Auto kopen van iemand in het buitenland

Brains

Re: Auto kopen van iemand in het buitenland

Bericht door Brains »

Ook via Autotrack heb ik het volgende verhaal gekregen toen ik reageerde op een auto.

MAIL 1 --------------------------------------------------------------------------

Ik verontschuldig me voor mijn late reactie, maar ik was bezig met een project bij mijn werk.

De auto is nog steeds beschikbaar, het is in perfecte staat, geen reparaties nodig en is nooit betrokken geweest bij een ongeval. Er zijn geen krassen of enige schades en de auto kent geen motorproblemen. Het interieur is zeer schoon, niet binnen te roken. De auto heeft nog steeds nederlands kenteken en is in mijn het bezit met alle documenten.
Ik werkte in Nederland in een ervaringsprogramma voor mijn bedrijf MWH Global. Ik kocht de auto in Nederland, maar een week geleden ging ik terug naar Italie. Mijn bedoeling was om de auto mee te brengen en te houden in Italie, maar het kost te veel moeite om het hier te registreren.

Indien je echt geinteresseerd bent om de auto te kopen, laat me zo spoedig mogelijk weten.

Met vriendelijke groeten.
Fabio Ernesto

MAIL 2 --------------------------------------------------------------------------

Hallo Brian,

Mijn nederlands is niet zo goed, ik hoop dat je engels begrijpt.

The car is located in Italy, but it's still registered in Netherlands with a valid registration number and still have road insurance. Has no technical damage at all, no scratches or dents, no hidden defects and has never been involved in an accident.

I'm working and my schedule not allows me to come in Netherlands to conclude the sale. But there are two options so we can have a smooth and safe transaction.

1) You are welcome to come and pick up the car from my residence address: G. M. Bicetti 8, 24047 Treviglio (BG), Italy.
2) I can arrange the transaction with a legal shipping company i worked before and you will receive the car in up to 3 days.

If you have a real interest, please get back to me to provide you more info and we can discuss also by phone/whats app.

With kind regards,
Fabio Ernesto

MAIL 3 --------------------------------------------------------------------------

Hello Brian,

I'm not able to come in Netherlands because of my work commitments. If your schedule is not busy as mine, you are welcome to come at my place and pick up the car. I can also arrange with the shipping company to get the car in Netherlands. It will come with all necessary documents to register it on your name at the Post Office/RDW authority without my presence. The company will contact you with the shipping information and payment instructions. You will receive the car at your home address in up to 3 days.
Upon receiving the car, you have a 5 day inspection period and time for a test drive. If you're not happy with the car from some reasons; doesn't match with my description or doesn't meet your requirements, the transport company will take it back without costs for you. I'm paying the shipping charges, so there will not be any additional charges for you beside the price of the car.

In order to arrange the shipping i need these details:

Full Name:
Address:
City:
Postal Code:
Country:
Phone Number:
ID Copy or ID number:

I'll provide also my identity card as proof of address.

With kind regards,
Fabio Ernesto

sporting65

Bericht door sporting65 »

Hi Brains,

Zelfde e-mail ontvangen!! Inmiddels ook whatsapp verkeer gehad. Maar het "stinkt" aan alle kanten.

Ging het bij jou ook om een Mercedes SLK?

Patrycjus

Bericht door Patrycjus »

Hello,

Ik had ook een bod op speurders geplaats een later heb ik e-mail ontvangen:
Hallo,

Dank u voor uw interesse in onze auto. We zijn een stel architecten, wonend in Swansea, Wales. We hebben de eer gehad om een herenhuis uit het jaar 1700 te mogen herstellen in het mooie Nederland. Tijdens ons verblijf in Nederland hebben wij de auto gekocht. Helaas is onze tijd om te vertrekken aangebroken. De auto staat nu bij ons in Swansea maar moeten hem verkopen in Nederland, want daar staat de auto geregistreerd. De kilometerstand is NAP.
De auto heeft geen beschadigingen en is onderhouden door de dealer. De totale prijs is 6.000 euro ( geen extra kosten).
De auto kan in Nederland worden bekeken.
De auto staat nog steeds geregistreerd in Nederland met Nederlandse platen en dus Nederlandse papieren.
Dus als u interesse heeft, stuur dan een e-mail voor meer informatie.
Mijn excuses voor mijn Nederlands, ik gebruik een online vertaler om met u te praten.

