Opgelicht?! opgelicht-logo

meer NPO start
Opgelicht?!
  • Klant bij de SNS bank? Pas dan op voor deze valse mail

    Klant bij de SNS bank? Pas dan op voor deze valse mail

    Klanten van de SNS-Bank opgelet: er is een valse e-mail in omloop die stelt dat jouw digipas verouderd is. Het aanvragen van een nieuwe digipas kan nu nog kosteloos, maar zal binnenkort geld kosten. Uiteraard is dit niet waar. 

    Een digipas is een apparaatje waarmee SNS-klanten kunnen inloggen op hun bankomgeving. Hoewel je als SNS-klant tegenwoordig ook zonder digipas via de SNS-app kunnen inloggen, proberen oplichters op deze manier jou toch op een link te laten klikken, met alle gevolgen van dien.

    Verouderde digipas

    Volgens de valse mail kan een nieuwe digipas tot een bepaalde datum kosteloos worden aangevraagd, maar zal er daarna €24,95 administratiekosten in rekening worden gebracht. Ook zou je vanaf die datum niet meer kunnen inloggen met je huidige digipas. 

    Klik nooit zomaar op een link

    Via de link in de mail kan een nieuwe pas worden aangevraagd. Klik nooit zomaar op een link, zeker als je de mail niet vertrouwd. Check altijd eerst of het e-mail adres van de afzender overeenkomt met het e-mail adres dat je kent. Vertrouw je het niet? Dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de klantenservice van de bank.

    Volledige tekst van valse e-mail 

    Uit ons klanksysteem is naar voeren gekomen dat u tot op heden nog gebruik maakt van een verouderde digipas. Voordat wij u een nieuwe diapas toesturen, vragen wij u eerst om kosteloos een nieuwe diapas aan te vragen.

     

    De uitgifte van een nieuwe digipas is kosteloos tot 10 mei 2023. Na de genoemde datum brengen wij €24,95,- administratiekosten in rekening ter vervanging van uw verouderde digipas. Dit bedrag wordt automatisch van uw betaalrekening afgeschreven. Per 15 mei 2023 kunt u niet meer inloggen in Mijn SNS met uw diapas om uw dagelijks bankzaken te regelen. Het gebruik van uw digipas komt te vervallen.

     

    Wij verzoeken u om kosteloos een nieuwe digipas aan te vragen, zodat u veilig gebruik kunt blijven maken van onze betaaldiensten. Uw nieuwe Digipas wordt binnen enkele dagen naar u toegestuurd.

     

    Heeft u vragen?Neem dan contact met ons op via <nummer>. Wij helpen u graag op werkdagen van 8.00 tot 21.00 en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

    Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

     

    Met vriendelijke groet,

    SNS Bank

    BRON: Fraudehelpdesk 

    Updates ontvangen over dit onderwerp?

    Wil je op de hoogte blijven van dit onderwerp? Download de gratis Opgelicht-app en volg het onderwerp.

  • Ook interessant