Heb je plotseling een mail over een geblokkeerde creditcard van International Card Services (ICS) ontvangen? Let dan goed op! Er is zogenaamd namens ICS een phishing mail in omloop. In de mail wordt de klant gevraagd zich online te identificeren zodat zijn/haar geblokkeerde creditcard weer geactiveerd kan worden.
International Card Services is betaaldienstverlener en marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. De mail die zogenaamd namens het bedrijf is verstuurd, wekt de indruk dat de klant snel actie moet ondernemen.
Online identificeren voor deblokkeren
Zogenaamd zou de klant niet online zijn geïdentificeerd, waardoor zijn/haar creditcard is geblokkeerd. Om weer van de creditcard gebruik te kunnen maken, heb je vervolgens twee dagen de tijd om jezelf online te identificeren.
Binnen twee dagen actie ondernemen
De oplichters achter de e-mail proberen de tekst nog wat geloofwaardiger te maken middels een dreigement. Houd je jezelf namelijk niet aan de deadline van twee dagen? Dan word je creditcard zogenaamd onbruikbaar gemaakt en jouw overeenkomst met ICS opgezegd. Via de ingevoegde link kan je vervolgens gemakkelijk je gegevens achterlaten. Trap er niet in! Zodra je op de link klinkt en je gegevens invult, hebben oplichters beschikking tot jouw gegevens.
Volledige tekst van valse e-mail
Geachte relatie ,
Hierbij bevestigen wij dat uw huidige creditcard uitgegeven door International Card Services BV isgeblokkeerd. Wij hebben uw huidige creditcard geblokkeerd, omdat u nietonline geidentificeerd bent. moet u online identificeren om weer gebruik te kunnen maken vanuw huidige card.
Let op: identificeert u zich niet? De overeenkomst(en) die u met ICS heeft, worden binnen 2 dagen na deze e-mail opgezegd. U kunt uw Card(s) dan niet meer gebruiken.
Klik hier (Link) om u online te identificeren.
Heeft u nog vragen? Belt u ons dan gerust. U kunt ons bereiken op nummer 020 – * *** ***.
Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
ICS vraagt nooit om persoonlijke gegevens via mail!
ICS zal nooit telefonisch of per mail vragen om een volledig creditcardnummer, de driecijferige code achterop de creditcard, een pincode of verificatiecode. Ook zal het bedrijf nooit vragen om een creditcard op te sturen of af te geven. Ontvang je een nepmail? Klik niet op de link en gooi de mail direct weg. Twijfel je over de betrouwbaarheid? Neem dan altijd even contact op met ICS.
BRON: Fraudehelpdesk