Auto kopen van iemand in het buitenland

Lelie

Re: Auto kopen van iemand in het buitenland

Bericht door Lelie »

Momenteel heeft deze klojo weer een advertentie op Autoscout staan voor een BMW voor 6200 euro uit 2009. Gelukkig kwam ik er net op tijd achter. Hij is best professioneel. hij/ zij heeft een volledige site vaneen transportbedrijf opgezet dat de auto dan uit de UK naar NL zal brengen, zodra je betaalt hebt. het gaat om de volgende website.

www.delivery-network.uk/contact/
[email protected]

Allemaal nep. Ik vermoed dat deze persoon gewoon vanuit NL opereert. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en Autotrader verzocht hem en zn IP-adressen te weren. zegt het voort.

het gaat hier om iemand die zijn emails als volgt ondertekent:

--
Chairman and Managing Director

--
Arch. Brandon O'Brien
--
B O -Architecture
[email protected]
-In art we trust-

Lelie

Bericht door Lelie »

Pas op Autoscout ook op voor Brandon O'Brien een zogenaamde architect uit Swansea die ook via zo'n transportbedrijf (www.delivery-network.uk/contact/ ) probeert geld te vangen. zelfde scam als de zogenaamde fransman hieronder,

halelua

Bericht door halelua »

Hier nog zo eentje
Hoi,

De auto verkeert in perfecte staat en heeft geen schade of ongelukken gehad. De complete onderhoudsgeschiedenis is aanwezig en de registratie is door mij betaald. De totale vraagprijs is € 7,500.00 dit is inclusief de invoerbelasting en de leveringskosten naar uw adres.

Ik ben Europees jurist en overgeplaatst naar België waar ik in eerste instantie 1 jaar zou verblijven. Daarom heb ik hier een auto gekocht om naar mijn werk te kunnen gaan. Maar nu 4 maanden later word ik weer terug geroepen om in Birmingham, Engeland, verder te werken. De auto is nu bij mij in Engeland.

Gezien het een links gestuurde auto is, kan ik er niet mee in Engeland rijden. Daarom heb met een Engels bemiddelingsbedrijf geregeld dat ze bemiddelen bij de verkoop. Zij zullen voor mij de auto verkopen, geen zorgen, de verkoop zal gaan volgens de door ons afgesproken voorwaarden, dus geen er zal geen BTW worden toegevoegd aan de verkoopprijs. Ik zal de commissie van het bemiddelingsbedrijf betalen en ook de kosten voor het transport naar uw locatie. Dit bedrijf regelt de levering, betaling en de tenaamstelling.

Wat ik van U nodig heb zijn de volgende persoonsgegevens: voor- en achternaam, adres en postcode en een geldig telefoonnummer. Als zijnde de koper/ontvanger, zal ik uw informatie vervolgens doorsturen naar het bemiddelingsbedrijf. Zij zullen contact met u opnemen voor de officiële facturen met alle mogelijke verklaringen om de deal veilig rond te krijgen.

Dit bedrijf bied een 5-daagse proefperiode aan na ontvangst van de auto. Zo kan u de auto technisch laten keuren of na laten treken bij de politie.
Ze zullen mij niet betalen tenzij u tevreden bent met de auto. Als u om welke reden niet tevreden bent over de staat van de auto, zal de deal worden afgeblazen en wordt de auto opgehaald door het bedrijf op mijn kosten. Het bedrijf dat ik heb gekozen voor deze transactie is uShip Europe LTD.

Voor betalingen buiten Engeland accepteren ze ook bankoverschrijvingen. Als u interesse heeft om te kopen, vertel dan ook uw woonplaats zodat ik de verzendkosten kan bepalen. dan zal ik ook verder uitleggen hoe uShip Europe te werk gaat.

