Auto kopen van iemand in het buitenland

Layo

Re: Auto kopen van iemand in het buitenland

Bericht door Layo »

Kleine update: het geld is inmiddels terug gestort.

Ik moedig mensen aan contact met me op te nemen. Tot nu toe heeft slechts 1 persoon contact met me opgenomen.

gekke_henkie

Bericht door gekke_henkie »

hij Is weer actief hoor :)

Hij heet nu Benjamin Cuvilliez, maar het verhaal is exact hetzelfde. Engineer op olieplatform en via een tussenpersoon kon ik een testrit maken en daarna beslissen of ik de auto wil kopen..alles kosteloos.

Het transportbedrijf heet nu Speedwaylimited.co.uk, maar de teksten zijn, net als de mail, weer exact hetzelfde.

Ik ben nog niet bij het punt aangekomen waar hij me vraagt om de helft naar de tussenpersoon over te maken, maar ik vroeg me al af hoe hij zijn geld ging verdienen.

Na de eerste mails vertrouwde ik het niet helemaal, de prijs was niet belachelijk laag (Fiat Bravo, 2008, €5900) dus maar even het mailcontact aangehouden...maar toen ik de website van het transport bedrif bezocht gingen de alarmbellen af...barst van de spelfouten, geen reviews, geen tarieven online, via streetview was er een ander bedrijf gevestigd op dat adres.....

Hopelijk ben ik de enige waar hij mee aan het mailen is naar aanleiding van zijn marktplaats advertentie.....

blingblong

Bericht door blingblong »

Ik zou hier persoonlijk nooit aan beginnen.

Ooit de boot ingegaan met een Mercedes in Hannover, mij niet meer gezien.

ellen.de.jong

Bericht door ellen.de.jong »

Op 22 april 2014 hebben wij ook via Coreanne op Marktplaats contact gekregen met Thierry Bertin.
Hij werkt als engeneer op een boorplatform en had een prachtige seat leon te koop.

Helaas hebben wij geld overgemaakt naar Freight Transmission Supplies.
De auto is tijdens het transport beschadigd en wij zouden ons geld teruggestort krijgen.
Tot op heden natuurlijk nog niks ontvangen.

Ik hoop dat het nog goed komt.
Ik begreep van Layo dat hij een manier heeft gevonden om je geld terug te krijgen.
Ik heb hem een persoonlijk bericht gestuurd!

ZMBaig

Bericht door ZMBaig »

Hallo,

Hierbij wil ik iedereen attenderen dat de fraudeur waarover wordt gesproken in deze topic nog steeds actief is.
Ik ben op zoek naar een Peugot 207 en zag op de site van speurders een peugot 207 die voor een zeer lage prijs werd aangeboden. Ik heb hierop gereageerd met de verzoek om telefonisch contact, waarop ik onderstaand reactie kreeg.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[]Michel Henri <[email protected]>
10:58 PM (13 hours ago)[/b][/b][/i]
to me

Hi
The car is in a very good condition, without mechanical problems, no scratches or dents,no hidden defects,non-smoking,never been involved in accidents.
It is an original dutch car(i bought it from Netherlands,i am engineer and i was in your country with my work),with dutch registration papers and dutch plate numbers.
The only problem is that I now live in England and the car is here with me.
If you can not come in England, i have a solution, you can see it(in Netherlands), you can drive it and only after you test it you will decide if you want to buy it.
The car is still registered in the Netherlands.
I also tried to sell it here with no success because it's very hard to sell a dutch car in England as you may know, the british cars have the steering wheel on the right side .This is a dutch car so, the steering wheel is on the left side.
So instead of keeping it in garage, I decided to sell it to someone who really need it.

