A Faraj (NL06BUNQ2291270907 & NL78BUNQ2291284258)

bart.marleen

Re: A Faraj (NL06BUNQ2291270907 & NL78BUNQ2291284258)

Bericht door bart.marleen »

Ja hoor en ook ik mag me aansluiten in de rij...

Zaterdagavond ben ik er ook ingetuind. Daar waar ik altijd wel alert ben op mogelijke fraude ben ik er nu dus ook slachtoffer van geworden. En het verbaast me dat ze dit dus kennelijk al jaaaaaren kunnen doen zonder dat er maatregelen worden getroffen. Dat de bank BUNQ dit als het ware sponsort is schandalig.

Mijn versie gaat over nintendo switch games advertentie op mp.

Naam verkoopaccount: Millie
Woonplaats Almere
12 jaar actief op mp

Ik dacht dat ik een leuke deal had gesloten met haar. Ze reageerde snel, dat doe ik zelf ook dagelijks dus wekte geen argwaan. Ze was al 12 jr actief op mp, wekte geen argwaan.
Na sluiten vd deal kon ik het ophalen, wekte wederom geen argwaan.
Gelijk oversteken wilde ze liever niet omdat ze niets had gekoppeld aan mp, had een sein kunnen zijn voor mij maar die landde dus niet. Ik had mijn adresgegevens gedeeld en toen volgde de betaallink. Ik zag dat het een bunk.me link was en dat kende ik nog niet echt, zie het wel altijd in het rijtje staan van banken bij het betalen van iets. Ik verzon ter plekke dat mp een vage melding gaf bij die link en dat ik een beetje argwanend was. Ze begreep het en kon het allemaal nog uitzoeken als ik wilde. Ze kon me verzekeren dat ik de games zou ontvangen. Ik gaf haar de voordeel van de twijfel aangezien veel toch wel leek te kloppen en ging via de link naar de bunq betaalpagina. Ik heb €90 overgemaakt naar haar rekening en ze bevestigde in mp dat het betaald was. En daarna was het na 2 berichten klaar met het contact. Geen groene vinken meer en geen reacties... en vandaag ontving ik dus een mail van mp dat betreffende account is verwijderd wegens mogelijke fraude. Het rekeningnummer werd pas op de afschrijving zichtbaar en met een beetje Google werk kwam ik al snel op dit forum terecht. Ik had eerder nog een klein beetje hoop dat mp het mis zou hebben tot ik dit forum vond met hetzelfde bunq nr.

De BUNQ rekening stond op naam van:
Merel van der Zee.
Met de welbekende eindcijfers van 258. Gefeliciteerd! Je hebt zojuist de jackpot gewonnen...maar dan anders. Nu weet ik dat er mensen zijn die voor veel meer geld zijn opgelicht door deze kwakzalvers maar die 90 euro hadden we flink gespaard voor onze kinderen als sintcadeau en nu kunnen we ze geen cadeaus meer bieden waar ze zich zo op verheugden... geld is bovendien ook op. Weet wel wie hier leuk van gaan winkelen maar ik ben het niet!

Wat een schoften om op zo'n manier geld afhandig te maken van mnsen die er hard voor werken/sparen. En ze komen er zelfs al jaren mee weg! Dat is het meest trieste van dit alles. Voor ons helaas een harde les maar wij gaan er sowieso aangifte van doen. Laat ze op een eerlijke manier geld verdienen ipv stelen op slinkse wijze.

Ik ben woest. Wat een schoften...wat een dieven!

Richard.vdaa

Bericht door Richard.vdaa »

Ook ik ben ondertussen slachtoffer geworden via dit bankreknr. Melding gemaakt bij BUNQ maar die heeft hier duidelijk lak aan wanneer ik deze post-lijst lees. Oplicthing.eu doet er ook al niets mee omdat het een verzamelrekening is van meerdere "ondernemers".

Word het niet eens tijd voor "opgelicht" deze bank hierover eens aan de tand te voelen? De digitale wereld is volgens mij veiliger wanneer deze bank wat bekender word als fraude-coöperatieve instelling.

accountnaam W.Kosc, 8,5 jaar actief. Volgens mij dus een gehackte account. Kan marktplaats vast ook wel iets aan doen, maar ja.

Misschien ook meteen de politie uitnodigen waarom ik nog 4 dagen moet wachten met aangifte doen omdat ze hem anders weigeren en niet zullen behandelen. Zou de politie ook iets mee moeten lijkt me, maar ja.

Ik heb nu dus te maken met 4 partijen die meer sch**t aan mij hebben dan zou moeten. De dader, de faciliteerders BUNQ en MP en de politie.

Vriendelijke groet,

Richard

lou

Bericht door lou »

Deze oplichter is nog steeds actief. Gisteren zelf opgelicht. Ze hebben onze rekeningen en die van ons kindje leeggehaald. En we hadden eerder die dag een oplichter van dezelfde oplichter.

Ze contacten ons via whatsapp, naar aanleiding van een advertentie op marktplaats. Vervolgens via een link onze gegevens verkregen. Ze gebruikte de volgende rekeningnummer: LT 81 3250 0178 0091 8206 en NL78 BUNQ 2291 2848 58. Beide oplichters gebruikte deze BUNQ account. Waarschijnlijk dezelfde oplichter(s) dus. Ik zag bij een van de bankrekeningen R. Ruiter staan.

We hebben ook een mobielnummers en dat zijn: +31 6 83457669/+31 6 20964181. Wees gewaarschuwd iedereen. Ze zijn nog meer dan actief.

Graag wil ik in contact komen met mensen die hetzelfde of iets dergelijks via deze oplichters gehad. We moeten aangifte doen en hoe meer informatie we hebben de beter. Desalniettemin vind ik het vreselijk dat er zoveel mensen voor ons en waarschijnlijk na ons zijn geweest. Onbegrijpelijk dat dit gewoon al meer dan twee jaar zijn gang kan gaan en er gebeurd gewoon niks. Mijn emailadres is: [email protected]. Laat het me alstublieft weten of u misschien meer informatie voor mij heeft. DIT MOET STOPPEN!!! Samen staan we sterker. Niemand mag hiermee wegkomen.

Vriendelijke groet,

Melissa
Laatst gewijzigd door lou op 23-12-2020 12:58, 3 keer totaal gewijzigd.

Elger80

Bericht door Elger80 »

Ik ben ook opgelicht door het onderstaande rekeningnummer :

NL78BUNQ2291284258

Ik wilde een Nintendo Switch aanschaffen, dit ging via een Facebook groep marktplaats.

Zodra hij het geld zou ontvangen zal hij de volgende ochtend het pakketje versturen.

Geen reactie die ochtend, dus zelf maar berichten. Zijn account en profiel is weg en de advertentie staat er niet meer.

Had eigenlijk al wat twijfel maar ik heb er niet naar gehandeld en geluisterd.

Ik vermoed dat hier een hele bende achter zit en niet 1 persoon, we een mooi verhaal voor Kees van der Spek.

pertjee

Bericht door pertjee »

Helaas ben ik ook een gedupeerde geworden. Deze zomer op marktplaats wilde ik iets kopen van ''A. Chami''

NL78BUNQ2291284258

Ik vroeg nog om een identiteitskaart foto en deze stuurde hij hier zie je helaas ook niet veel.

90 euro weg nahja.
Laatst gewijzigd door pertjee op 03-02-2021 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie