0645615939 Neplink Tikkie

Weetje

0645615939 Neplink Tikkie

Bericht door Weetje » 17-09-2019 14:10

0645615939

De beste meneer deed zich voor als Jan Jaspers uit Venlo, 11 jaar actief op marktplaats. Begon het gesprek met: "Hoi wilt u mij een whatsapp berichtje sturen? Praat makkelijker. Dit is mijn nummer 06 45615939." Nadat ik hem een berichtje stuurde, vroeg hij of het product nog in order was en wat mijn minimumprijs was inclusief verzenden. Nadat ik mijn prijs had genoemd, ging hij akkoord en kwam hij met een lulverhaal aan dat hij in het verleden was opgelicht met Eftelingtickets en dat hij 80 euro armer was. Of ik hem dus een paar cent kon overmaken. Hierna stuurde hij mij een 'Tikkie-link'. Nadat ik er op klikte en mijn inloggegevens had ingevuld, wilde ik op inloggen klikken. Gelukkig zag ik (voordat ik op inloggen klikte) dat gerard de 'rekeninghouder' was. Daarna viel mij direct op dat ik me helemaal niet op tikkie.me bevond, maar op tlkkiee.me. Deze nepwebsite zag er exact hetzelfde uit als de legitieme Tikkie-website.

Hierna heb ik hem direct geblokkeerd en 'gereport' op Whatsapp. Deze actie verwijderde jammer genoeg ook mijn gespreksgeschiedenis. Ik kan hem dus onmogelijk aangeven bij de politie, omdat ik nul bewijs heb. Dus dan maar via deze weg.

Bedankt voor het lezen en wees alert!!

Plaats reactie