With respect
Michel

PS:I'm sorry to reply in english but I was unable to learn your language[/color]

Je advertentie:
Advertentienummer: 141882500
Advertentietitel: Peugeot 207 14 5DRS 2008
Rubriek: Auto's
Subrubriek: Peugeot
Prijs: € 3.900,00
Link: http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 82500.html
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Michel Henri
4:28 AM (7 hours ago)

to me
Hi as I said the car is in England.
with service history and i will provide you all the receipts.
I can not take care of the sale because i work on an oil platform,the car is deposited to Inremco 26,it is a international shipping company but they also offer you the possibility to test drive the car in the Netherlands before you decide if you want to buy it or not . The car and all it`s paperwork are currently located in their custody waiting for me to find a buyer.
The sale can be done very quickly, in a few days.
they'll bring the car in the Netherlands to your address,i'll pay the transport
with this company you can see it(test it,drive it) before you buy it,this is the most important thing.
in order to establish a transparency between us because of the unusual situation,i'm french here you a copy of my identity card
If you are interested to buy it let me know.

Ik ben door mijn broer geattendeerd op deze forum en wil dit onder de aandacht brengen.

tomtig

Bericht door tomtig »

Ik kan mezelf voor me kop slaan, maar ook ik ben er in getrapt! Op marktplaats...

Florent Pubert met ID, werkend op een platform.

Bedrijf: Ship Midco ltd.

Layo, ik heb je een PB gestuurd en ik hoop echt dat je me kunt helpen!

Mensen, dit moet verspreid worden!

Moet ik aangifte doen? en bij wie (ned. politie, britse politie of Marktplaats)?

JVerhagen

Bericht door JVerhagen »

Hallo. Ik post deze maar even. Dit bericht ontving ik na mijn reactie via Autoscout24 op een spotgoedkope Citroen C1. Telefonisch is de persoon niet te bereiken (geen kiestoon...) en dus onderstaand bericht via de mail. Misschien is een soortgelijk verhaal al bekend. Autoscout is op de hoogte en 'meneer Underhill' uit Manchester is vriendelijk bedankt:

---

Hi,
Prijs van mijn auto is 3200 Euro.
Het conditie is zeer goed, absoluut geen problemen en geen gebreken, zoals je kunt zien op de foto's aan deze e-mail.
De documenten zijn Nederlanders, ook de kentekenplaten. Alle belastingen zijn betaald en de verzekering geldig is.
Ik kocht het van Nederland toen ik werkte er een paar jaar geleden.
Ik verhuisde terug naar het Verenigd Koninkrijk en had geen tijd om de auto te verkopen hebben, dus ik doe het nu verkopen. Op dit moment is de auto in Manchester. Ik doe het ook verkopen, want het is heel moeilijk voor mij om een Nederlandse auto te rijden op de Britse wegen, want hier hebben we het stuur aan de andere kant.
Als u geïnteresseerd bent in het kopen van het zijn, ik heb een makkelijke optie om de auto te sturen naar uw adres, zodat u het kunt testen.
Laat me weten als je nog steeds geïnteresseerd, dus ik kan u meer uitleggen over.

Met vriendelijke groet,

Neem contact met mij in het Engels

Nielzz

Bericht door Nielzz »

Na het verhaal gelezen te hebben van voorgaande mensen, wil ik ook mensen waarschuwen dat op Speurders.nl weer oplichters actief zijn.
Ik ben vandaag EN gister getroffen door de "Engelstalig" oplichters,

Deze 2 emailadressen werden gebruikt door de oplichters

[email protected]
[email protected]

bij 2 auto's kreeg ik ongeveer hetzelfde verhaal via de Email terug namelijk:

Hi,

The car is in a very good condition, without mechanical problems, no scratches or dents,no hidden defects,non-smoking,never been involved in accidents.
It is an original dutch car(i bought it from Netherlands,i am engineer and i was in your country with my work),with dutch registration papers and dutch plate numbers.
The only problem is that I now live in England and the car is here with me.
If you can not come in England, i have a solution, you can see it(in Netherlands), you can drive it and only after you test it you will decide if you want to buy it.
The car is still registered in the Netherlands.
I also tried to sell it here with no success because it's very hard to sell a dutch car in England as you may know, the british cars have the steering wheel on the right side .This is a dutch car so, the steering wheel is on the left side.
So instead of keeping it in garage, I decided to sell it to someone who really need it.

