Auto kopen van iemand in het buitenland

makindo

Re: Auto kopen van iemand in het buitenland

Bericht door makindo »

Zo gehaaid is die Steen Jakobsen niet. Hij gebruikt telkens dezelfde methode en zelfs zijn 'alias'. Is hier verder niks aan de doen middels aangifte oid? Zo'n pipo moet toch aangepakt kunnen worden?
Hieronder zijn reactie om mijn mail:

From: Steen Jakobsen <[email protected]>
Sent: Friday, January 13, 2017 5:18 PM
To: s_
Subject: Re: Vraag: Audi A4 Avant - 2.0 TFSI quattro edition

Hallo Stephan,

De auto is in perfecte staat, geen reparaties nodig en is nooit betrokken geweest bij een ongeval. Er zijn geen krassen of enige schades en de auto kent geen motorproblemen. Het interieur is als nieuw en er is nooit in gerookt. De auto heeft nog steeds nederlands kenteken en is in mijn het bezit met alle documenten. De prijs die ik zou willen krijgen voor de auto is € 4400.
Ik heb gewerkt in Nederland in een ervaring programma voor mijn bedrijf Vattenfall A/S. Ik kocht de auto in Nederland, maar een maand geleden ik ben gestuurd naar Belfast, Noord-Ierland (Britse). Ik heb geprobeerd om de auto in Ierland te verkopen maar het kost te veel moeite om de auto hier te registreren. Ze rijden ook aan de linker kant van de weg, dus is het beter voor mij om een lokale auto te kopen en verkopen deze.

Indien je echt geïnteresseerd bent om de auto te kopen, laat me zo spoedig mogelijk weten.

Met vriendelijke groeten.

2017-01-10 21:47 GMT+01:00 AutoWereld.nl <[email protected]>:
Beste,

Stephan heeft gereageerd op de Audi A4 Avant - 2.0 TFSI quattro edition via AutoWereld.nl.

Bekijk en reageer op de reactie via de volgende link:

http://autowereld.nl/l/kNBFGd

Met vriendelijke groet,
AutoWereld.nl[/color]

Rickert

Bericht door Rickert »

Goedemorgen Allemaal,

Op autowereld.nl een leuke Porsche Cayenne gezien, echter de lage prijs viel mij al meteen op.
http://www.autowereld.nl/porsche/cayenn ... tails.html (De advertentie staat momenteel nog online)
Na mailcontact, ja je raad het al: is dit een advertentie van Steen Jakobsen ([email protected])
Het verhaal is identiek aan de andere verhalen hier op het forum, en gelukkig ben ik niet verder gegaan met deze deal.

Het transport bedrijf zou zijn: https://www.uship.com/

Van de zogenaamde Steen ook een gevraagd identiteits bewijs ontvangen, maar op de vraag van de naamregistratie nog geen antwoord ontvangen. Deze meneer Steen zou mij vandaag ook gaan bellen..

Hierbij een samenvatting van alle namen, email adressen en transportbedrijven waarvan gebruik gemaakt is door deze oplichters:
(De meeste informatie uit dit forum)

http://www.fastexportservice.co.uk/
http://www.haulage-direct-ltd.com/
www.cargosec-ltd.com
http://pmr-transport.com/
http://bnf-transport.com/
http://www.pnd-transport.com/
http://www.arrowbidco-limited.co.uk/
http://www.forumbritstalks.com/index.ph ... imitedcouk
www.Speedwaylimited.co.uk
www.secure-delivery.co.uk
www.wind-green-power.com

Ship Midco ltd
Atlantis Midco Limited

Kaitlin / Michel Orieux
Henri Busquet
Benjamin Cuvilliez
Thierry Bertin
Michel Henri
Florent Pubert
Julien Lafitte
Sofie
Michael Ritter
Sebastien Moreau / Melusina

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
christia[email protected]

PS: de advertentie is waarschijnlijk gestolen van een andere adverteerder. De kilometerstand heb ik gecontroleerd via de RDW, de uitkomst van de kilometerstand bleek onlogisch te zijn. Dit heeft mij mede aan het denken gezet waardoor ik het hele zaakje ben gaan uitzoeken. De zogenaamde adverteerder 'Steen' had beter een andere advertentie kunnen jatten.

Verder ben ik benieuwd of de paspoorten vals zijn of dat er gebruik wordt gemaakt van identiteitsfraude, waardoor andere onschuldige mensen de dupe zijn...