Met vriendelijke groet,
Zoe Angel Phillips

Gaat over een Mercedes 180

W. Verbeek

Bericht door W. Verbeek »

Het is mij ook gebeurt. Een bmw en moest ook uit het buitenland komen was allemaal erg profecioneel en vergelijkbaar met de berichten hier boven. kan er nu niks meer aan doen zelfs de politie niet. Misschien een idee hier is een aflevering van te maken?

Veritas2

Bericht door Veritas2 »

Gisteren een Renault Twingo aangetroffen in Drachten op Autoscout24 en besloten te reageren. Vraagprijs was overigens net beneden de norm, dus er ging niets rinkelen. Bleek van ene Sander Axel Oscar Armand. Hij werkte in ‘groene energie’ in Nederland, maar was pas teruggekeerd naar Zweden, en wel in de te koop staande Twingo.

Lang verhaal kort; ik kreeg een aanbod dat hij de auto kon verschepen naar mijn huisadres voor de helft van de verkoopprijs en dat ik recht had op een trial periode van 5 dagen, waarna ik definitief zou mogen kiezen of dat de auto weer geretourneerd werd op zijn kosten. Indien ik tevreden was zou ik de andere helft voldoen.

Feitelijk bestaat Sander Armand en het bedrijf waar hij actief is ook, maar is het iemand anders die onder die dekmantel mensen oplicht.

Betreffende kenteken is: NX-032-J

—————-

Hallo,

Bedankt voor uw antwoord.
Je kunt niet zien van de auto omdat de auato niet in Nederland.
De auto is nu gevestigd in Stockholm,Zweden .
Ik kocht deze auto toen ik in Nederland werkte voor een groene energie bedrijf, nu ben ik terug in Zweden, en ik zou graag de auto te verkopen.
De auto is geregistreerd in Nederland en je hoeft niet te betalen voor andere gewoonten, om daar te registreren.
De auto is zoals op de foto, is in uitstekende staat van binnen en buiten, nooit betrokken is geweest bij eventuele ongevallen, geen krassen, altijd in de garage gehouden.
Als u ervoor kiest, kan mijn auto kopen kan ik regelen levering aan uw adres en 5 dagen zichttermijn.
Laat het me weten als je geïnteresseerd bent om de auto nog steeds te koop zijn en ik zal u alle details over levering en betaling geven.
Als je kunt, antwoord mij in het Engels, dus we hebben een betere gesprek.

———————

Hello again Sander,

From what I gather it’s the Renault Twingo which was previously stationed in Drachten, am I correct?
You stated you could deliver the car back in The Netherlands for viewing, how would that work?

———————-

Hello,

The car and documents are at this moment in the custody of the shipping company in Sweden ready for delivery and I can deliver it directly at your home address within 5 business days . The price is 4.400 EUR including handling and shipping fees.
1 )All I need from you is your name and address;
The transport company will send you e -mail with the delivery documents , the Inspection Report , the transaction identification number ( tracking number) and the invoice with the bank payment information . With the transaction identification number, you can go onlaine to their web page to check 24/7 the status of the transaction.
2) Upon receipt of the shipping confirmation e -mail from the company, the next step is to transfer the 50% 2.200 EUR in the company bank account.
Delivered between foreign countries suppose some expenses and the car will not delivered to the purchaser without warranty.
3) Once the company receives the amount of 50% 2.200 EUR in the account , the delivery directly to your home address starts.
4) You will have to sign for the receipt and from that moment you do have a period of 5 days to make a professional test and max. 500 km to drive it.
5 ) Even if you get the car shipped , you are not forced to buy it, you can reject it and you will be refunded 100% in max.24 hours if the vehicle does not comply with my description or it has technical or mechanical problems. I pay for the return taxes in case that you refuse the car.
6) If the car is ok, you need to sign in the contract of sale and the car is yours.
This is the only way you can buy the car and if you accept it , do not forget to write me back with the info I asked above:

First name : ..........
Last Name: .........
Street and house number: .............
City: .............
District: ..............
Postcode: ...............
Phone Number : ...............
And a copy of the identity card or driving license.