With respect
Julien

PS:I'm sorry to reply in english but I was unable to learn your language

Je advertentie:
Advertentienummer: 142061291
Advertentietitel: Suzuki Swift 16 3D SPORT
Rubriek: Auto's
Subrubriek: Suzuki
Prijs: € 4.100,00
Link: http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 61291.html

en dit is het 1 ste bericht wat ik gekregen had op een andere reactie voor een auto te kopen:

Dit is de 1ste advertentie waarop ik gereageerd heb in 2 dagen, en WEDEROM zijn de verkopers uit Ierland/ buitenland, waardoor ik dus het vermoeden ALWEER heb dat het om oplichters gaat.

hieronder de tekst van de verkoper:

Hi,

My name is Powel. The car is located in Northern Ireland but is still registered in Netherlands and have dutch number plates and documents. The car it is in good condition, never involved in an accident.
I would like to use a shipping company for this deal because I am very busy at work and I cannot come back in Netherlands to sell the car. The process is very easy and I have just bought a 2007 Fiat 500 for my daughter and this is why I know how it works. This company will handle the delivery of the car and also they will handle all the registration papers. I will pay the delivery taxes and you will receive the car directly at your home address.
Please e-mail me with your decision and also your full name, address and phone number if you agree.

Thanks,

Powel

MENSEN WEES ALERT, LET OP, HANDJE CONTANTJE, EERST ZIEN voordat je ook maar 1 cent uitgeeft!!!

Het is vaak TE mooi om waar te zijn om voor een prikkie een Zeer goede auto aan de haak te slaan!!!!!

Kuupsje

Bericht door Kuupsje »

Volgens mij heb ik er ook een te pakken...

Ik was op zoek naar een leuke 1-serie en dacht een leuke te hebben gevonden, maar 'Sofie' is inmiddels weer terug naar Engeland en erg druk met haar werk. Gelukkig werkt ze samen met een tussenpersoon. Als ik ook na haar 2e mail, waarvan de tekst verdacht veel op bovenstaande teksten lijkt, akkoord ga, dan zal ze me de vervolgstappen mailen...

Wel aardig van Sofie, maar ik zoek nog even verder... :D
Zal Sofie zo nog wel even mailen dat ik hartstikke geïnteresseerd ben :wink:

DirktH

Bericht door DirktH »

Hallo Layo,

ook ik ben er ingetrapt heb gereageerd op advertentie Kia Picanto.
nu heet de persoon,
Alain Erea + ID werkt ook op Platform
firma waar auto staat heet nu Atlantis Midco Limited
ben er voor een groot bedrag in gegaan.
heb niets ontvangen,
BARCLAYS BANK PLC

ik heb aangifte gedaan en mijn bank ingelicht om te kijken of ik nog geld kan terug krijgen

ik hoop dat mensen dit lezen zodat zei niet de zelfde fout maken

Jodeci

Bericht door Jodeci »

Beste mensen,

Gelukkig check ik het ALTIJD! ALTIJD als er er dit soort praktijken gebruikt wordt gemaakt.
en gelukkig heb ik het bij het rechte eind!

Afgelopen zaterdag gereageerd op een mercedes E280 CDI.
dag later krijg ik informatie of ik interesse had in de auto.
maar de beste man zei dat de auto nu in engeland staat en hij kon hem niet verkopen in engeland.
ik zei dan kom ik wel naar engeland toe, koop ik de auto, rij ik hem zelf wel naar NL toe.
Auto staat trouwens niet als gestolen geregistreerd, en is een NL auto.
Ik hoef de kosten van transport niet te betalen, maar ja nu komt het, ik moet geld overmaken en dan pas gaat de auto op transport.
ik vertrouw het totaal niet!