Is deze manier van criminaliteit al eens uitgezonden bij het programma Opgelicht?

De door mij opgegeven informatie is vast allemaal al bekend, toch hoop ik dat er mensen profijt van zullen hebben en niet meegaan in een soortgelijke deal!

Fijne zondag!

yamahaFZR

Bericht door yamahaFZR »

Deze is nog steeds actief dus. Ik kwam zijn naam tegen op deze site. Heeft een Audi A3 cabrio te koop voor ca. 4000 euro, wat veel te goedkoop is.

Re: Reactie op uw Nederland Mobiel advertentie
JS
Jacob Steen <[email protected]>

Beantwoorden|
Gisteren, 23:31
U
Ongewenste e-mail
Dit bericht is hierheen verplaatst omdat u alleen e-mail vertrouwt van afzenders die voorkomen in de lijst met veilige afzenders. Het bericht is geen ongewenste e-mail
Hallo Martin,

De auto is nog steeds beschikbaar, het is in perfecte staat, geen reparaties nodig en is nooit betrokken geweest bij een ongeval. Er zijn geen krassen of enige schades en de auto kent geen motorproblemen. Het interieur is als nieuw en er is nooit in gerookt. De auto heeft nog steeds nederlands kenteken en is in mijn het bezit met alle documenten.
Ik heb gewerkt in Nederland in een ervaring programma voor mijn bedrijf Vattenfall A/S. Ik kocht de auto in Nederland, maar 1 week geleden ik ben gestuurd naar Belfast, Noord-Ierland (Britse). Ik heb geprobeerd om de auto in Ierland te verkopen maar het kost te veel moeite om de auto hier te registreren. Ze rijden ook aan de linker kant van de weg, dus is het beter voor mij om een lokale auto te kopen en verkopen deze.

Indien je echt geïnteresseerd bent om de auto te kopen, laat me zo spoedig mogelijk weten.

thomvh

Bericht door thomvh »

Blij dat ik nog even het een en ander controleer en ik dit forum tegenkom.

Bij mij betreft het een Daniel Haimanen uit Finland. Zou gewerkt hebben in Nederland en nu terug naar Finland gaan en zijn auto hier in Nederland verkopen want dat was goedkoper dan overschrijven. De wagen zou na akkoord na Nederland worden gestuurd via een transportbedrijf en hij zou voor de transportkosten betalen.

Hij heeft zelfs nadat ik het vroeg een paspoort én rekeningafschrift gestuurd (zie onderstaand). Het gaat in dit geval om een Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Sportline voor een bedrag van €4.279,- (de advertentie staat nog steeds online http://ww3.autoscout24.nl/classified/295849736) Hij correspondeert met het e-mailadres [email protected]

[Persoonlijke documenten verwijderd door moderator]

Maar ik lees hier berichten die exact bijna overeenkomen met wat mij verteld is. Gelukkig verder nog geen euro overgemaakt.

[email protected]

Bericht door [email protected] »

ik wou een Toyota Prius 1-8 van 2011 voor 5000€ van tandarts die in Nederland heeft gewerkt dit is een koopje .
De man zijn naam is Robert Armstrong heeft de auto mee naar Schotland genomen zou alles regelen per boot ook evt de terug reis als je de auto niet zou nemen dan zou hij het geld terug storten dus er waren voor ons geen kosten aan verbonden.
De overschrijving zou geregeld worden via Nederlandse Consulaat in Glasgow via een tussen persoon die dan met ons naar een postkantoor zou gaan.
Het Email waar mee gewerkt wordt is [email protected] als je een aparte mail stuurt daar reageert hij niet op alleen geeft hij steeds met zijn eerste mail.
Ton van de Sanden

Bob60

Bericht door Bob60 »

Waarschuwing: Deze oplichter is en blijft actief!!
Hij had in week 7 een advertentie op autotrack: BMW x5 uit 2008 voor € 12500,-
Exact dezelfde werkwijze, zelfs precies dezelfde e-mails !!
Gelukkig op tijd op dit forum terecht gekomen!
Hij gebruikte de naam: Gerard Shawcross en als adres: 21 King's Gate, Aberdeen AB15 4EJ, Scotland.
Zogenaamd werkzaam bij Tamoil.

