Adrian Ford Wisbech Cambridgeshire Joris_laura01

Plaats reactie
Kythereia

Adrian Ford Wisbech Cambridgeshire Joris_laura01

Bericht door Kythereia »

Camera body en lens van Nikon verkocht ter waarde van euro 676,50 aan fraudeur, en betaald via Paypay. Bevestigingsmails bleken phishingmails te zijn.

SLGV

Re: Adrian Ford Wisbech Cambridgeshire Joris_laura01

Bericht door SLGV »

Vandaag audio-apparatuur “verkocht” aan deze man.
Ook via paypal, maar ik verzend niets voordat ik het geld binnen heb: dus er zal waarschijnlijk niet worden verzonden.

Adrian Ford
92 Elizabeth Terrace,Wisbech,
Cambridgeshire,
PE13 2AL

Kelly12

Bericht door Kelly12 »

Ik ben ook biiiiijjjnaa opgelicht door dit persoon. Hij was op marktplaats als ene Robert en wilde betalen via Paypal. Nadat de ‘bevestigingsmail via “Paypal”’ naar mij gestuurd was leek het alsof hij had betaald maar dat was nep dus .. toen stuurde hij mij zijn adres en dat is ook dit : Name:Adrian Ford
Address:92 Elizabxxxxx
xxxx xxx
Country:United Kingdom

Dus ik zocht de naam Adrien Ford en toen kwam ik bij dit forum....
Niemand kan je vertrouwen de laatste tijd....

[adres verwijderd door moderator]

jaffum

Bericht door jaffum »

Deze Adrian Ford is nog steeds actief op marktplaats onder een andere naam.
Ik kreeg argwaan toen deze man mijn iphone wilde kopen en mijn paypal email adres vroeg.
Ik kreeg een mail van Paypal dat de betaling 'on hold' was gehouden tot ik het verzendbewijs kon overleggen.
Ik kreeg toen ik niet reageerde een boze reactie in hoofdletters waarom het nog niet was opgestuurd. Ik heb de man nog een tijdje aan de lijn gehouden en Paypal en Marktplaats ingelicht. Die hebben beiden bevestigd dat het om een oplicht truc gaat. Het pakket is uiteraard niet verstuurd, maar het komt heel aannemelijk over omdat deze man ook erg zijn best doet om met je te communiceren via marktplaats om betrouwbaar over te komen. Trap er niet in! Paypal verstuurt dergelijke mailtjes nooit, en je kunt veel beter een pay-me verzoek aanmaken via paypal en dat opsturen, als je je email adres geeft kan de oplichter je dus valse mailtjes sturen die er erg goed uitzien.

Rob Vervaart

Bericht door Rob Vervaart »

Na 15 dagen wachten , en een vreemd gevoel , ben ik er nu dus ook achter dat ik door deze man opgelicht ben .
Ik had een drone t.w.v. 720€ naar hen toegestuurd .
Maar deze is nog niet aangekomen .
Ik heb nu te maken met Robert Eddy , op datzelfde adres

Robert Eddy
92 Elizabeth Terrace,Wisbech,
Cambridgeshire,
PE13 2AL

Aangifte bij Politie gedaan , plus alle info .
Deze man heeft ook minstens 1 vriend binnen de Britse postdienst Parcelforce.
Wees dus voorzichtig met opsturen van pakketten via Post.nl , of beter nog , helemaal niet opsturen.

josdevos

Bericht door josdevos »

Opgepast, dit heerschap is nog altijd bezig met mensen proberen op te lichten via Marktplaats, dit keer onder de naam Williams. Hij gaat kennelijk vooral voor dure dingen en opereert vanuit een nep-adres in Wisbech, UK.

Chaser

Bericht door Chaser »

Aanvulling op kennelijk eerdere oplichtingen en pogingen.

Vandaag mij overkomen, mijn telefoonnummer bij marktplaats en krijg een bericht van iemand uit de UK. Ene Robert, wilde een drone kopen.

Na wat onderzoek vertrouwde ik het al niet.
Telefoonnummer: +447534978431 / 00447534978431

Kreeg een zogenaamde mail van paypal dat het geld on hold was tot het pakket was aangekomen. Sure.

Deze namen en gegevens zijn aan bod gekomen.

[email protected]
[email protected]

Name:Samuel Osifo
Address: Kamros, Unit 6, Firtree Trading Estate,
4 Creek Road, Barking,
City:Essex
Zip Code:IG110JH
Country: United Kingdom

Na confrontatie wilde hij nog even benoemen dat hij mij net zo dom had verwacht als mijn vader haha.

RDBeerman

Bericht door RDBeerman »

Deze man is nog altijd actief, contanteerd mensen welke een advertentie op marktplaats hebben geplaats en bied de vraagprijs.
deze keer werd ik gecontacteerd om een camera op te sturen naar het volgende adres in frankrijk:

Name: Robert Eddy
Address: 1 rue Jules Siegfried belleu
City: Soissons
Zip code: 02200
Country: France

Interessant is dat deze meneer een zakelijk whatsapp account heeft onder het telefoonnummer +33 7 53 65 69 94. dit account zou een "Grovery store" vertegenwoordigen en is gelinkt aan het email account [email protected]. Bovendien gaf de oplichten aan dat zijn bank HSBC zou zijn, een bank uit het verenigd koningkrijk.

Ik zal de informatie doorgeven aan de politie en een aantal anti-scam databases.

Plaats reactie