Auto kopen van iemand in het buitenland

bijnaopgelicht2017

Re: Auto kopen van iemand in het buitenland

Bericht door bijnaopgelicht2017 »

Re: Advertentie: [17024uou4254 - Citroen C1 1.0 First Edition] - reactie ontvangen
AA

Alan Anell <[email protected]>
Sun 8/13/2017 2:56 PM
Inbox

You replied on 8/13/2017 3:16 PM.
Evernote
The car has done 76100 KM and the number plates are : 19ZPT5
Thanks
Alan

On Sun, Aug 13, 2017 at 2:43 PM,wrote:

From: Alan Anell <[email protected]>
Sent: Sunday, August 13, 2017 12:41 PM

Subject: Re: Advertentie: [17024uou4254 - Citroen C1 1.0 First Edition] - reactie ontvangen

Hi

The car is already at the transport company so this is the only way we can do it . I `ll reserve the car for you until this evening , so please read carefully and if you agree to go ahead just email me your details so i can arrange the transport .

Thanks

Alan

On Sun, Aug 13, 2017 at 12:39 PM, wrote:

Sent from Outlook
Sent: Sunday,

,,LET OP
Te mooi om waar te zijn wil ook graag waarschuwen
Op speurders.nl zeer aantrekkelijke aanbieding citoenc1 2014 bj ,2300 € en ,70500 km
NIET INTRAPPEN!!!!!!#!

You will pay first a deposit of 50% , the deposit is refundable , so if you do not like to buy the car after 3 days inspection period you will get a full refund from the agent in the same day and the car will be returned to England without any costs from you The car is already at the transport company ready to be delivered . Everything is legit , the company is ABC TRANS LOGISTICS http://abctrans-logistics.eu/index.php?page=escrow here you can check the company on UK GOVERNMENT WEBSITE : https://beta.companieshouse.gov.uk/company/09677014 . Also for your peace of mind attached is a copy of my passport.
If you agree the terms please email me your name , address and phone number and i will arrange the delivery.

Thanks
Alan

Re: Advertentie: [17024uou4254 - Citroen C1 1.0 First Edition] - reactie ontvangen
AA

Alan Anell <[email protected]>
Sun 8/13/2017 2:56 PM

Sent: Sunday, August 13, 2017 12:41 PM
Subject: Re: Advertentie: [17024uou4254 - Citroen C1 1.0 First Edition] - reactie ontvangen

Hi

The car is already at the transport company so this is the only way we can do it . I `ll reserve the car for you until this evening , so please read carefully and if you agree to go ahead just email me your details so i can arrange the transport .

Thanks

Alan

On Sun, Aug 13, 2017 at 12:39 PM, y

Sent from Outlook
Sent: Sunday, August 13, 2017 12:21:04 PM
T

Subject: Re: Advertentie: [170244254 - Citroen C1 1.0 First Edition] - reactie ontvangen

Hi Yvonne,

You will pay first a deposit of 50% , the deposit is refundable , so if you do not like to buy the car after 3 days inspection period you will get a full refund from the agent in the same day and the car will be returned to England without any costs from you The car is already at the transport company ready to be delivered . Everything is legit , the company is ABC TRANS LOGISTICS http://abctrans-logistics.eu/index.php?page=escrow here you can check the company on UK GOVERNMENT WEBSITE : https://beta.companieshouse.gov.uk/company/09677014 . Also for your peace of mind attached is a copy of my passport.
If you agree the terms please email me your name , address and phone number and i will arrange the delivery.

Thanks
Alan

Sent from Outlook
Sent: Sunday, August 13, 2017 11:44:58 AM

Subject: Advertentie: [170244254 - Citroen C1 1.0 First Edition] - reactie ontvangen

Hallo,

Hartelijk dank voor uw belangstelling voor onze auto. De auto is in perfecte staat in en uit. Schilderen is goed, geen deuken / deuken en geen ongeval.We ook zijn beide niet-rokers.
Nog steeds is ingeschreven in Nederland en hebben de Nederlandse registratienummer.Ik kocht de auto uit Nederland, omdat ik daar werkte voor een periode. Twee maanden geleden mijn werk contract afliep en ik krijg terug naar huis in Manchester , Engeland. Ik weet dat is een kleine prijs voor een dergelijke auto, maar als we het houden moeten we een import belasting te betalen en het erg duur, het is ook een linkerhand rijden en het is erg moeilijk om hier te rijden.
Als dit gaat om een snelle verkoop te zijn zal ik laten gaan voor EUR 2000 geleverd op mijn kosten.
Voor een betere communicatie kunt u reageren in het Engels.

cqmi

Bericht door cqmi »

Niet OPGELICHT
Zojuist een mooie 107 voor 2500 euro op speurders gezien uit 2014. Nou daar was ik wel in geïnteresseerd, autootje voor mijn zoon. Voor dat geld kan ik hem hier makkelijk door verkopen.
Wilde hem eerst zien. ging niet stond in Engeland. Persoon was sinds twee maanden terug naar Engeland.
Hij zou transport regelen en betalen voor dat geld.