Fabeltjes

Bericht door Fabeltjes »

Hier ook prachtige auto aangeboden voor een te mooi bedrag http://m.autoscout24.nl/resultaten?cid= ... age=&seal=
Contact gehad met de verkoper; Gerard Shawcross, werkt bij Statoil.. We mogen langs komen of hij verscheept de auto via een reeds genoemd bedrijf.
Google bracht in eerste instantie weinig op bij het zoeken van zijn naam maar zie hier.. een linked-in profiel van Steen Jakobsen brengt me naar de man in kwestie.. mag ik de link plaatsen?! Staan nog meer namen bij, misschien zitten deze ook in het complot? :arrow:
https://nl.linkedin.com/in/steen-jakobsen-95162012a

Ik denk dat we maar niet met deze man in zee gaan..

Migodebeer

Bericht door Migodebeer »

Hallo,

Hij/ze zijn nog steeds actief, ook ik wou een vw polo 1.2 tsi 444 Limited edition kopen. http://m.speurders.nl/overzicht/autos/v ... 62199.html

Nu heet de man in kwestie Andrieu Stephane, werkte ook in nederland en nu in the UK op een boorplatform.

Hij wou de auto met dit bedrijf versturen
http://www.ams-holdco-ltd.co.uk

Gelukkig maar dat ik dit topic heb gevonden, hierbij wil ik dan de volgende ook weer waarschuwen met deze ''nieuwe' naam.

Thom90

Bericht door Thom90 »

Goedemiddag allemaal,

Zegt de naam "Gerard Balik" jullie iets?

Een soortgelijke situatie, persoon wil mij een auto verkopen aan de hand van deze constructie met behulp van Uship.

Niet vertrouwen dus?

Groet,
Thom.

mvdkroft

Bericht door mvdkroft »

Ja hoor, ook ik ben opgelicht. Hetzelfde verhaal als allen hierboven, alleen was James Tweedy de alias, en ACC TRANSPORT LTD de gebruikte bedrijfsnaam. Heb een foto van het paspoort gekregen en het bedrijf is geregistreerd bij de engelse KvK, maar in beide gevallen is dit dus identiteitsfraude. Ook werd een 'bill of lading', een 'vehicle inspection report', een 'invoice' en een link om de verzending te tracken doorgestuurd. Allemaal voor mij en de auto die ik wilde kopen persoonlijk aangemaakt. Website http://www.acc-transport.eu/ is bij nadere inspectie duidelijk nep.

Wat stom dat ik niet sneller gecheckt heb of het wel allemaal in de haak was.

GarduVin

Bericht door GarduVin »

Wilt u ook hier uw verhaal doen? Wat triest toch dat u erin bent getrapt.

http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... #msg370942

April2017

Bericht door April2017 »

Ja hoor ik ben ook opgelicht via Speurders.nl ene Sarafina Klijnsma bood een jonge Kia Picanto aan ik stuurde een bericht naar deze persoon en kwam in contact met Alen Ganen die mij de auto na 50%
Aanbetaling zou zenden via Abc Trans logistics.eu via tracking code kon ik de auto volgen. Helaas auto is nooit geleverd en niemand is berijdbaar.. mensen wees gewaarschuwd voor deze oplichters..

Rrehorst

Bericht door Rrehorst »

Beste,

Afgelopen weekend zag ik een Golf 7 GTD, voor 9.000 te koop staan uit 2015 met maar 41.000 KM.

Te mooi om waar te zijn dacht ik meteen, maar toch even mailen. Kreeg direct een mail terug in het engels van ene Jorge Aron Pinto:

Hi,
I am selling the car because i divorced and i moved back to Portugal. Please let me know if you are interested for 9000eur.
Jorge

Ik mailde terug met de vraag waarom de advertentie eraf gehaald was en kreeg dit terug:

Richard,
I attached photos. The car is with me in Portugal, but is still registered in Netherlands and have dutch number plates and documents.
The car it is in good condition, never involved in an accident. You will see and test the car before you will buy it.
I would like to send the car to you using an shipping company (please visit www.uship.com).
If you agree please let me know and i will explain to you how this service is working.

