche nog niet in staat geweest om dit een halt toe te roepen, of is er door gebrek aan capaciteit (bezuinigingen) simpelweg te weinig prioriteit aan gegeven?
We kunnen het deze hardwerkende medemens niet kwalijk nemen, ook zij roeien met de riemen die er zijn.
Wat we wel kunnen doen is dit onderwerp onder de aandacht te houden en zo veel mogelijk informatie te centraal aan te bieden.
Ik heb mij ten doel gesteld om deze vorm van oplichting bij Politie/Recherche voldoende onder de aandacht te houden.
Hierbij heb ik jullie hulp nodig.

DIT KAN EN MAG NIET LANGER DOOR GAAN!

Ik verzoek een ieder die informatie heeft over deze vorm van oplichting of ook werkelijk is opgelicht om deze informatie met mij te delen. Hoe meer informatie er is, des te concreter de zaak is en des te groter de kans is dat er bij justitie werkelijk prioriteit aan gegeven zal worden.

De informatie waar ik naar op zoek ben is:
- Kopie aangifte bij politie
- Kopie ontvangen/verzonden mail
- Kopie Whatsapp communicatie
- Kopie van alle ontvangen papieren/documenten
- Gegevens van rekening waar het geld naartoe is overgemaakt
- Kopie afschrift bankrekening
- Telefoonnummers, mail adressen en websites die door de oplichters zijn gebruikt.
- Alle overige bruikbare informatie

De informatie kan gestuurd worden naar [email protected].
Na ontvangst van uw gegevens zal ik de ontvangst van uw gegevens binnen een werkdag aan u bevestigen.
Indien gewenst kan ik u geïnformeerd houden over de stand van zaken.

Mocht u mij persoonlijk willen benaderen dan kunt een berichtje met uw contact gegevens achter laten via dit forum of via bovenstaande email adres, ik zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen

Samen staan we sterkt...

Met vriendelijke groet,
Danny74

Lelie

Bericht door Lelie »

Momenteel heeft deze klojo weer een advertentie op Autotrader staan voor een BMW voor 6200 euro uit 2009. Gelukkig kwam ik er net op tijd achter. Hij is best professioneel. hij/ zij heeft een volledige site vaneen transportbedrijf opgezet dat de auto dan uit de UK naar NL zal brengen, zodra je betaalt hebt. het gaat om de volgende website.

www.delivery-network.uk/contact/
[email protected]

Allemaal nep. Ik vermoed dat deze persoon gewoon vanuit NL opereert. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en Autotrader verzocht hem en zn IP-adressen te weren. zegt het voort.

het gaat hier om iemand die zijn emails als volgt ondertekent:

--

--
Arch. Brandon O'Brien
--
B O -Architecture
[email protected]
-In art we trust-

Plaats reactie