--
Kind Regards,
Evan Reeves
chief executive officer
Architect Quest
[email protected]

...new life starts with rebuild history!
----------------------------------------
Visit Wales
www.visitwales.com
Cymru am byth -- Wales forever

After antwoord Ik heb fotos een volgende e-mail met de gegevens van de auto gekregen.
Hallo,

The car can be viewed in Netherland. Here are some pictures, and the car technical information. Let me know if you're still interested.

Audi A4 Avant 2.0 TDI

Kenteken: 51XLP7
Merk: Audi
Model: A4
Bouwjaar: 2008
Motorinhoud: 1.968
Brandstof: Diesel
Carrosserievorm: Stationwagen
Transmissie: Automaat
Kilometerstand: 159987

Aantal deuren: 4
Vermogen: 105 kW (143 PK)
Ledig gewicht: 1.530 kg
Max. trekgewicht: 1.700 kg
Afmetingen (LxBxH): 470 x 183 x 143 cm
Acceleratie (0-100): 9,7 s
Topsnelheid: 200 km/u
Emissieklasse: Euro4
Onderhoudsboekjes: Aanwezig

• "Lichtmetalen velgen 17"""
• Airbag(s) side voor
• Aluminium interieur afwerking
• Audio-navigatie full map
• Electronic Stability Program
• Elektrische ramen achter
• Elektrische ramen voor
• Lederen versnellingspook
• Mistlampen voor
• Parkeersensor voor en achter
• Stuurwiel multifunctioneel

ABS
Airbag
Airbag Passagier
Airbag Zij
Audio Installatie
Centrale Deurvergrendeling
Centrale Vergrendeling Afstandsbediening
Cruise Control
Mistlampen
Parkeersensor
Startonderbreker
Traction Control
Comfort Interieur
Airconditioning
Airconditioning Climate Control
Audio Installatie Radio Cd
Elektrisch Verstelbare Buitenspiegels
Elektrische Ramen
Lederen Stuurwiel
Navigatiesysteem
Exterieur
Dakrails
Lichtmetalen Velgen
Verwarmde Buitenspiegels

Kind Regards

--
Kind Regards,
Evan Reeves
chief executive officer
Architect Quest
[email protected]

Visit Wales
www.visitwales.com
Dat was b=net te goed voor mij dus ik was begonnen te zoeken de man en bedrijf op de internet. Gelukkig staan all soort gelijke e-mail op Oplichten.nl dus Pas OP op HEM!!!!!

opdokke

Bericht door opdokke »

Ene Alan Gaans uit Engeland is nog steeds actief met (gelukkig) de slechte oplichtteksten. Ik denk niet dat iemand hier ooit zal intrappen maar toch maar de teskt. Overige antwoorden van hem kun je online vinden:

Hallo,

Hartelijk dank voor uw belangstelling voor onze auto. De auto is in perfecte staat in en uit. Schilderen is goed, geen deuken / deuken en geen ongeval.We ook zijn beide niet-rokers.
Nog steeds is ingeschreven in Nederland en hebben de Nederlandse registratienummer.Ik kocht de auto uit Nederland, omdat ik daar werkte voor een periode. Twee maanden geleden mijn werk contract afliep en ik krijg terug naar huis in Manchester , Engeland. Ik weet dat is een kleine prijs voor een dergelijke auto, maar als we het houden moeten we een import belasting te betalen en het erg duur, het is ook een linkerhand rijden en het is erg moeilijk om hier te rijden.
Als dit gaat om een snelle verkoop te zijn zal ik laten gaan voor EUR 4000 geleverd op mijn kosten.
Voor een betere communicatie kunt u reageren in het Engels.