Hij heeft zelfs een kopie van een paspoort mee gestuurd om mij te overtuigen.
Wilde eerst contact hebben met transport bedrijf. er werden diverse websites door gestuurd.
Er ging bij mij lampje branden, waarom er niet sneller handelaren op waren ingestapt.

Ik heb vervolgens eens op internet gegoogled en besloten van verdere actie af te zien.
toen ik deze meldingen tegen kwam.

WEES GEWAARSCHUWD als iets te mooi is om waar te zijn

Edmo

Bericht door Edmo »

Maar heb je Speurders gelijk ingelicht over de advertentie?

http://www.speurders.nl/overzicht/peuge ... 24971.html

Even de foto door Google gehaald en de auto wordt aangeboden voor €6950,- bij een autohandelaar.

Jolie

Bericht door Jolie »

Hier ook een oplichting via speurders.nl. Op 15 augustus een BMW 3 gekocht die met de eigenaar mee terug was verhuisd naar Schotland. Het klonk al te mooi om waar te zijn en helaas is het dat ook. De auto is uiteindelijk nooit geleverd terwijl ik wel heb betaald. Onderweg van Schotland naar NL kreeg de delivery truck namelijk een ongeluk. Of we even geld over wilden maken voor de reparatie van de truck. De 'driver' lag in kritieke toestand in het ziekenhuis, de truck was 'badly' damaged, maar gelukkig was de auto onbeschadigd. Ik voel me zo stom dat ik hierin ben getrapt! Daarna begon het mailen en bellen door de zgn 'transporteur'. We zijn nu twee weken verder en ik ben mijn geld kwijt en natuurlijk is de auto nooit aangekomen.

Ondertussen aangifte gedaan bij de politie maar die kunnen niets doen: de auto kan namelijk nog steeds geleverd worden dus er is geen strafbaar feit gepleegd...eh? Ook de bank kan niets doen want die heeft een politie aangifte nodig...kastje-muur. Zijn er meer mensen op dit moment bezig met een vergelijkbare zaak?

De transporteur heet Global company. Ze hebben een goed uitziende website...die, nadat ik hem door Google had gehaald inhoudelijk helemaal gekopieerd is van Fedex.

De verkoper heet Tristan Friss en woont in Schotland. De tussenpersoon op wiens naam de rekening staat heet Alexander Dimu. Kopieen van paspoorten en notaris aktes voor de douane hebben we allemaal ontvangen maar blijken dus vals. Het bankrekeningnummer hoort bij Barclays.

Iemand anders ervaring met bovenstaande namen? En wie weet welke stappen ik nu het best kan ondernemen?

Alvast bedankt!

F. Jolie

Edmo

Bericht door Edmo »

Je hebt bij het willen doen van aangifte iemand getroffen die van toeten nog blazen weet of geen zin heeft om de aangite op te nemen.

Sdon

Bericht door Sdon »

Hallo allemaal,

Ik ben nu in contact met Alan Ayess van uit Manchester Engeland.

Toyota Aygo 1.0- 12V Comfort Navigator
AA

Alann Ayess <[email protected]>
Thu 9/7/2017 10:39 AM
Inbox
To:
[email protected];
You replied on 9/7/2017 10:51 AM.
Evernote
Hallo,

Hartelijk dank voor uw belangstelling voor onze auto. De auto is in perfecte staat in en uit. Schilderen is goed, geen deuken / deuken en geen ongeval.We ook zijn beide niet-rokers.
Nog steeds is ingeschreven in Nederland en hebben de Nederlandse registratienummer.Ik kocht de auto uit Nederland, omdat ik daar werkte voor een periode. Twee maanden geleden mijn werk contract afliep en ik krijg terug naar huis in Manchester , Engeland. Ik weet dat is een kleine prijs voor een dergelijke auto, maar als we het houden moeten we een import belasting te betalen en het erg duur, het is ook een linkerhand rijden en het is erg moeilijk om hier te rijden.
Als dit gaat om een snelle veroop te zijn zal ik laten gaan voor EUR 2500 geleverd op mijn kosten.
Voor een betere communicatie kunt u reageren in het Engels.