Ik had aan hem gevraagd waarom de advertentie op marktplaats is verwijderd..
geen reactie maar deze mail dus kijk maar even :

===========================================================================================

Hi,

As mentioned in my previous message, the car is located in London , UNITED KINGDOM. ( The car is currently placed into the transport company custody ). I left it there because if we understand to close the deal this company will take care of all the shipping arrangements, including to make the transfer of propriety onto your name to The Netherlands Consulate from United Kingdom. It is much easier for me to use the services that this company is offering because they will take care of all the paper work, including to make the contract of sale between You and me. Using this type of company will give You the chance to inspect the car before I receive the payment for it.

Right now I am in Norway. I have to work here in a project for the next 10 months. Once again you should know that my car is in a perfect condition, it has no technical or mechanical problems. It has no scratches or dents. In this moment the car has Dutch registration papers and Dutch license plates numbers. As I told you in my first e-mail, I'm engineer constructor and I would like to make this deal as safe as possible for both of us, so I will explain you how we will handle the transaction if you are interested to buy my car.

The best way how I imagine to finish this deal is to use the services of a professional company which I already used before, when I bought a motorcycle from Ireland. They will handle the transport, payment and all the other necessary services, so the transaction can be safe and smoothly. Since I work in domain of marine engineering and is the second time when I use this service I got a discount so the cost of the transport will be covered by me. So please don`t worry you will pay only the price of the car, not other taxes for transport or registration.

Before leaving United Kingdom to Norway,I left the car in the custody of the delivery company. The mechanics of the delivery company, along with the lawyers, inspected the vehicle and documents and everything was 100% in order.

First of all you will have to send me your shipping information (full name and address). After I receive your details , my wife will contact the delivery company and make the shipping registration into your name and address. You will receive a notification from the delivery company as a confirmation that the car is in their custody and also you will be informed with details about delivery and payment.After you follow the company instructions and after you`ll send them the payment , they will start the delivery to your home address.Once the car arrives to you, you will have 10 days to inspect the car and documents.If you are not satisfied with the merchandise, the agents of the shipping company will take the car and deliver it back to England on my own costs and they will return you all your money back 100% in the same moment.I don't think will be necessary, the car is perfect, you'll love it.If you decide to keep it the agents of the shipping company will make all the documents to transfer the car in to your name.

I have taken the car to delivery company which makes regular car transports to all Europe's territory. The car can be delivered to Netherlands in 3-5 working days. The delivery company handles all this kind of transaction across Europe all the time. They can deliver the car and they can also handle registration document transfer to your name. Once the car arrives to you, you will be able to test and verify the car for 10 days before deciding to keep the car or not. If you are not satisfied with the merchandise, the delivery company will pick up the car and deliver it to United Kingdom on my own costs and will make a refund to you on the spot.

So if you interested to start the transaction please send me your:

- Complete Name
- Delivery Address like here:
- Street and number:
- City:
- Zip Code:
- Phone Number
- Your email address

During the 10 days verification period you can test the car and documents and see if it fits your needs. If you decide to keep it, the company representative will contact you and will help you to prepare the documents and to transfer the property of the car under your name at the post office. But if you decide not to keep the car, a car carrier will arrive to you in one week time and will pick up the car (I don't think will be necessary, the car is perfect, you'll love it).

I hope you are satisfied with my way of doing business. If you are going to accept my terms let me know so we should not waste our time.

Thank you for your time and have a nice day.

===========================================================================================

Ik vertrouw het zaak je niet, en aan de berichten te zien hier op website, dezelfde garanties en weet ik veel meer
Dit is zijn email :

van: Michael Ritter <[email protected]>

Dus Micheal Ritter.
(**ook op facebook niks te vinden over zijn naam**)

Gaarne jullie reactie erop.