Bedankt,
Alan

HuMu

Bericht door HuMu »

De oplichter is nog steeds actief onder de naam Theodore Dennis (mail: [email protected]). Zelfde soort verhaal. Nu staat de auto zogenaamd in Noorwegen. De shipping company is nu Witex (http://www.witex-ltd.eu/) en er wordt gevraagd een eerste aanbetaling over te maken naar een rekening in Polen (op naam van KAMILA DUDA rekeningnummer PL16 2490 0005 0000 4600 1978 2609).

MGB1964

Bericht door MGB1964 »

Gelukkig op tijd hierop deze site terecht gekomen....anders waren we er ook ingetrapt.
Alleen mijn gegevens en foto id bewijs doorgestuurd
Maandag eerst aangifte doen bij de Politie
Hij noemde zich nu Martin Brezen Manchester
En verhuist naar Glasgow Schotland
Hopenlijk zijn er geen nieuwe slachtoffers van deze praktijken

PULSE

Bericht door PULSE »

MGB1964 schreef:Gelukkig op tijd hierop deze site terecht gekomen....anders waren we er ook ingetrapt.
Alleen mijn gegevens en foto id bewijs doorgestuurd
Maandag eerst aangifte doen bij de Politie
Hij noemde zich nu Martin Brezen Manchester
En verhuist naar Glasgow Schotland
Hopenlijk zijn er geen nieuwe slachtoffers van deze praktijken
Lekker handig om je ID te geven.
Ben je er toch nog een beetje ingetrapt.

Moon123

Bericht door Moon123 »

Wij hebben ook contact gehad met deze man. Wij wisten gelijk al, gezien de spotgoedkope prijzen van de auto's dat er een luchtje aan zat. Mijn vader was benieuwd hoe de vork in de steel zit en heeft een berichtje gestuurd. Zijn naam was Martin Brezen, verhuisd naar Glasgow. Omdat het nogal lastig rijden was met een nederlandse auto daar etc stond de auto te koop. Als wij interesse hadden moesten we een kopie id-kaart opsturen en rijbewijs opsturen. Vervolgens hebben wij gevraagd om eerst een kopie van zijn id-kaart. Dit heeft hij toegestuurd(of dit een betrouwbare kopie is heb ik mijn twijfels bij). Als wij onze gegevens opsturen kan de koop worden afgehandeld zegt hij.

Hij had meerdere advertenties met autos op speurders staan. Dus gevraagd of de citroen c1 ook in Glasgow staat. Hij had geloof ik 16 auto's op speurders staan. Zijn reactie was als volgt:

Hallo,
Ik ben een privéverkoper en heb alleen deze auto te koop. Ik heb een lijst met hulp van een dealer uit Nederland en ik heb betaald voor advertentiekosten op speurders en een snelle verkoop in NL

Vervolgens waren ineens alle advertenties verwijderd en wil hij nog steeds de auto aan ons verkopen. Waar wij uiteraard niet op in gaan.

Ik gok dat hij mocht je je id-kaart opsturen, deze de volgende x gebruikt om zich te identificeren?..

Oppassen dus.

Jessy001

Bericht door Jessy001 »

Ik heb ook contact gehad met deze persoon! Met de naam Martin Brezen!? Bij mij ging het om een zwarte Mazda RX8 en de zelfde verhalen als hier boven Ik heb een telefoonnummer van hem gehad (+44 7731531600) Ik zou vrienden van me in contact laten komen met hem, want die wonen in de buurt bij hem (toevallig ik heb een adres van hem in Schotland) en ben alsnog van plan om ze op hem af te sturen. En ik heb ook gevraagd om de copie van zijn rijbewijs en ook gekregen! Zelf denk ik dat het een Nederlander is! Die inderdaad andere mensen hun gegevens gebruikt! pure oplichting deze persoon moet gestopt worden!