Bedankt,
Alan
Hij heeft ook een kopie van zijn paspoort naar me gemaild.

joopie89

Bericht door joopie89 »

Beste mensen,

Is het iemand al gelukt om het geld terug te krijgen. Via de bank of politie. Wat kan je doen op het moment dat je bent opgelicht? en wat heeft tot nu toe gewerkt?

Alvast bedankt.

Edmo

Bericht door Edmo »

joopie89 schreef:Beste mensen,

Is het iemand al gelukt om het geld terug te krijgen. Via de bank of politie. Wat kan je doen op het moment dat je bent opgelicht? en wat heeft tot nu toe gewerkt?

Alvast bedankt.
Het verhaal is vrijwel telkens hetzelfde. De verkoper en zijn vrouw zijn verhuist naar het buitenland en hebben de auto meegenomen. De man kant wel de Nederlandse taal maar is toevallig niet thuis vanwege zijn werkzaamheden. Zijn vrouw neemt waar maar communiceerd liever in het Engels. Bellen gaat niet, want de vrouw is doof.
De auto kan men laten bezorgen maar dan moet je eerst even geld overmaken.

De kans dat je je geld terug zal zien is erg klein. Ook zij maken gebruik van katvangers.
Je kan hoogtens aangifte doen via www.politie.nl

Roosn

Bericht door Roosn »

Let op
Momenteel nog actief op speurders onder naam Tristan!!

plien1984

Bericht door plien1984 »

Ik heb afgelopen week ook via speurders gereageerd op een Polo uit 2013, deze was geplaatst onder de naam: Anica Padberg.
Kreeg hetzelfde soort mailtjes terug met als afzender: Evan Reeves, chief executive officer, Architect Quest.
Dankzij dit forum ga ik er maar niet verder op in, het lijkt allemaal gewoon wel te kloppen, de naam in combinatie met architecten uit Wales, het kenteken ook gecheckt, vervoersbedrijf lijkt ook oké.
Maar toch blij dat ik even verder heb gezocht op internet.

In mijn eerste e-mail had ik gevraagd hoeveel inch de banden zijn en kreeg onderstaand antwoord:

Hallo,

Dank u voor uw interesse in onze auto. We zijn een stel architecten, wonend in Swansea, Wales. We hebben de eer gehad om een herenhuis uit het jaar 1700 te mogen herstellen in het mooie Nederland. Tijdens ons verblijf in Nederland hebben wij de auto gekocht. Helaas is onze tijd om te vertrekken aangebroken. De auto staat nu bij ons in Swansea maar moeten hem verkopen in Nederland, want daar staat de auto geregistreerd. De kilometerstand is NAP.
De auto heeft geen beschadigingen en is onderhouden door de dealer. De totale prijs is 5.100 euro ( geen extra kosten).
De auto kan in Nederland worden bekeken.
De auto staat nog steeds geregistreerd in Nederland met Nederlandse platen en dus Nederlandse papieren.
Dus als u interesse heeft, stuur dan een e-mail voor meer informatie.
Mijn excuses voor mijn Nederlands, ik gebruik een online vertaler om met u te praten.

Hierna verder gemaild om te kijken of ik de auto in het echt kon zien, hierop werd positief geantwoord met een hele lijst aan specificaties die de auto heeft.
Toen ik een dag af wilde spreken kreeg ik het volgende bericht:
Hello,

Since I can not meet you for personal reasons, I have a found a transport company that handles delivery and payment.
The total price of the car is € 5.100. I will pay the transport costs. You will receive the car for 7 days to inspect it.
The transport company is responsible for the delivery and payment, they also handle all the paperwork with you when the car is delivered.
For more information on delivery, please contact them and they will provide you additional information about the payment and delivery.

