Auto kopen van iemand in het buitenland

Oscar 01

Re: Auto kopen van iemand in het buitenland

Bericht door Oscar 01 »

Ze hebben er weer eentje online staan: http://www.pnd-transport.com/
Bestaat natuurlijk weer niet, fake transport bedrijf

PND transport = NEP!

Inkie

Bericht door Inkie »

Beste Layo,

Ik hoop dat je me kunt en wil helpen.
Ik heb 4 juni 2015 geld overgemaakt naar Barclays om een auto te betalen die ik geleverd zou krijgen...., maar je voelt hem vast al aankomen!
De auto is nooit aangekomen i.v.m. Een ongeval in Frankrijk.

Kunnen we via de mail even contacten a.j.b.
Ik ben erg benieuwd of je je geld hebt teruggekregen??

Bij voorbaat dank voor je reactie.

mvgr

Inkie

Bericht door Inkie »

Voor iedereen die dit leest!

Pas op voor de advertentie op speurders, Toyota Aygo, 3000 euro aanbieder Melusina (Sebastien Moreau).
List en bedrog....

veraart19

Bericht door veraart19 »

Advertentie: [151640890 - BMW X1 18i Sdrive Executive]

Hi,

The car is in a very good condition, without mechanical problems, no scratches or dents,no hidden defects,non-smoking,never been involved in accidents.
It is an original dutch car(i bought it from Netherlands,i am engineer and i was in your country with my work),with dutch registration papers and dutch plate numbers.
The only problem is that I now live in England and the car is here with me.
If you can not come in England, i have a solution, you can see it(in Netherlands), you can drive it and only after you test it you will decide if you want to buy it.
The car is still registered in the Netherlands.
I also tried to sell it here with no success because it's very hard to sell a dutch car in England as you may know, the british cars have the steering wheel on the right side .This is a dutch car so, the steering wheel is on the left side.
So instead of keeping it in garage, I decided to sell it to someone who really need it.

With respect
Christian

PS:I'm sorry to reply in english but I was unable to learn your language
Laatst gewijzigd door veraart19 op 15-07-2015 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

veraart19

Bericht door veraart19 »

Date: Mon, 13 Jul 2015 20:29:18 +0100
Subject: Re: Advertentie: [151640890 - BMW X1 18i Sdrive Executive] - reactie ontvangen
From: [email protected]

hi like i said the car is now in Uk
the car has full service and i'll provide you everything all the receipts
i can not take care of the sale because i work on an oil platform,the car is deposited to Dmep it is a international transport company and they also offer you the possibility to drive and check the car in the NL before you decide if you want to buy it or not
,my car and all it`s paperwork are currently located in their custody,waiting for me to find a buyer.
The sale can be done very quickly, in a few days.
they'll bring the car in the Netherlands to your address,i'll pay the transport
with this company you can see it(drive it,test it) before you buy it,this is the most important thing.
in order to establish a transparency between us because of the unusual situation,here you a copy of my identity card,i'm french
If you are interested to buy it let me know.

alaska

Bericht door alaska »

Hallo, is mij ook overkomen ben opgelicht door arrow bidco limited 07135283 http://www.arrowbidco-limited.co.uk/ heeft dezelfde verhalen over de Fransman met de identieke teksten van veraart19 en nielzz pas op staan goede reviews van dit bedrijf op http://www.forumbritstalks.com/index.ph ... imitedcouk maar heb hier een review proberen te plaatsen maar werd beide keren meteen verwijderd.

MK1410

Bericht door MK1410 »

Hallo,

Ook ik mag me helaas aansluiten in dit rijtje. Na een hoop research te hebben gedaan of alles aan de auto klopt (want ik leek spekkoper met deze deal), ging ik akkoord met een man die zich Harlow Michael noemde. De transporteur was in dit geval www.secure-delivery.co.uk. Het hele verhaal over de e-mails en het overige contact is ook in mijn geval exact hetzelfde, dus dat hoef ik niet meer te herhalen.

Inmiddels contact gehad met zowel mijn bank als de Barclays Bank (BB). Mijn bank gaat proberen de betalingen te terug te halen en de BB heeft me geadviseerd om een dossier aan te maken en het geheel toe te sturen. Uiteraard ga ik aangifte doen, morgen.

Voor zover dit nog niet is genoemd; let goed op de 'keurmerken' die worden gebruikt in conceptcontracten. Deze zijn nep, want de afbeeldingen zijn onscherp (lees; gekopieerd van internet, uitvergroot en als plaatje toegevoegd).

Ik zal het nog maar een keer herhalen; hoe professioneel het ook lijkt, schijn bedreigt!

