Heb je een e-mail ontvangen uit naam van Ziggo waarin staat dat je 'Mijn Ziggo' en 'Ziggo Mail' geblokkeerd zijn? Let op! Dit is phishing.
Ziggo heeft volgens het bericht geconstateerd dat derden je mail gebruikt hebben. Daarom heeft het bedrijf je accounts geblokkeerd. Je hebt zogenaamd 48 uur om je persoonlijke data te controleren en een 'blijvende blokkade te voorkomen.'
Persoonlijke informatie verifiëren
Volgens de e-mail wil Ziggo dat jij je persoonlijke informatie verifieert. Dit kun je doen wanneer je inlogt op 'Mijn Ziggo'. Maar doe er niet aan mee. Criminelen proberen op deze wijze aan je gegevens te komen.
Vals bericht
Wanneer je naar de afzender van het bericht kijkt, wordt duidelijk dat het een vals bericht betreft. Het e-mailadres heeft namelijk niets met Ziggo te maken. Bovendien zal het bedrijf nooit op deze manier naar je gegevens vragen. Wij adviseren je het bericht direct naar je prullenbak te slepen.
Meer informatie? Lees ons artikel over phishing.