Company Name: Safe Prompt Delivery Ltd.
Website: http://sp-delivery.co.uk/
They only offer email support for European customers.
Best Regards!
Kind Regards,
Evan Reeves
chief executive officer
Architect Quest

Rosalieklompenburg

Bericht door Rosalieklompenburg »

Ik ben zelf niet opgelicht omdat ik hier jullie verhalen heb gelezen. Als ik dit niet gelezen had was ik er zelf misschien wel in getrapt.
Ik zag een mini cooper s uit 2009 op speurders.nl staan voor een leuke prijs. De adverteerder gecontacteerd waarop ik de volgende reactie terug kreeg. Ik zag dat iemand voor mij op dit forum dezelfde reactie terug kreeg, waardoor bij mij alle alarmbellen afgingen.
De reactie is als volgt:
Hallo,
Dank voor uw interesse in de auto. We zijn een stel architecten, wonend in Swansea, Wales. We hebben de eer gehad een herenhuis uit 1700 te mogen herstellen in het mooie Nederland. Tijdens ons verblijf in Nederland hebben wij de auto gekocht. Helaas is onze tijd om te vertrekken aangebroken. De auto staat nu bij ons in Swansea maar moeten hem verkopen in Nederland, want daar staat de auto geregistreerd. De kilometerstand is NAP. De auto heeft geen beschadigingen en is onderhouden door de dealer. De totale prijs is 5500euro (geen extra kosten)
De auto staat nog steeds geregistreerd in Nederland met Nederlandse platen en dus Nederlandse papieren.
Dus als u interesse heeft, stuur dan een e-mail voor meer informatie.
Mijn excuses voor mijn Nederlands, ik gebruik een online vertaler om met u te praten.

Vriendelijke groeten,
Chairman and managing director
Frances Smith
FS-Architecture

In de verdere e-mails wordt steeds verwezen om contact op te nemen met het transport bedrijf. Dit bedrijf is: Safe Prompt Delivery ltd. Dit bedrijf gemaild met de vraag hoe dit in zijn werk gaat. Het komt er op neer dat ik 40% moest aan betalen voor de auto. Als de auto dan hier was had ik 7 dagen bedenk tijd. De site van het bedrijf ziet er serieus uit. Door de verhalen die ik hier lees ga ik uiteraard niet over op een betaling. Heb de adverteerder een mail gestuurd dat ik het niet vertrouw etc.
Ik ga kijken of ik speurders.nl kan bereiken om aan te geven dat dit waarschijnlijk oplichters zijn.

swanny

Bericht door swanny »

Helaas zijn wij ook opgelicht door dezelfde verkoper verkoop van een C1 die hij verkocht omdat hij die enkele tijd in nederland
gebruikt had voor zijn werk, een uitwisseling project door de regering Noorwegen ivm groene energie .
Hij heeft nu de auto meegenomen naar Oslo Noorwegen maar kan alles laten verzorgen door transporteur Witex-LTD.eu
Tevens de betaling niet aan hem maar aan de transporteur want is de auto niet volgens afspraak dan kan alles geanuleerd worden en word het geld terug gestort. De auto werd getransporteerd maar helaas weigerde de douane in Denemarken de doorvoer er moest een doorreis verzekering worden afgesloten. Na herhaalde mails en tracking gegevens besloten wij helaas hierop in te gaan.
Na wederom een blokkering van de douane in Duitsland hebben wij de zaak geannuleerd en hebben wij aangifte gedaan bij de politie. Wij hebben hiervan legio mails met adressen en namen omdat we dachten voorzichtig te zijn moeten zijn met deze situatie.
Maar helaas niet voorzichtig genoeg het kost ons 5500 euro.

RTF1970

Bericht door RTF1970 »

Alle sites zijn hetzelfde, neem ABC Trans en Witex alleen al.
Het gaat hier om een eenmanszaak met als directeur:

Dariusz Witusinski ( Polen )

ABC Trans is ook een eenmanszaak, gerund door een Roemeen:

Alexandru Chete

Opvallend dat op hetzelfde adres in Witex ook een bedrijf is gevestigd die in webdesign doet, ik vermoed als men echt gaat spitten er echt wel namen overeen gaan komen elders.

Raar dat ik met 3O minuten zoeken gewoon een paar namen die gewoon geregistreerd staan openbaar zo terug kan vinden.
Misschien is deze info handig om te overhandigen bij de aangifte, of misschien zelf eens er een kijkje te gaan nemen.

annettebemmel

Bericht door annettebemmel »

Helaas ben ook ik opgelicht door deze manier van verkoop van een auto.