Jessy001

Bericht door Jessy001 »

Net weer een reactie gehad van Martin Brezen. Ik had hem gevraagd om het telefoonnummer van het bedrijf te geven. Aangezien ik niks kon vinden via het email adres (website) wat ik had. En het volgende gekregen met de volgende uit leg, alle contactgegevens van het bedrijf staan op hun website:

TEL +44 151.528.2133
FAX: +44 157.340.2496
E-Mail:[email protected]

u kunt contact met hen opnemen via e-mail of telefoon en zij zullen alle details uitleggen en ja mijn auto is in bewaring. Zij kunnen dit bevestigen en ik heb alle belastingen en verzendkosten betaald voor het bezorgen van de auto in Nederland.

Dank je
Martin.

Ik hoop dat meer mensen hier iets aan hebben? Ik blijf in contact met hem. zo lang ik kan?

Hubba

Bericht door Hubba »

Helaas wij zijn er ingetrapt dom maar te laat bij de goede site terecht gekomen.
Opgelicht door fabio e. Rizzi
Laterna heette hij fransesco mauri.
Hij gebruikt mavega trans uk limited met track and trace alles op en er aan. Het ging om 1 audi a6.

Jessy001

Bericht door Jessy001 »

Naar om te horen dat u er in bent getrapt, Hij heeft veel auto's weer op speurders staan weer de Mazda, fiat 500, golf, en meer onder de naam Petr uit Almelo Overijssel. Op Mazda RX8 is ie zoo gevonden waarschijnlijk niet voor lang.

Sandra-1991

Bericht door Sandra-1991 »

Sinds enkele weken opzoek naar een andere auto.
Verschillende verkoopsite's bekijken en dan kom je een auto tegen waarvan je denkt; Dit is het, alleen de prijs is vergeleken met soort gelijke auto's wel aan de lagere kant.

Volkswagen Polo 1.6 TDI HIGHLINE 5 DRS NAVIGATIE CLIMATE]

Het blijkt te gaan om een particuliere verkoper, er staan geen gegevens bij.
Alleen de plaats en een naam, dus dan maar een email sturen met daarin de vraag of ik de auto kan komen bezichtigen.

Antwoord verkoper:

Hallo,

Dank u voor uw interesse in onze auto. We zijn een stel architecten, wonend in Swansea, Wales. We hebben de eer gehad om een herenhuis uit het jaar 1700 te mogen herstellen in het mooie Nederland. Tijdens ons verblijf in Nederland hebben wij de auto gekocht. Helaas is onze tijd om te vertrekken aangebroken. De auto staat nu bij ons in Swansea maar moeten hem verkopen in Nederland, want daar staat de auto geregistreerd. De kilometerstand is NAP.
De auto heeft geen beschadigingen en is onderhouden door de dealer. De totale prijs is 5.400 euro ( geen extra kosten).
De auto staat nog steeds geregistreerd in Nederland met Nederlandse platen en dus Nederlandse papieren.
Mijn excuses voor mijn Nederlands, ik gebruik een online vertaler om met u te praten.

--
Kind Regards,
Evan Reeves
chief executive officer
Architect Quest
[email protected]

Visit Wales
http://www.visitwales.com

Dit verhaal kwam best overtuigend over, alleen kwam er ook een gevoel naar boven dat het niet zou kloppen.
Even gegoogeld en daar kwam al snel naar voren dat dit oplichters zijn, want dit verhaal en nog anderen worden vaker gebruikt.

Daarom terug gemaild dat ik geen interesse heb in de auto.
Hierop kreeg ik als antwoord een mail met de specificaties van de auto en allerlei foto's, hier vroeg ik niet eens om.
De advertentie gelijk als klacht gemeld en deze is vrij snel verwijderd door speurders, verder opzoek naar een andere auto.

En weer kwam er een auto voorbij waarvan ik dacht; Dit is hem, mooie prijs, wel iets lager dan soort gelijke.

Volkswagen Polo 1.6 TDI 105PK PANO/NAVI/LED/PDC]

Er stond alleen een naam bij, geen telefoonnummer dus opnieuw een mail gestuurd.

Antwoord:

Hallo,

De auto heeft geen beschadigingen en is onderhouden door de dealer. De totale prijs is 5.000 euro ( geen extra kosten).

