LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] J. Andrew Rewnan Speurders oplichting auto

Gesloten
Baas-K

J. Andrew Rewnan Speurders oplichting auto

Bericht door Baas-K »

Zie onderstaand. Ik heb deze gekopieerd van Marizzie. Het in mij afgelopen week helaas overkomen alleen met een VW Polo uit 2012. De naam die nu ook gebruikt wordt is J. Andrew Rewnan.

[email protected]

Verhaal is identiek. Ik heb foto’s van alle dokumenten. Ik kan deze helaas niet uploaden. Als iemand ze wil zien, stuur me gewoon berichtje.

Groet Jeroen
———————————————
Hi Jeroen,

As i said the car is in England. I suggest going through a delivery company which gives you 3 days for the car to be inspected before any funds are released to me. An agent will transport it safely to your location.The total price including the transport cost is 3000 EUR . The delivery time will be around 2-4 days , the car will be delivered to your home address. In this time you will receive the tracking number of the transaction the bill of lading , inspection report and sales invoice stamped and signed by me and by the company.
Let me explain you the whole process:
First I will need your details, full name ,address and phone number . As soon as I got the info from you I will call the agent to arrange the delivery . They work as an escrow service and will hold the payment during the 3 days period of inspection. After the payment is confirmed to them (50% deposit), they will deliver the car to your address and will also give you the registration documents.The car will be left in your custody, in this period you can inspect the car, take it to a garage for inspection and test drive it. When the 3 days inspection period is over an agent from delivery company will come to you and if you decided to keep the car he will require the remaining balance and will release the funds to me . If you decide not to buy they will get the car back and will refund your deposit that time.
If you have any other questions please reply.

Thanks
Andrew
——-————————-
Jeroen,

I confirmed your deposit to the company , the agent said that the car will arrive on Thursday , please let me know when you picked it up.
P.S: The car will come with a full service history.
Have a nice Sunday

Thanks

Andrew
—————————————————-

> Hi Jeroen,
>
> You details has been passed to the agent and he filled out the transport documents .
> Here is the tracking number where you can check the status of the delivery:
>
> http://www.lca-logistics.com/?tracknr=695658051991
>
> He said that they will start the delivery Monday morning .
> Attached at this email you will find: vehicle inspection report , bill of lading , sale invoice ( banking info ) and a copy of my passport.
> The agent said also that you can pay the deposit online using your internet banking if you have this facility . As soon as the deposit has been sent please email me a copy of the transfer receipt or simply make a print screen in order for me to confirm your deposit to the company .
>
> Thanks
> Andrew

——————————————-

Sinds 8 september stond er een advertentie van ene Joos uit Gorichem op Speurders.nl. Hij bood een rode Suzuki Swift uit 2008 aan, een handgeschakelde hatchback met slechts 94.547 km op de teller voor slechts 2500 euro. Het kenteken 36-ZP-VX riep niet direct vragen of twijfels op na RDW-check.
Gemaild met aanvullende vragen, eigenaar noemde zichzelf Jonathan Barnan. Het verhaal van persoon was dat hij een expat was die recentelijk terug was verhuist naar Manchester toen zijn contract afliep. Hij had zijn auto meegenomen naar GB en wilde deze nu verkopen in NL ivm invoerrechten als hij auto wilde blijven gebruiken in GB. Het versturen van de auto naar NL zou gebeurden via een transportbedrijf en het hele proces van betalen eerste helft bedrag, 3dg mogelijkheid om te laten keuren/testrijden en daarna betalen tweede helft klonk nog soort van aannemelijk. Na verschillende keren heen-en-weer mailen begon de persoon meer druk te zetten, alsof hij mij en/of mijn vriend lastig vond. We kregen uiteindelijk een naam van het transportbedrijf en een kopie paspoort toegestuurd. Hier was in eerste instantie niet direct iets te vinden, maar via het paspoort nr en e-mailadres van het transportbedrijf heeft hij/zij zich uiteindelijk verraden als oplichter...

Transportbedrijf heet LCA Logistics en het genoemde emailadres was http://www.lca-logistics.com. Mijn vriend vond de opmaak erg simpel voor een bekend Brits transportbedrijf met erkenning van de Britse overheid. Gelukkig is hij tamelijk handig met de computer en ontdekte hij dat de opmaak/layout van dit webadres op 8 sept 2017 was aangepast en pas bestond sinds 6 sept 2017. Toen hij verder keek naar de cache geschiedenis van de site ontdekte hij ook dat er een ander (transport)bedrijf is met hetzelfde webadres, genaamd Logistique Commerciale d'Afrique. Het originele webadres van dit bedrijf is http://www.lcalogisticsgroup.com, en lijkt als basislaag voor de andere website te zijn gebruikt en daarna verandert qua opmaak.

De oplichter gebruikte het e-mailadres [email protected]. Als je dit contact bekijkt in bv Gmail contacten is er een profielplaatje zichtbaar met het logo van JB Contracting & Design in Georgetown, Ontario (CA). Dit plaatje is ook veranderd op 8 sept 2017.

De foto van het paspoort is van een Jonathan Paul Barnan en is waarschijnlijk gestolen want de foto komt sterk overeen met de algemene paspoortkenmerken voor een GB-paspoort vanaf 2006, zoals hologram over foto en laser perforator plaatje van een vogel. Zoals gezegd liep de oplichter tegen de lamp door het geven van de kopie paspoort want met het documentnummer (306485968) hiervan kreeg ik redelijk makkelijk een hit via Google.com. Op Google.nl is echter niets te vinden over deze persoon.

De Google.com melding gaf als eerste hit de website http://who-called.co.uk/Number/01616826013. Hierop wordt niet alleen de naam Jonathan P(aul) Barnan en het documentnummer genoemd, maar ook een foutieve bankrekening die deze persoon zou gebruiken: Deutsche Bank AG, George-Adrian Pirvu, DEF72 1001 0010 0253 7101 28 of DE 72100100100253710128, Swift PBNKDEFF.
Deze persoon zou ook het e-mailadres [email protected] gebruiken. Mogelijk is het zelfde persoon als Stephan Nigel Arthur Kimber, [email protected], Obossou Darius Adoun, [email protected], Bruno Miguel Pinto Octaviano en/of Imre DeTomasso ([email protected]) waarvan scams bekend zijn in Frankrijk en Italië.

Ik hoef verder feit perse contact met andere mensen hierover, maar wilde vooral mijn zoektocht duidelijk maken en de gevonden gegevens delen zodat iemand anders niet in de vuile praktijken trapt van een oplichter met één of meerdere van deze gegevens.

Fijne avond!

Marizzie

Gesloten