Waiting for your reply!
Thank you.

Veritas2

Bericht door Veritas2 »

Maar het gaat verder, blijkt:

Eerder veronderstelde ik dat de oplichter identiteitsfraude pleegde door een naam en bedrijf 'Gron-emergiese.net' van iemand anders te gebruiken als dekmantel. Ik probeerde de werkelijke 'Sander Armand' en het bedrijf hiervoor te waarschuwen door een e-mail te sturen via het persoonlijke e-mailadres van Sander bij Gron Emergie(se).

Groot was mijn verrassing toen ik een reactie kreeg van dezelfde persoon. Wat bleek:'Gron-emergiese.net' is een kopie van een ander bedrijf, Lerum Energi, https://www.lerumenergi.se/

In de uitgebreide respons die daarop volgde ontving ik foto's van Sander samen met zijn paspoort, en scans van zijn paspoort en rijbewijs. Nogmaals kreeg ik het verzoek de auto over te nemen en zou de auto via http://www.ajs-trans-ltd.eu worden vervoerd. U raadt het al: ook een fictief bedrijf. Whois raadpleging van die URL wijst naar Dronten. Ajs is (ondermeer) gevestigd in Engeland.

Heide

Bericht door Heide »

Eergisteren stond er een mooi auto Twingo 5KPK35 voor €3150 op marktplaats. Sarah L Cooper mailde mij dat de auto perfect was Etc. Precies zoals eerder. Ik heb een link met fotoalbum, kopie rijbewijs en brits paspoort gekregen. De advertentie was de volgende dag weg. Wel had ik deze bewaard. Ook omdat ik het niet vertrouwde gegoogled op verkoop buitenland. Ik zag al snel de verhalen. Heb dit gemeld bij de politie gisteravond. Nadat ik gisteravond haar gemaild heb in het Engels dat I Doubt about this. Heb ik niets meer gehoord. De plaats van de marktplaats is Dokkum. Of de auto op naam staat van Sarah lijkt mij niet. Hoe komen ze aan die foto’s zit er een catvanger tussen? Ik hoop niet dat er iemand nu wel intrap.

DeWildt1985

Bericht door DeWildt1985 »

[/quote]
Heide schreef:Eergisteren stond er een mooi auto Twingo 5KPK35 voor €3150 op marktplaats. Sarah L Cooper mailde mij dat de auto perfect was Etc. Precies zoals eerder. Ik heb een link met fotoalbum, kopie rijbewijs en brits paspoort gekregen. De advertentie was de volgende dag weg. Wel had ik deze bewaard. Ook omdat ik het niet vertrouwde gegoogled op verkoop buitenland. Ik zag al snel de verhalen. Heb dit gemeld bij de politie gisteravond. Nadat ik gisteravond haar gemaild heb in het Engels dat I Doubt about this. Heb ik niets meer gehoord. De plaats van de marktplaats is Dokkum. Of de auto op naam staat van Sarah lijkt mij niet. Hoe komen ze aan die foto’s zit er een catvanger tussen? Ik hoop niet dat er iemand nu wel intrap.
Hallo Heidi,
Wij zagen 19Januari een mooie BMW 5-serie zien staan voor maar €4900 van 2010.. al niet logisch lijkt me.. maar goed toch op in gegaan.. en idd mail vontact gehad met Sarah L Cooper.. gister had ik al een raar onderbuik gevoel en ben ook gaan googleen en kwam ook vanalles tegen... ook heb ik een foto van haar paspoort en rijbewijs gekregen en alle documenten.. ook zoals jij al zegt wen fotoalbum met allerlei foto’s.. wij zouden het geld idd al over moeten maken voordat de auto geshipt zou worden.. waarop ik heb geantwoord dat ik eerst de auto fysiek wil zien en nu idd niks meer gehoord.. de auto staat nog op marktplaats omgeving Eindhoven..
Gelukkig zijn wij er niet ingetrapt!! Dus mensen wees gewaarschuwd!!