Ik mailde weer terug dat ik wel wat meer info van de auto wou en waarom hij er persee vanaf moest. Kreeg de volgende reactie:

Richard,
The car was build in 2015, and it has 41000km.
The process is very easy and I have just bought a 2007 Fiat 500 for my daughter and this is why I know how it works.
This company will handle the delivery of the car and also they will handle all the registration papers.
When i bought the Fiat the shipping company asked me to deposit 50% from the total amount in their agent bank account after they started the transaction.
After they gave me the transaction invoice, they asked me to make the deposit. After i did that i received the car in 4 days.
So you will have to do the same thing. When you will receive the car you will have 3 days to inspect the car at an authorized service and make a test drive.
You will have to pay for the inspection at an authorized service if you want that.
After the inspection period ends you must decide if you will buy the car or not.
If you decide to keep the car, the shipping agent will put the car on your name because it will be authorized by me to sell the car in my place.
After the car will be on your name, you will have to give me the rest of the money.
If you will decide not to buy the car, they will transfer your money back to your account in the same day, and return the car to me without any costs from your side because the shipping taxes will be paid by me.
Please e-mail me your full name, address and phone number if you agree.

Thanks,
Jorge

Hierna even googlen, ja hoor, mijn vermoeden was juist. Een scammer.

PAS DUS OP MENSEN!!!!!!!

Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo. Onthoud dit heeeel goed!!!

shaky67

Bericht door shaky67 »

Hallo,

Ik zag vorige week een bijzonder gunstig geprijsde Suzuki Swift te koop staan op "Speurders"en ben voor €1250,-- slachtoffer geworden van iemand die zich voordeed als Alan Lnell.
Transporteur; ABC Tarns Logistics Ltd.
Reeds aangifte gedaan bij Speurders, Rabobank en Politie.
Ook aan de bank (HSBC) een aansprakelijkheidsstelling gestuurd voor het faciliteren van frauduleuze/criminele activiteiten.
Gegokt en verloren... helaas...
Als het te mooi is om waar te zijn, begin er dan niet aan!!

Groeten, Gert.

nicole.merkx
Contacteer:

Bericht door nicole.merkx »

Hallo,

Ik ben niet opgelicht maar ik zag laatst een mooie deal voor een Suzuki Swift. Iets te mooi ;) mailtje gestuurd. En kreeg eenzelfde bericht terug als hierboven al staat aangegeven.

Hierbij wat gegevens, een gewaarschuwd mens ... ;)

En sterkte allemaal voor de gedupeerden :(

"Hi,
I am selling the car because i moved to Portugal. Please let me know if you are interested for 4000eur.
Martin"

"The car is on chain. The car is with me in Portugal, but is still registered in Netherlands and have dutch number plates and documents.
The car it is in good condition, never involved in an accident. You will see and test the car before you will buy it.
I would like to send the car to you using an shipping company (please visit www.uship.com).
If you agree please let me know and i will explain to you how this service is working.
Martin"

"Re: Advertentie: [170025304 - Zeer nette auto Suzuki Swift 1.3 5DR Limited , 2010] - reactie ontvangen
MB

Martin Boja <[email protected]>
wo 9-8-2017 14:15
Postvak IN
Aan:
Nicole - ([email protected]);
U hebt geantwoord op 9-8-2017 15:06.
Evernote
Hi Nicole,
Yes that is true but the process is very easy and I have just bought a 2007 Fiat 500 for my daughter and this is why I know how it works.
This company will handle the delivery of the car and also they will handle all the registration papers.
When i bought the Fiat the shipping company asked me to deposit 50% from the total amount in their agent bank account after they started the transaction.
After they gave me the transaction invoice, they asked me to make the deposit. After i did that i received the car in 4 days.
So you will have to do the same thing. When you will receive the car you will have 3 days to inspect the car at an authorized service and make a test drive.
You will have to pay for the inspection at an authorized service if you want that.
After the inspection period ends you must decide if you will buy the car or not.
If you decide to keep the car, the shipping agent will put the car on your name because it will be authorized by me to sell the car in my place.
After the car will be on your name, you will have to give me the rest of the money.
If you will decide not to buy the car, they will transfer your money back to your account in the same day, and return the car to me without any costs from your side because the shipping taxes will be paid by me.
Please e-mail me your full name, address and phone number in order to start the transaction.

Thanks,
Martin"

Ik heb het direct gerapporteerd en account is geblokkeerd. Maar deze duikt natuurlijk net zo makkelijk weer op.

Email en naam die hij gebruikt is;
Martin Boja <[email protected]

Plaats reactie