De Fraudehelpdesk heeft zojuist een waarschuwing uitgevaardigd voor deze oplichtingstruc. Lees gauw meer.
Volgens de inhoud van het sms-bericht bevindt zich in het distributiecentrum een pakket dat naar jou onderweg is. Omdat je echter nog aanvullende verzendkosten dient te betalen, is het pakket tegengehouden tot je het resterende bedrag via een betaallink voldoet. Vooralsnog wordt gesproken van een bedrag van twee euro.
Ga je over tot betaling? Dan ontvang je binnen de kortste keren een bevestiging over een afgesloten abonnement of lidmaatschap voor niet nader omschreven, maar vermoedelijk compleet onbruikbare 'diensten'. Het gaat in bepaalde gevallen ook om creditcardafschrijvingen, weet de Fraudehelpdesk te vertellen. Daarnaast ligt het gevaar op de loer dat je er slechts met de grootst mogelijke moeite vanaf komt. Het zou gaan om enkele tientallen euro's per maand, een schadepost die al snel op kan lopen als je er niet tijdig vanaf weet te komen.
Verwijder het sms-bericht dus direct en neem niet op als iemand je via hetzelfde nummer telefonisch probeert te benaderen. Verwacht je nog een pakketje? Informeer dan even bij de afzender of de verantwoordelijke bezorgdienst of het in de haak is.
Heb jij een schermafbeelding van dit sms-bericht? Stuur deze dan even door naar valse-email(@)avrotros(.)nl (wel even de haakjes verwijderen, uiteraard).
BRON: Fraudehelpdesk