Vriendelijke groeten,
--
Chairman and Managing Director

--
Arch. Harley Bartlett
--
HB-Architecture
[email protected]
-In art we trust-

Gelijk heb ik hierop gereageerd dat bovenstaande al bij mij bekend is en ik dus geen interesse heb in de auto, waarop ik gewoon weer een mail terug kreeg met foto's en de specificaties, nogmaals hierop gereageerd dat dit allemaal al bekend is, waarop ik een mail krijg waar ik al helemaal niet om vroeg:

Hallo,

Aangezien ik u niet kan ontmoeten vanwege persoonlijke omstandigheden, heb ik een transportbedrijf gevonden die de aflevering en betaling regelt.
De totale prijs voor de auto is 5.000 euro. Ik zal de transport kosten betalen. Je krijgt de auto 7 dagen op zicht.
Het transportbedrijf is verantwoordelijk voor de aflevering en betaling, ze handelen ook al het papierwerk met u af, als de auto is afgeleverd.
Voor meer informatie over de bezorging, neem contact met hun op en ze zullen u van meer informatie over de betaling en aflevering voorzien.

Bedrijfsnaam: Delivery Express Courier Services Ltd.
Website: https://www.delivery-express.eu

Ze bieden alleen e-mail ondersteuning aan Nederland klanten in het nederlandse taal.

Vriendelijke groeten,
--
Chairman and Managing Director

--
Arch. Harley Bartlett
--
HB-Architecture
[email protected]
-In art we trust-

Ook deze advertentie heb ik natuurlijk weer als klacht ingediend en ook een mail gestuurd naar speurders.
Het is erg jammer dat deze oplichters maar doorgaan en doorgaan, zo raken mensen het vertrouwen zeker kwijt.
Er zullen helaas mensen zijn die wel denken dat het echt waar is, maar mensen let goed op.
Aan het verhaal kun je al merken dat het niet waar is, aan de prijs is het meestal ook te zien omdat deze aanzienlijker lager is dan soort gelijke auto's en daarnaast is vooraf betalen nooit een goede optie.

Ik plaats niet snel zulke berichten, maar vind dit toch wel heel erg.
Dit is namelijk 2 keer binnen 1 week.

Met vriendelijke groet,

Sunshine4

Bericht door Sunshine4 »

Bijna erin ingeluisd door:

Evan Reeves!

De auto staat op autoscout.

Ik kreeg precies zo'n zelfde mail, als een paar van jullie hier :: en daarna nog een mail met foto's van de auto, toen ik ging googlen naar Evan Reeves en toen kwam ik hier gelukkig terecht!

Hallo,

De auto heeft geen beschadigingen en is onderhouden door de dealer. De totale prijs is 5.900 euro ( geen extra kosten).

--
Kind Regards,
Evan Reeves
chief executive officer
Architect Quest
[email protected]

Visit Wales
www.visitwales.com

BokiWoki
Contacteer:

Bericht door BokiWoki »

Hubba schreef:Helaas wij zijn er ingetrapt dom maar te laat bij de goede site terecht gekomen.
Opgelicht door fabio e. Rizzi
Laterna heette hij fransesco mauri.
Hij gebruikt mavega trans uk limited met track and trace alles op en er aan. Het ging om 1 audi a6.

zelfde ging om BMW 5-Serie 523i Executive ( www.autotrack.nl)

https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/38830340

email: [email protected] [email protected]

telefoon 39 3893178306 06 84072469

Mijn nederlands is niet zo goed, ik hoop dat je engels begrijpt.

The car is located in Italy, but it's still registered in Netherlands with a valid registration number and still have road insurance. Has no technical damage at all, no scratches or dents, no hidden defects and has never been involved in an accident.

I'm working and my schedule not allows me to come in Netherlands to conclude the sale. But there are two options so we can have a smooth and safe transaction.

1) You are welcome to come and pick up the car from my residence address in Via Toscana 48, Roma (RM) 00187, Italy.
2) I can arrange the transaction with a third party shipping company i worked before and you will receive the car in 3 days.

If you have a real interest, please get back to me to provide you more info and we can discuss also by phone/whatsapp.

With kind regards,
Francesca & Mauro

Plaats reactie