Met vriendelijke groet,

MK, Tilburg

lientje1

Bericht door lientje1 »

Hallo allen,

Ze zijn nog actief....
Hier hetzelfde verhaal. De mails zijn ongeveer hetzelfde, alleen werkt hij nu bij Mercury engeneering in Dublin. Hij biedt wel de mogelijkheid om te komen naar Dublin, maar ik vermoed dat het adres niet klopt. :wink:
De advertentie stond onder de naam Mirjam op autowereld en marktplaza. Deze waren na een dag verdwenen. Hij mailt met [email protected]. Hij gebruikte bij de advertentie een adres van een hoveniersbedrijf in Uithoorn ( ik zal het hier niet vermelden).
Hij geeft in de 1e mail al meer info dan waar ik om gevraagd heb. Bij de 2e mail gaat hij over naar het Engels, maar weer niet echt gericht op mijn mail. Het is een standaard format die hij gebruikt.
Hij wil de verscheping laten lopen via uship. Hij heeft de advertentie gestolen van Marktplaats, waar de auto wordt geadverteerd voor een paar duizend meer.

Ik had na de 1e mail al een onderbuikgevoel, dit werd steeds erger. Ik koop sowieso geen auto, zonder deze gezien te hebben. Maar het verhaal klinkt best aannemelijk, ik begrijp dat mensen er in tuinen.

Ik hoop dat veel mensen hier terecht komen voordat het te laat is. Ik weet niet of ik verder nog wat kan doen, om mensen te waarschuwen. Suggesties zijn welkom.

ericenels

Bericht door ericenels »

Hallo,

Ook wij zijn in zo'n verhaal gestonken.. Op zoek naar een mooie bmw en die zagen we staan via autoscout. Stond gewoon geadverteerd in NL, maar nadat mijn vriend een mail had gestuurd was de auto ineens verdwenen.. Een dag later werd er contact opgenomen door de verkoper, Stefan Kovalainen, met het verhaal dat hij in NL had gewerkt, maar nu weer terug was in Finland. Hij stuurde emails met de naam van een bedrijf eronder waar hij zou werken: www.wind-green-power.com.

Na alles goed nagekeken te hebben, dachten we, zouden we de helft moeten betalen en dan zou de auto via AFP transport Limited worden gebracht en zouden we hem 5 dagen op proef hebben..

Uiteindelijk is er een hoop gezeur ontstaan over verzekeringen voor diverse landen en de mededeling dat als we dit niet zouden betalen we dan 75% van het bedrag kwijt zouden zijn...

Na de laatste betaling bleef het angstvallig stil..

Man wat voelen wij ons dom! En vooral machteloos..

wei.lin
Contacteer:

Bericht door wei.lin »

Ik kwam ook zulke probleem tegen. Heb laatst een auto gezien op de site, handelsprijzen.nl. daar kon je voor een kleine prijs een goed uitziende auto kopen. Heb de betaling in 2 keer betaald. Die is iemand uit Engeland, die al heel lang in Nederland heeft gewerkt en later vertrokken is naar Engeland.. De transport zou geregeld zijn door vehicle delivery network. Heb na de betaling niets meer gehoord.. ben dus geblazerd door die man. Kan iemand mij helpen of tenminste adviezen geven.

Rowan

Bericht door Rowan »

Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt via Autoscout24 en het "transportbedrijf" Vehicle Delivery Network ltd. Ik kreeg vanuit dit bedrijf een compleet contract dat door "alle" partijen getekend was. Ik zou 40% van de verkoopprijs aan moeten betalen zodat ze zouden zien dat het wel een serieuze transactie was, en de transportkosten waren voor rekening van de verkoper (een man en adres uit Swansea, Wales)
Hij had dit transport geregeld en ze zouden al het papierwerk en het geld beheren totdat de auto geleverd was. Als ik akkoord ging na 7 dagen moest ik de rest overmaken, dan zouden de papieren geregeld worden.
Helaas nooit geen auto gezien en verzoek bij de bank ingediend om het geld te storneren. Helaas moet dit via de nederlandse bank aangevraagd worden bij de engelse bank, en dit duurt veel te lang dus dan is het geld al weg.
Ik ben nu twee weken verder en nog steeds geen reactie van Lloyds Bank in Londen.
Natuurlijk aangifte gedaan bij de politie in NL en in Wales maar ook hier nog geen reactie van mogen ontvangen.
In het begin reageerde het transportbedrijf of de verkoper nog wel eens, maar ook dat helaas niet meer.
Ook Autoscout24 op de hoogte gebracht maar die kunnen helaas ook niet veel betekenen in deze.