Haan

Bericht door Haan »

Deze week was zgn. Sarah Cooper actief met de verkoop van een zwarte VW Polo uit 2012, voor € 3.500. De bekende mail uit Birmingham teruggehad. Advertentie is inmiddels verwijderd. Ze gebruiken wel steeds Marktplaats accounts die al enkele jaren oud zijn. In dit geval was de vestigingsplaats Amsterdam. Hoe komen ze toch aan die langlopende accounts???

Jeroen Smit

Bericht door Jeroen Smit »

Sarah Cooper, zelfde verhaal hier. Had een BMW 520 te koop staan op marktplaats voor 7500 euro. Vergelijkbare modellen staan vanaf 15.000 euro te koop. Dus meteen opletten natuurlijk. Als het te mooi lijkt, is dat het vaak ook.

Toch contact opgenomen. Verhaal was inderdaad dat de auto in Engeland stond en daar niet te gebruiken of goed te verkopen was. Dus wil de ze het in Nederland verkopen via Marktplaats. Op zich kan dat natuurlijk.
Het verhaal erbij dat ze hier gewerkt had en plotseling terug moest naar Engeland, kan natuurlijk ook.
Ik bleef twijfels houden natuurlijk, maar het verhaal zou op zich kunnen.

Ik had toen weer gereageerd met de vraag of de auto dan opgehaald moest worden. Dat was in mijn ogen namelijk een reden dat de prijs zoveel lager was dan bij een verkoper in Nederland. En een vliegticket naar Engeland en de tijd die dat kost had ik er wel voor over.
Toen kwam het verhaal dat de auto voor dat geld via een transportbedrijf bij mij thuis afgeleverd kon worden.
Dat was het moment dat ik 100% zeker wist dat het ging om oplichting.

Ik heb nog een poging gedaan om te achterhalen van wie de auto wel was, want die zou aangifte kunnen doen van misbruik van hun auto met kenteken. Ik had niks betaald, dus heeft aangifte doen dan geen zin.

Wat ik wel kwalijk vind is dat ik de advertentie op marktplaats een keer of 4 (in 2 weken tijd) heb aangegeven als oplichting (bij marktplaats) maar daar doen ze dus helemaal niks aan. Ik snap best dat ze niet kunnen zien aan een advertentie dat dit oplichting is, maar als je een melding van een bezoeker krijgt, dan zouden ze dat toch serieus moeten nemen?
Marktplaats doet daar naar mijn mening veel te weinig aan. Ze laten dit soort advertenties gewoon staan (was volgens mij zelfs een dagtopper, dus betaald) waardoor andere ook weer de fout kunnen maken. Waarschijnlijk is deze verkoper in een groot deel van Europa actief met dezelfde handelswijze.

Als koper ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk om oplichters voor te zijn. Maar als handelsplatform als Marktplaats zijnde, heb je ook een verantwoordelijkheid om oplichters te weren. En daar is Marktplaats misschien technisch wel helemaal niet toe in staat. Uitsluiten van IP adres, uitsluiten van verdachte patronen enz, het kan allemaal, maar daar waarschijnlijk niet. Tips over oplichting doen ze ook niks mee namelijk.

Maart 2018

Bericht door Maart 2018 »

Hallo

Evan Reeves, Brandon O brien gaat nu door het leven als Callum Dawson
Het zelfde verhaal twee architecten uit swansea of wales restaureren een een pand uit de 1700 eeuw
Zij halen alle informatie van andere web sites zoals marktplaats
Zij adverteren nu op autotrack
Als u dit bekend voorkomt STOPPEN, NIET MEER REAGEREN ,GEEN GELD OVERMAKEN OP EEN SPAANSE BANKREKENINGNUMMER.
Het moet gestopt worden ,Aan eerdere reacties te zien is deze gast al een tijdje bezig.

[email protected]
Delivery&courierLTD
[email protected]
Alles is nep

LarsBoxem

Bericht door LarsBoxem »

Ik denk dat ik aan de andere kant van het verhaal zit...

Heb momenteel een Scenic uit 2001 te koop op Autoscout, ben hiervoor benaderd door ene Oliver George. Ik vertrouwde het niet dus heb na een aantal mailwisselingen besloten geen contact meer op te nemen. Door nieuwsgierigheid gevangen toch even besloten het hele verhaal te 'Googlen' en zodoende kwam ik op dit forum. Het verhaal van Oliver George komt zeer overeen met andere verhalen in dit topic:

- Britse man die mailt in gebrekkig Nederlands (zijn Nederlands wordt wel iets beter, hij vroeg niet in het Engels te mailen)
- Woont in het Verenigd Koninkrijk maar staat op het punt te emigreren naar Noorwegen en wil de auto daar registreren
- Laat een transport bedrijf de auto ophalen (zonder te bezichtigen, bood meteen de vraagprijs)

Ik weet niet precies wat de insteek is gezien hij de auto wil kopen en vooraf (via bank) wil betalen, maar ik vermoed dat hij onze auto wil gebruiken om andere mensen op te lichten, waarschijnlijk zou de vrijwaring van het "transportbedrijf" daarbij nep zijn?

In ieder geval telt een gewaarschuwd mens voor twee, dus bij deze.

Groet,
Lars Boxem

Vroegeruitbedkomen

Bericht door Vroegeruitbedkomen »

Nog zo eentje:

Richard Barnsley
http://trdcourierlogistics.com

Zit midden in de deal. Zal de man een beetje aan het lijntje houden door te zeggen dat ik heb betaald :lol:
Kijken waar deze creatieveling allemaal mee komt.

RickRos

Bericht door RickRos »

In reactie op het bovenstaande, er doet zich nu iemand voor op Marktplaats onder de naam Richard Barnsley. Het gaat om een VW Polo voor € 3.100. Mooi verhaal, precies zoals in eerdere berichten wordt omschreven. Het bedrijf TRD Courier Logistics zou het transport verzorgen, je kan 5 dagen proefrijden etcetc.. Alles wordt meegestuurd, transactie bon voor het transport, track en trace code, kopie paspoort. Grote oplichting, trap er niet in! Ik heb het verhaal zoals hij het verkoopt hieronder even neergezet.

Hi again,

Like I already told you the car is in perfect shape, no damages or accidents and has full service history. The total price is € 3,100.00 including delivery fees to your address.

As I've told you my wife and I purchased the car to use it in the time we lived and worked in the Netherlands. Recently, I have been notified that I've been moved with my job back to West Midlands B67 6JH, England and I brought the car here with me.

Due to high fees / duties and steering wheels on the left, I cannot afford to register the car in England so I decided to sell it in Netherlands, where is already registered. I have pre arranged to use an escrow company from England to intermediate the sale on my behalf. They will sell the car on my behalf, but don't worry because the sale will be made under our details. That means that no VAT will be added to the price. I will pay the company and delivery fees to your location. This company will take care of the delivery, payment and registration process to your name.

All I will need is your details as follows: full name, full address, a valid phone number and I will forward them to the company in charge as the intended buyer / receiver. They will contact you with all their official invoices containing all the possible explanations on how to conclude the deal safely.

They will also offer you 5 days or 200 km trial period when you receive the car, so you can test drive the car, take it to a mechanic, or verify the papers to the police or other legal forms.
They will not wire the payment to me, unless you decide that you are satisfied with the inspection report and decide to keep the car. If by any reason, you are not satisfied with the car's condition, we can cancel the deal and the car will be picked up by the company on my expense. The company I have chose for this transaction is TRD Courier Logistics.

They will also take payments by bank transfer, for payments outside England. If you are interested in buying it, please tell me where is your location, to be able to get some shipping quotes, and I will return to you with more details on how the TRD Courier Logistics process will work.

