Heb je een e-mail uit naam van Robijn ontvangen over het winnen en testen van een nieuw product? Let goed op: je hebt hier met een misleidende winactie te maken. Volgens het bericht kun je kijken of je in aanmerking komt om de nieuwe Robijn Intense te testen.
Door een korte enquête te maken, kom je zogenaamd te weten of jij het wasmiddel kan gaan testen.
Je gegevens worden verkocht
Een button in de e-mail verwijst naar een website waar je de beloofde vragen worden gesteld. Hierna wordt naar je gegevens gevraagd. We raden je aan deze niet te delen. Als je op 'deelname voorwaarden' klikt wordt namelijk duidelijk dat je gegevens aan sponsoren van de actie worden verkocht.
Robijn, iPhone of niets?
De sponsoren willen hun producten verkopen door je e-mails te sturen en je op te bellen met aanbiedingen. Daarnaast kun je in de voorwaarden lezen dat je geen kans maakt om producten van Robijn te testen en winnen, maar dat je een iPhone kunt winnen. Opgelicht?! betwijfelt echter hoe groot de kans is dat iemand de telefoon ooit zal ontvangen.
Naar je prullenmand
Wil je voorkomen dat je telefoon roodgloeiend staat en je mailbox volstroomt met spamberichten? Dan adviseren we je deze e-mail naar je prullenmand te verslepen. Als je meer wil weten over misleidende winacties, kun je ons artikel over dit onderwerp lezen.