Oscar 01

Bericht door Oscar 01 »

Het verhaal klinkt heel erg als het verhaal over een caravan van een dove mevrouw uit Engeland die gaat emigreren naar de USA.
Het voorgestelde transport bedrijf is waarschijnlijk: http://pmr-transport.com/ of http://bnf-transport.com/
Klinkt allemaal te mooi.... en als iets te mooi is het nep.
Trap er niet in en lees de verschillende forums.

blackburd

Bericht door blackburd »

Denk dat ik met dezelfde personen te maken heb:

Kenteken bewijs hebben ze ook bijgevoegd, maar dit kenteken is niet na te checken via anwb of bovag bijvoorbeeld. Het lukt mij niet om het kenteken bewijs hier te uploaden, maar staat op naam van: Huismans. En het is gewoon echt een foto van een pasje. Hieronder de mail:

Hallo,

De dealer zal de auto rechtstreeks te leveren aan uw adres in Nederland in 2-3 dagen.
Ik zal betalen voor de levering en de extra kosten, dus je betaalt alleen voor de auto.
Als u besluit om de transactie te starten, zullen ze nodig hebben van u de volgende gegevens: naam, adres, postcode, telefoonnummer.
Dan zal de dealer u per e-mail de verkoop factuur, inspectierapport van de auto en een tracking-nummer toegewezen aan onze transactie.
Zij zullen zorg ook van alle documenten die nodig zijn om de auto te registreren op uw naam in Nederland.
Nadat u de auto ontvangt, krijgt u een 5-daagse testperiode om een proefrit te maken en controleer de auto met uw monteur.
Als de auto niet overeenkomt met de beschrijving of er iets mis mee is, zal een restitutie beleid worden opgenomen.
In dit geval, zullen ze me de auto terug te brengen zonder extra kosten voor u.
Ik zal hechten u het bewijs van inschrijving, dus je moet het bewijs van eigendom, dat is mij.
Ik hoop snel van u te horen, en ook u kunt contact opnemen met de dealer voor gedetailleerde informatie.

Heel erg bedankt voor uw tijd.
MVG.

blackburd

Bericht door blackburd »

Oke vervolg verhaal:

Op het kenteken bewijs die zij mij hadden gestuurd was de postcode en naam van deze persoon dus wel te vinden. Het ging hier om mnr. Huismans. Dus ik heb gegoogled welke straat en telefoon bij deze postcode hoorde en heb hun gebeld. Zij hebben wel degelijk de auto te koop staan, maar niet in Engeland, maar gewoon in de garage in Vinkel.

Deze oplichters hebben dus om het kenteken bewijs gevraagd van mnr huismans met een of andere smoes en gebruiken dit om mensen zover te krijgen om geld over te maken naar een Engelse bankrekening.

San!dra

Bericht door San!dra »

Beste mensen,

Ik lees dit forum natuurlijk niet zomaar, de oplichters zijn dus nog steeds actief!
De teksten die ik lees van de verkoper zijn identiek aan wat ik gemaild kreeg. Bij mij ging het om een citroen C1 voor € 3950,-. Voor dat autootje absoluut een goede deal. Het kenteken van de auto heb ik op internet opgezocht en staat wel gewoon als Nederlands geregistreerd.
De verkoper adverteerde onder de naam `Elda' op marktplaats en ook ik kreeg een id-bewijs gemaild van de verkoper die in het buitenland werkt. Zijn naam is Herve Leriche.

Ik heb geen geld overgemaakt, dit soort dingen zal ik nooit vooruit betalen. Maar dat was wel wat ze graag wilden natuurlijk. De tussenpersoon kwam in de vorm van een transportbedrijf, Atlantis Inverstorco UK. Ook een `bedrijf' dat nog maar kort geregistreerd staat.

Bij mij was ook de advertentie binnen een dag verdwenen van marktplaats en de persoonskenmerken zijn identiek aan die van de andere verhalen die ik hier lees. Kan niet missen, dit zijn dezelfde oplichters.

Nu ben ik niet direct gedupeerd maar mijn vraag is wel of ik hiermee iets kan of moet doen. Uiteraard post ik mijn verhaal hier om mensen bewust te maken van het feit dat ze nooit dit soort bedragen vooruit moeten betalen.

Sandra

PS ik zie dat ik een bijlage kan toevoegen, bij deze dus het gemailde id-bewijs van de (oplichter) verkoper Herve Leriche.

Plaats reactie