Best Regards!
Richard Barnsley

stef.schots

Bericht door stef.schots »

Hier het zelfde verhaal van Richard Barsley.. Zou gaan om een leuke Ford Fiesta van Marktplaats, in het begin klinkt het allemaal als een plausibel verhaal, de beste man zou met zijn vrouw in Venlo gewerkt en gewoond te hebben. Moet voor het werk naar Engeland en wil de auto verkopen met onderstaande verhaal.... Het in het 2e contact genoemde bedrijf lijkt wel legitiem te zijn. Gelukkig kwam ik nog op tijd op dit forum terecht.

Hallo, mijn naam is Richard Barnsley,

Hartelijk dank voor uw interesse in mijn auto.
Ik ben Brits, en om deze reden mijn Nederlandse taal niet goed. Als je Engels spreken, kunt u reageren op deze taal.

De wagen is in perfecte staat en was nooit betrokken in een ongeval. Er zijn geen krassen of enige andere schade en de wagen kent geen motorproblemen. Het interieur is als nieuw en er is nooit in gerookt.
De wagen heeft nog steeds Nederland nummerplaten en is in het bezit van alle documenten, KEURINGSBEWIJS - APK vervaldatum 11-11-2019 en van 2 sleutels.

Mijn vrouw en ik kochten de auto om hem te gebruiken in de tijd dat we in Nederland woonden en werkten. Onlangs was ik ontroerd met mijn werk terug naar West Midlands B67 6JH, Engeland, dus ik heb de auto niet langer nodig omdat het stuur aan de linkerkant zit. De kosten voor het registreren van de auto in Engeland zijn te hoog en daarom hebben we besloten het in Nederland te verkopen. De auto bevindt zich nu in Engeland en de auto staat nog steeds op Nederlandse registratie.

Ik gaf u meer foto's van mijn auto, zodat u kunt zien dat het is in zeer goede staat.

Hier zijn een paar foto's me de auto: (hier stond een link)

Indien je echt geïnteresseerd bent om de wagen te kopen, laat me dan zo spoedig mogelijk iets weten.

Bedankt!

Na wat doorvragen over hoe de deal te regelen, recente foto's, km standen op het moment dat hij de auto kocht e.d. kreeg ik onderstaande reactie.

Hi again,

Like I already told you the car is in perfect shape, no damages or accidents and has full service history. The total price is € 3,500.00 including delivery fees to your address.

As I've told you my wife and I purchased the car to use it in the time we lived and worked in the Netherlands. Recently, I have been notified that I've been moved with my job back to West Midlands B67 6JH, England and I brought the car here with me.

Due to high fees / duties and steering wheels on the left, I cannot afford to register the car in England so I decided to sell it in Netherlands, where is already registered. I have pre arranged to use an escrow company from England to intermediate the sale on my behalf. They will sell the car on my behalf, but don't worry because the sale will be made under our details. That means that no VAT will be added to the price. I will pay the company and delivery fees to your location. This company will take care of the delivery, payment and registration process to your name.

All I will need is your details as follows: full name, full address, a valid phone number and I will forward them to the company in charge as the intended buyer / receiver. They will contact you with all their official invoices containing all the possible explanations on how to conclude the deal safely.

They will also offer you 5 days or 200 km trial period when you receive the car, so you can test drive the car, take it to a mechanic, or verify the papers to the police or other legal forms.
They will not wire the payment to me, unless you decide that you are satisfied with the inspection report and decide to keep the car. If by any reason, you are not satisfied with the car's condition, we can cancel the deal and the car will be picked up by the company on my expense. The company I have chose for this transaction is TRD Courier Logistics.

They will also take payments by bank transfer, for payments outside England. If you are interested in buying it, please tell me where is your location, to be able to get some shipping quotes, and I will return to you with more details on how the TRD Courier Logistics process will work.

Best Regards!
Richard Barnsley

Plaats reactie