Ik heb het helaas op de harde manier moeten leren, maar werk hier nooit aan mee in wat voor vorm dan ook of welke naam etc. ze ook gebruiken.

VWtransporter

Bericht door VWtransporter »

Hallo allemaal,

Ik kwam gisteren 2 advertenties tegen op 2dehands.be van één VW transporter T5 uit 2010 voor maar €4200,- en nog geen 82dkm gelopen en de ander van een VW transporter T5 uit 2014 met 50dkm op te teller voor maar €4000,-. Te mooi om waar te zijn, maar toch eens proberen.

Ik heb als eerste contact met de aanbieder van de T5 uit 2010.
Helaas kent de verkoper alleen maar frans en zal ik het dus met google.translate moeten doen, maar goed. De aanbieder is zelf journalist en op het moment in het buitenland maar ze heeft een vervoerder geregeld die liever niet heeft dat je daar komt. Nu heb ik een afspraak gemaakt dat ze de bus komen brengen op aanstaande vrijdag om 16.00. Zonder dat ik ook maar iets hoef te betalen. Bus komt voor de deur te staan ik mag alles controleren en een proefrit maken en als alles goed is moet ik geld gaan pinnen en betalen.
Helaas kan ik niet alvast een foto van het kentekenbewijs krijgen of het VIN nummer (chassisnummer).

Ik ben erg benieuwd hoe ze dit gaan doen. Het is dus niet hetzelfde zoals hier al eerder is beschreven dat je eerst geld over moet maken. Heeft iemand dit al eerder mee gemaakt?

Mocht er trouwens iemand frans kunnen en niks te doen hebben vrijdag om 16.00 je bent van harte welkom! De transporteur kan namelijk ook geen engels... De afspraak is in Helmond.

Bij interesse naar de mailtjes stuur me even een privébericht.

Vanmorgen kreeg ik ook een mail van de aanbieder van de T5 uit 2014. Soort gelijk verhaal op reis en vraagt om dezelfde gegevens als 2010. Ook hier word de auto thuis gebracht en kan je deze bekijken voordat je moet betalen.

Spannend allemaal... Ik hou jullie op de hoogte

vos1650

Bericht door vos1650 »

Hallo LET OP!!

het gaat de volgende persoon!!!

[email protected] allias Steen Jakobsen

LinkedIn : https://www.linkedin.com/in/steen-jakob ... list-photo

zie Mail:

Hallo Jacco,

Mijn nederlands is zeer slecht, ik hoop dat je engels begrijpt.

The car is here with me in Ireland, but is registered in Netherlands with a valid registration number and road insurance. Has no technical damage at all, there are no scratches or dents, no hidden defects and never involved in accident.

I'm working as Engineer for Vattenfall Corporation in Ireland and i can't come in Netherlands to conclude the sale. But there are two ways so we can have a smooth and safe transaction.

1) You can come here, my address from where you can pick up the car is 11 Glencregagh Road, Belfast BT6 0PA, Northern Ireland.
2) I can arrange the delivery using a legitimate shipping company (www.uship.com/nl) and you will receive the car in maximum 3 days.

If that is okay with you, please get back to me and i will explain you how the deal works.

Greetings,
Steen Jakobsen

deze man is zee gehaaid, ik had hem opgezocht op LinkedIn enzelf daar reageerde hij op mijn contact verzoek. zelf daar reageert hij gewoon. het gaat om deze advertentie:

Alle details van de voertuig kun je hier vinden:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... AF-SM-TL-S

PAS OP! " als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo!!!!"

Gr Jacco

Guso72

Bericht door Guso72 »

Wow, ben ik blij dat ik even een check en dubbelcheck uitgevoerd heb. Die Steen Jakobsen is een gehaaid iemand, reageert idd ook op een LinkedIn verzoek en beantwoord hier ook vragen over de auto. Te mooi om waar te zijn maar regelrechte oplichting..
PAS OP MENSEN!!!

Hoi,

Mijn nederlands is zeer slecht, ik hoop dat je engels begrijpt.

The car is here with me in Ireland, but is registered in Netherlands with a valid registration number and road insurance. Has no technical damage at all, there are no scratches or dents, no hidden defects and never involved in accident.

I'm working as Engineer for Vattenfall Corporation in Ireland and i can't come in Netherlands to conclude the sale. But there are two ways so we can have a smooth and safe transaction.

1) You can come here, my address from where you can pick up the car is 11 Glencregagh Road, Belfast BT6 0PA, Northern Ireland.
2) I can arrange the delivery using a legitimate shipping company (www.uship.com/nl) and you will receive the car in maximum 3 days.

If that is okay with you, please get back to me and i will explain you how the deal works.

Greetings,
Steen Jakobsen

Plaats reactie