Op autotrack zag ik de auto staan waar ik naar opzoek was. Een witte Audi A1 met een zwart dak en stijlen.
Het bouwjaar van de auto was 2015 en er stond pas 31.449 op de teller voor een relatief laag bedrag.
We hebben contact gezocht met de verkoper of we de auto konden komen bezichtigen.
Al vrij snel kregen we een reactie terug dat dit niet mogelijk was omdat de verkoopster i.v.m. een uitwisselingsproject in Nederland was geweest (en daarvoor de auto had gekocht) maar inmiddels met de auto terug was gereden naar Oslo, Noorwegen waar zij woont en werkt voor een groen energie bedrijf.
Zij kon via een transport bedrijf (J.I.T. Logistics) de auto naar NL laten vervoeren en wij zouden niets hoeven betalen voor deze kosten.
Omdat er een kenteken in de advertentie stond hebben wij deze nagecheckt op de site van de RDW, geschiedenis was goed en de auto was inderdaad volgens de eigenaren historie in augustus op naam gezet van een particulier (het verhaal was ook dat zij in augustus in NL was voor het project).
De betalingen die wij moesten doen waren niet aan de verkoper maar aan het transportbedrijf waardoor er bij ons al wat vertrouwen was gewekt en hierop besloten wij om het te doen.
De eerste stap was 50% (6.000 euro) van de verkoopprijs van de auto betalen en dan kon het transport beginnen.
Nadat die stap was ondernomen kregen we al snel een mail dat er een doorreisverzekering betaald moest worden voor het vervoer in Noorwegen, weer 6.000 euro moest er overgemaakt worden.
Via het track en trace nummer zagen we inderdaad dat de auto inmiddels was aangekomen bij de grens Noorwegen/Denemarken waar hij in Denemarken net van de boot af zou zijn.
Al snel volgde er weer een mail waarin ze vertelde dat er nu ook een doorreis verzekering aangevraagd moest worden voor de doorvoer in Denemarken met een 'officieel' document erbij van de douane in Denemarken.
Dit zelfde verhaal kwam er met de doorvoer in Duitsland (weer met document van de douane) en van de doorvoer naar Nederland en ook dit maal weer met document van de douane.
Na de laatste mail voor de doorvoer naar Nederland kregen we een mail dat we ineens moesten betalen voor de 5 dagen dat we de auto konden testen (dat zou zijn voor de vrachtwagen + chauffeur zijn).
Inmiddels werd mij 2.000 euro bonus beloofd + 4 nieuwe winterbanden voor al het gedoe met het transport.
Meerdere malen in dit proces hebben wij gedacht 'gaat het wel goed' maar na het een en ander te hebben uitgezocht gingen we dan toch weer verder. Bij de laatste mail over de betaling van de 5 dagen opzicht zijn we naar de politie gestapt waar zij ons direct vertelde van dit soort oplichting...
Afspraak gemaakt voor aangifte maar op die afspraak vertelde de politie ons dat zij hier niets mee kunnen doen omdat het geld naar een buitenlands rekeningnummer is overgemaakt... we moesten dan voor aangifte naar Spanje (dat was het adres van de bank waar het geld naartoe moest).
Meerdere malen is er tijdens het proces gebeld met 'het bedrijf' en werd ons verteld dat ze dit nooit eerder mee hadden gemaakt dat het transport zo moeilijk verliep en dat we ze echt moesten vertrouwen want alles zou echt goed komen en de auto zou er echt binnen een aantal uur zijn.
Wij hebben een hele stapel mails met adressen en namen etc. maar de kans dat we ooit nog iets terug zien van het geld lijkt voor ons op dit moment heel erg klein.
Nu voel je, je machteloos en zelfs stom, hoe kon je ooit in deze manier van oplichting trappen?
Totale schade is inmiddels meer als dezelfde auto helemaal nieuw...

RTF1970

Bericht door RTF1970 »

Of het nu om een klein of groot bedrag gaat, zoals jullie je voelen, voelt iedereen zich op het moment dat hij/ zij daarachter komt.
Misschien dat je kan bellen met de fraudehelpdesk, want ik heb namelijk zo mijn twijfels over de plaats waar jij aangifte moet doen.
Want dan legt de Nederlandse Justitie dan de afhandeling bij de Spaanse justitie en dat moet dan weer terug gekoppeld gaan worden met de Nederlandse justitie.
Dus iets zegt me dat hier iets niet in klopt, maar de fraudehelpdesk kan je daarmee verder helpen.
Telefoonnummer: 088-7867372.

Indien je de moed ervoor kan opbrengen, kan jij eventueel hier ons iets laten weten wat daar de uitkomst van is ?

Plaats reactie